آخرین نمایشگاه سال ۹۴ گالری مژده؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی‌و مجسمه‌های سرامیکی در گالری مژده

عصر نمایشگاه- آخرین نمایشگاه سال ۹۴ گالری مژده با نمایش نقاشی ها و مجسمه‌های سرامیکی «مجید حمیدیان » برگزارمی شود.

برگزاری نمایشگاه نقاشی‌و مجسمه‌های سرامیکی در گالری مژده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،«دیدار» عنوان این نمایشگاه است که مروری بر 20 سال آثار حمیدیان، هنرمند مقیم فرانسه دارد. او در این نمایشگاه تعداد 65 اثر نقاشی و مجسمه سرامیکی ارائه داده که دوره‌های مختلف کاری وی را در بر می‌گیرد. نقاشی‌های او که بر روی بوم و مقوا کار شده‌اند اغلب ملهم از طبیعت هستند.

    حمیدیان که تاکنون چندین نمایشگاه در فرانسه برپا کرده است، درباره‌ی برگزاری اولین نمایشگاهش در ایران  گفت:« بعد از 28 سال اقامت در فرانسه  این اولین نمایشگاه من در ایران محسوب می‌شود. بسیار علاقمندم که مردم ایران به دیدار آثارم بیایند و از زاویه نگاه آن‌ها در مورد آثارم مطلع شوم. به همین جهت  در این نمایشگاه چکیده‌ای از سال‌ها فعالیتم در زمینه‌ی نقاشی و مجسمه‌های سرامیکی را به نمایش گذاشته‌ام. تعداد آثارم بسیار زیاد است  اما در این نمایشگاه تنها تعداد محدودی از هر دوره کاری ام را ارائه دادم.»

    وی افزود:« در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از چهار دوره کاریم شامل تابلوهایی از مناظر مختلف  با ابعاد کوچک بر روی مقوا ، کارهای آبستره سیاه و سفید بر روی بوم،  آبستره‌های رنگی ملهم از طبیعت بر روی بوم و چهار اثر از مجموعه‌ای با عنوان «خورشید می‌میرد» را به تماشا گذاشته‌ام. »

    اغلب آثار حمیدیان ابعادی کوچک یا متوسط دارند، او در مورد انتخاب این ابعاد برای آثارش گفت:«‌تعمدی در انتخاب ابعاد کوچک برای آثارم نداشتم اما ابعاد کوچک برای آثارم را بیشتر می‌پسندم. البته باید بگویم که آبستره کار کردن در فضایی کوچک کار بسیار مشکلی است و در کارهای بزرگ تر خیلی راحت تر فضای آبستره را می‌توان بوجود آورد. »

    او در انتخاب پالت رنگی برای آثارش بسیار حساس است و بر اساس تجربه اش در زمینه نقاشی رنگ ها را در کنار هم قرار می‌دهد و تا وقتی از کارش راضی نباشد آن را ادامه می‌دهد تا جایی که  نظرش جلب شود.

    این هنرمند با اشاره به آن که مجسمه‌های سرامیکی‌اش ابعاد متفاوت دارند و در این نمایشگاه بیشتر کارهایی با ابعاد کوچک ارائه داده است، گفت:« این مجسمه‌های سرامیکی حیواناتی هستند که زاییده ذهن من می‌باشند. این آثار را در سبک راکو کار کردم. راکو درواقع سبکی ژاپنی است که وقتی کوره هنوز درجه دمای بالایی دارد کار را از آن درآورده و پایین آمدن یکدفعه و آنی درجه حرارت باعث ایجاد ترک‌هایی بر روی آن می‌شود. »

    این نمایشگاه تا 17 اسفند ماه در گالری مژده به نشانی :سعادت آباد –خیابان علامه شمالی – خیابان 18 شرقی – پلاک 27 – واحد 1 دایر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت