نمایشگاه عکس نگاهی به ایران معاصر در بلغارستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس «نگاه اجمالی به ایران معاصر»، ۲۸ تیرماه در گالری و خانه مطبوعات بلغارستان افتتاح و دیپلم افتخار به رایزن فرهنگی کشورمان اهداء شد.

نمایشگاه عکس نگاهی به ایران معاصر در بلغارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه عکس «نگاه اجمالی به ایران معاصر»، 28 تیر با حضور محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان، خانم تئودرووا، رییس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان و مدیرعامل صوفیا پرس، شخصیت‌های فرهنگی، رسانه و خبرنگاران، دیپلمات‌های خارجی مقیم، رییس و نمایندگان دانشکده خبرگزاری در گالری و خانه مطبوعات این کشور، افتتاح شد.

    خانم تئودرووا در سخنانی، با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «نگاه اجمالی به ایران معاصر» گفت: تصاویر این نمایشگاه برگرفته از سفر هیأت بانوان رسانه بلغاری به ایران در سه بخش مردم‌شناسی و آداب و رسوم، اماکن تاریخی و کلیساها و اماکن توریستی ایران تهیه شده است.

    رییس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان افزود: این هیأت بلغاری، بهمن‌ماه سال گذشته به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان به ایران سفر کردند.

    وی از ایران به عنوان کشور بزرگی با برخورداری از شُعرای به نامی چون حافظ، سعدی و عمر خیام یاد کرد که همواره به دنبال صلح و دوستی در جهان، بوده است.

    ایران کشور دوست و برادر بلغارستان است

    کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز، با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «نگاه اجمالی به ایران معاصر» در آستانه هفتادمین سالگرد روابط فرهنگی بین ایران و بلغارستان، گفت: پس از سال‌ها روابط میان ایران و بلغارستان، شاهد تشابهات فرهنگی، قومی و زبانی متعددی میان دو ملت هستیم که همین امر حاکی از پیوند و ارتباط نزدیک میان دو ملت است و زمینه مناسبی را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک ایجاد می‌کند.

    وی سطح روابط فرهنگی بین ایران و بلغارستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ایران کشور دوست و برادر بلغارستان است و اشتراکات نژادی بین دو کشور موجب تقویت و توسعه روابط فرهنگی می‌شود.

    خانم کاترینا پائولف، سردبیر سایت و مجله دیپلماتیک در سخنانی، گفت: رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان ارتباط بسیار خوب و نزدیک با اصحاب رسانه و مطبوعات این کشور دارد و در تقویت و توسعه همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور، نقش مهمی ایفاء کرده است.

    اهدای دیپلم افتخار به رایزن فرهنگی ایران

    در ادامه این مراسم، بالاترین نشان رسانه‌ای و مطبوعاتی و دیپلم افتخار به پاس تقویت و ارتقاء همکاری‌های فرهنگی و رسانه بین دو کشور از سوی رییس اتحادیه خبرنگاران بلغارستان به محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان، تقدیم شد.

    بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه عکس «نگاه اجمالی به ایران معاصر»، 28 تیرماه به همت اتحادیه خبرنگاران بلغارستان و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گالری و خانه مطبوعات این کشور، افتتاح شده است و به مدت یک هفته جهت بازدید دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت