برگزاری نمایشگاه عکس 'نگاه اجمالی به ایران معاصر' در بلغارستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس ' نگاه اجمالی به ایران معاصر' با همت اتحادیه خبرنگاران بلغارستان و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه عکس 'نگاه اجمالی به ایران معاصر' در بلغارستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، خانم 'تئو دروا' رئیس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان و مدیرعامل صوفیا پرس روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تشکر از رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان، در باره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به دنبال تصاویر گرفته شده در سفر هیات بانوان رسانه ای بلغاری به ایران و بازدید آنها از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا )، خبرگزاری مهر، روزنامه اطلاعات و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجلس شورای اسلامی، مرقد مطهر حضرت امام (ره) و دیگر نهادهای دولتی برپا شده است.
    وی افزود: این هیات رسانه ای در مدت اقامت خود در ایران از تهران و اصفهان بازدید و با شخصیت های رسانه ای و فرهنگی دیدار کرد.
    رئیس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان افزود: این نمایشگاه در سه بخش در موضوعاتی مختلف مانند؛ 'مردم شناسی و آداب و رسوم'، 'اماکن تاریخی و کلیساها' و 'اماکن گردشگری ایران' می باشد.
    مدیرعامل صوفیا پرس همچنین خاطر نشان کرد: ایران کشور بزرگی است و دارای شعرا و اساتیدی همچون حافظ ، سعدی، عمر خیام و فیلسوفان بزرگی است.
    خانم 'کاترینا پائولف' سر دبیر سایت و مجله دیپلماتیک نیز در این مراسم گفت: رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با اصحاب رسانه و مطبوعات این کشور دارد و در تقویت و توسعه همکاری های رسانه ای نقش مهمی ایفا کرده است و ما هم به پاس زحمات و ارتقای سطح روابط فرهنگی، این نمایشگاه را برای دوستداران فرهنگ و ایران برپا کردیم.
    'محمد علی کیانی' رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان نیز ضمن تشکر از رئیس و اعضای اتحادیه خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری بلغارستان گفت: برای ما افتخار بزرگی است که در آستانه هفتادمین سالگرد روابط فرهنگی میان ایران و بلغارستان این نمایشگاه را افتتاح کنیم.
    کیانی خاطر نشان کرد، با توجه به سوابق تاریخی، فرهنگی و همچنین در آستانه یکصد و بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک و هفتادمین سالگرد روابط فرهنگی میان ایران و بلغارستان، شاهد مشترکات فرهنگی، قومی و زبانی متعددی میان دو ملت هستیم که همین امر حاکی از پیوند و ارتباط نزدیک میان دو کشور بوده است.
    رایزن فرهنگی ایران سطح روابط فرهنگی میان دو کشور را بسیار خوب توصیف کرد.
    در این مراسم بالاترین نشان رسانه ای و مطبوعاتی و دیپلم افتخار را به پاس تقویت و ارتقای همکاری های فرهنگی و رسانه ای تهران - صوفیه از سوی رئیس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان به رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان تقدیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت