برگزاری روز ملی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ قزاقستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان در حالی در شهر جدیدالتاسیس آستانه برگزار شده که روز ملی جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در نمایشگاه دیروز برگزار شد.

برگزاری روز ملی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ قزاقستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از اطلاعات ؛ دیروز در اکسپوی سال 2017 قزاقستان به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده بود تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر چه بیشتر با دستاوردهای علمی و فناوری‌های نو و سنن این کهن دیار آشنا شوند.
    تاکنون اکسپوهای متعددی در سرتاسر دنیا برگزار شده و ایران هم در اغلب آنها حضور داشته است که از جمله آنها اکسپوی 2015 میلان در کشور ایتالیا بود که توانست رتبه دوم را در میان تمامی غرفه‌های آن رویداد جهانی به دست آورد.
    محمد سعادتی پور مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه روز ملی ایران گفت: این مراسم از ساعت 15 دیروز با پخش سرودهای ملی دو کشور ایران و قزاقستان آغاز شد و پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، کمیسر ژنرال اکسپوی قزاقستان طی سخنانی به میهمانان مراسم خیر مقدم گفت و سپس حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد.
    وی اظهار داشت: در ادامه این مراسم گروه‌های هنری همچون گروه موسیقی رستاک و گروه موسیقی محلی آذری برنامه‌های شاد و متنوعی برگزار کردند و پس از اتمام برنامه، میهمانان برای پذیرایی به غرفه جمهوری اسلامی ایران رفته و سپس از پاویون کشور قزاقستان دیدن شد.
    مشاور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران یادآور شد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان، سفرای برخی از کشورها و کمیسر ژنرال کشورهای مستقر در اکسپو از جمله میهمانان مراسم روز ملی ایران بودند. وی همچنین گفت: غرفه کشورمان در رتبه بندی اکسپوی 2017 قزاقستان جزء برترین‌ها قرار خواهد گرفت.
    سعادتی پور اظهار داشت: هر چند که غرفه‌های برتر هر اکسپو پس از پایان نمایشگاه اعلام می‌شود، اما بر اساس گفته‌های مسئولان، غرفه جمهوری اسلامی ایران جزء 10 غرفه برتر اکسپوی 2017 قرار دارد.
    وی گفت: تاکنون اکسپوهای متعددی در سرتاسر دنیا برگزار شده و ایران هم در اغلب آنها حضور داشته است که از جمله آنها اکسپوی 2015 میلان ایتالیا بود که توانست رتبه دوم را در میان تمامی غرفه‌های آن رویداد جهانی به دست آورد.
    مشاور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران اظهار داشت: کمیسر ژنرال اکسپو 2017 قزاقستان طی جلسه ای از حضور ایران در اکسپو قدردانی کرد و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری این اکسپو در کشور قزاقستان را نشانه تعامل مثبت میان دو کشور دانست.
    مجتبی دمیرچی لو دیروز در حاشیه مراسم روز ملی ایران در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: اکسپو از جمله رویدادهای مهم بین المللی است که تمامی کشورها تلاش می‌کنند تا دستاوردهایشان را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
    وی گفت: موضوع تخصصی اکسپوی 2017 آستانه که انرژی‌های نو است، فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی بود تا با حضور در قزاقستان علاوه بر آشنایی با طرح‌های این کشور در زمینه‌های انرژی نو، قراردادهای تجاری هم در این راستا منعقد کنند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: اکسپو به سبب حضور شرکت‌های بزرگ بین المللی محفلی مطلوبی است تا شرکت‌های ایرانی شرکای مناسبی را برای جذب فناوری و سرمایه جلب کنند.
    وی ادامه داد: معتقدم با توجه به این که هنوز بیش از یک ماه به اتمام اکسپوی 2017 قزاقستان مانده است؛ باید شرکت‌های ایرانی تمام تلاششان را بکنند تا از این فرصت برای صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر قزاقستان و جذب سرمایه و فناوری از کشورهای دیگر بهره مند شوند.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی 2017 در شهر آستانه قزاقستان مورد اقبال بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته و توانسته است به پشتوانه تمدن و تاریخ غنی خود همچون ستاره ای در این نمایشگاه بدرخشد.
    به گزارش ایرنا، محمدرضا علوی مدیر نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اظهار داشت: آستانه محل برگزاری یک اکسپوی تخصصی مبتنی بر محور انرژی‌های آینده است و جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس غرفه خودش را شکل داده و علاوه بر معرفی جاذبه‌های مختلفی که در کشور وجود دارد، در سه بخش فعالیت‌هایش را در این نمایشگاه ارائه می کند.
    وی افزود: مولفه اول نگاه به گذشته است؛ یعنی ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی که ایرانیان در استفاده از انرژی‌های پاک در گذشته داشته‌ایم، به نمایش گذاشته ایم. همچین فعالیت‌های امروزمان را در این زمینه با بهره گیری از نظرات متخصصان ارائه می کنیم و نگاه به آینده را هم در نمایشگاه مد نظر داریم که در این بخش با وجود کارشناسان وزارت نیرو آمادگی معرفی بسته‌های پذیرش سرمایه گذاری‌های خارجی و انجام مذاکرات را داریم.
    مدیر نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین از غرفه جمهوری اسلامی ایران مردم عادی هم بازدید می کنند و پنج فیلم کوتاه به آنان نمایش داده می شود که عناصر چهارگانه در انرژی را به همراه گنج پنجم که همان خرد انسان است را ارائه می کند. این نمایش‌ها علاوه بر جذب بازدیدکنندگان، توانمندی‌های کشور و فعالیت‌های گذشته و حال و آینده مردمان ایران زمین را به نمایش می گذارد.
    همچنین مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در این خصوص گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست کرسی ریاست خاورمیانه و شمال آفریقا را در اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی(یوفی)، از آن خود کند و جای عربستان را در این اتحادیه بگیرد.
    حسین اسفهبدی با اشاره به اینکه اغلب کشورهای جهان عضو این انجمن قرار دارند، گفت: خوشبختانه عنایات دولت تدبیر و امید و توفیقاتی که پس از برجام و تعاملاتی که با سایر کشورها داشتیم، سبب شد جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار عنوان کرسی ریاست منطقه ای خاورمیانه و آفریقای این اتحادیه را کسب کند.
    وی افزود: ساختمان اصلی این اتحادیه در امارات عربی متحده بوده و ایران هم به سبب ریاست این انجمن قرار است در این دفتر مستقر شود تا صنعت نمایشگاهی خاورمیانه و آفریقا را گسترش دهد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طی سه سال گذشته، این صندلی را عربستان در اختیار داشت و از آبان، ایران با رای بالا به جای عربستان روی این کرسی جهانی می‌نشیند. البته هنوز حکمی صادر نشده اما تا چند ماه دیگر در مجمع عمومی این اتحادیه به جمهوری اسلامی ایران تقدیم خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: برجام سبب رونق بخش نمایشگاهی کشور شده به گونه ای که طی این مدت حدود 400 برابر افزایش حضور و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کشورهای خارجی در کشور را داشته ایم که رقم بسیار بزرگی است.
    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در مورد احتمال برگزاری اکسپو در ایران گفت: رایزنی‌های اولیه در این راه صورت گرفته اما واقعیت آن است که کار سنگینی را می طلبد.
    بر اساس این گزارش، اکسپو 2017 قزاقستان 20 خرداد به طور رسمی فعالیت خود را در شهر آستانه شروع کرد. در این رویداد مهم که سه ماه ادامه دارد، کشورها بی‌هیچ مرزبندی می‌توانند به مذاکره و گفتگو برای همکاری‌های بیشتر بپردازند و بازدیدهایی از دستاوردهای هر کشور داشته باشند.
    محور فعالیت اکسپو این دوره “انرژی” است که سه رنگ لوگوی اکسپو 2017 نشان‌دهنده سه منبع انرژی تجدیدپذیر، یعنی آب، طبیعت و نور خورشید و طرح آن یادآور منبع چهارم، یعنی باد است؛ جمهوری اسلامی ایران هم به واسطه برخورداری از تجربه‌های مفید در این حوزه می‌تواند در این رویداد مهم به خوبی بدرخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت