بازدید حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری از؛

نمایشگاه آثار هنری «نگار مکتب‌خانه»

عصر نمایشگاه- رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در حاشیه حضور در مجتمع یادمان شهدای انقلاب اسلامی از نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب خانه» بازدید کرد.

نمایشگاه آثار هنری «نگار مکتب‌خانه»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌‌ نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بازدید از نگار مکتب‌خانه، از ایده راه­‌اندازی نمایشگاه آثار شاخص هنری برای دانش­‌آموزان کشور و همچنین آثار هنرمندان شاخص کشور تمجید کرد.

    حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجتمع شهدای انقلاب اسلامی، در این بازدید ضمن معرفی نمایشگاه نگار مکتب‌خانه گفت: این نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب‌خانه (schoollery) با همکاری مشترک کتابشهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر افتتاح شده است.

    وی افزود: هر یک از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماینده شاخصی از تکنیک­ها، سبک­ها، رنگ­ها و خطوط مختلف ایرانی اسلامی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط هستند که بخشی از آنها تداعی کننده سبک­ها و تکنیک­ها، خط­ها و رنگ­های فراموش شده ایرانی است که روزگاری نه چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

    گفتنی است ،در نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی «نگار مکتب خانه» بیش از 110 اثر از 24 هنرمند مشهور و صاحب نام کشور همچون نصرالله افجه ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق‌احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمیدغبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس‌الدین غازی، عطاالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان به نمایش در آمده است و قرار است هر ماه آثار هنری جدیدی جایگزین تابلوهای قبلی شوند.

    شایان ذکر است ،نمایشگاه نگار مکتب­‌خانه، همه روزه (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8 تا 19 به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهار راه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقمندان و دانش‌آموزان است.

    علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی موسسه کتابشهر ایران به نشانی www.ketabshahr.com  مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت