چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران به کار خود پایان داد

عصر نمایشگاه- چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران طی مراسمی با حضور محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از نمایندگان مجلس و روسای ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۹ شهریور در محل مصلی تهران به کار خود پایان داد.

چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کارآفرینان؛ در مراسم اختتامیه محمد رضا مخبر دزفولی با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز فعالیت های برخی فناوری های پیشرفته از جمله بیوتکنولوژیکی در کشور نمی گذرد، گفت: با اینکه در بخش هایی از جمله “High Tech” همپای بسیاری از کشورها پیش می رویم اما بخش زیست فناوری حتی به دوره نوجوانی نیز نرسیده است و نیازمند سرمایه گذاری جهشی است.
    وی یکی از معضلات کشور که مولود قبل از انقلاب است را واردات محور بودن اقتصاد دانست و گفت: این به شکلی است که در کشور برای فعالان امر واردات مشکل خاصی وجود ندارد اما به محض اینکه یک جریان محقق و دانش‌بنیان قصد کار داشته باشد با هزار نوع قانون و قاعده برخورد می کند.
    مخبر دزفولی با بیان اینکه 500 یا 600 میلیون دلار در حوزه زیست فناوری با سختی حاصل شده است، اظهار داشت: این رقم مبلغ چندانی محسوب نمی شود که بر سر آن مناقشه صورت گیرد و منازعات علمی موافق و مخالف در رسانه ملی مانند بحث تراریخته ها که ترس و واهمه مردم را بدنبال خواهد داشت، مناسب نیست.
    مصطفی قانعی دبیر علمی چهارمین جشنواره زیست فناوری نیز در سخنانی با اشاره به این که کل مبلغ دریافتی موسسات زیست فناوری 590 میلیاردتومان است که با کسر دستمزدها رقمی محسوب نمی شود، افزود: این در حالی است که در این بین 66 درصد از این اعتبار تنها به دو مرکز زیست فناوری اختصاص یافته است.
    وی کل میزان تسهیلات اعطایی به حوزه زیست فناوری را 146 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری یکی از کشورهای پیشرفته در این حوزه 150 میلیارد دلار است.
    معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری نیز حوزه زیست فناوری را موجب افزایش امید انسان برای زندگی دانست و تصریح کرد: یکی از راهکارهای رفع پدیده ریزگردها که در سال های اخیر موجبات نگرانی بسیاری از شهروندان را فراهم کرده است، تنها استفاده از فناوری های زیست محیطی است.
    علی وطنی حمایت و تسهیلات مالی و قانونی و تضمین بازار را از جمله مسائلی عنوان کرد که فعالان حوزه دانش‌بنیان با آن درگیر هستند و گفت: هم اکنون حدود 110 خدمت به فعالان شرکت‌های دانش بنیان ارائه می شود که البته بایستی این میزان بسیار بیشتر شود.
    گفتنی است، چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران با هدف ترویج علم و فناوری با موضوع زیست فناوری با حضور بیش از 260 شرکت دانش‌بنیان داخلی از 27 تا 29 شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد که در این نمایشگاه پارک علم و فناوری یزد و چند شرکت فعال این پارک در حوزه زیست فناوری نیز شرکت نمودند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت