اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای حضور دانش‎بنیان‎ها در نمایشگاه‎های بین‎المللی

عصر نمایشگاه- رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای نخستین بار صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی را برای حضور شرکت‎های دانش بنیان جهت حضور در رویدادها و نمایشگاه‎های بین‎المللی در نظر گرفته است.

اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای حضور دانش‎بنیان‎ها در نمایشگاه‎های بین‎المللی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری فارس ،  بهزاد سلطانی با اشاره به تسهیلات ارایه شده به شرکت‎های دانش‌بنیان حاضر در جیتکس 2017 افزود: امسال برای اولین بار، به شرکت‎های دانش‎بنیان حاضر در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، 10 میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و 15 میلیون تومان نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت شده است.
    سلطانی اضافه کرد: در مجموع در این دوره از نمایشگاه جیتکس، 25 میلیون تومان وام بلاعوض از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.
    وی با بیان اینکه هر شرکتی تا سقف 30 میلیون تومان می‌تواند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‎مند شود، گفت: این تسهیلات فقط مشمول حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‎شود و شرکت‌های دانش‌بنیان در سایر حوزه‎ها نیز برای حضور در نمایشگاه‎های بین‌المللی و داخلی می‎توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
    رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی هدف عمده ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان برای حضور در رویدادهای بین المللی را توسعه صادرات برشمرد و افزود: شرکت‎های دانش‎بنیان هم در قالب حضور در پاویون و هم حضور مستقل در نمایشگاه‎های بین‎المللی می‎توانند تسهیلات دریافت کنند و فرایند دریافت آن نیز بسیار راحت است.
    وی تاکید کرد: حمایت‎های صندوق نوآوری و شکوفایی صرفا از شرکت‌های دانش‌بنیان تایید صلاحیت شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری است.
    سلطانی در ادامه آماری از تسهیلات ارایه شده به شرکت های دانش بنیان ارایه کرد و گفت: از مجموع شرکت های دانش بنیان در کشور بیش از 4 هزار تقاضای دریافت تسهیلات داشتیم که 2هزار و 210 تقاضا تاکنون مصوب شده و تسهیلات دریافت کرده اند.
    وی افزود: از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعا 258 مصوبه داشتیم که 126 میلیارد تومان تسهیلات به آنها ارایه شده است.
    وی تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دومین صنعت بزرگ کشور است که از این محل تسهیلات دریافت کرده‎اند و به ترتیب تهران، اصفهان و یزد جزو استان‎های پیشرو در این فناوری هستند.
    رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مطابق مصوبه هیات عامل از ابتدای مهر ماه سال 1394 دفتر توانمندسازی صندوق با مدیریت آقای رضا نقی زاده با هدف حمایت از ارتقا توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است.
    وی ادامه داد: در اولین قدم دفتر توانمندسازی اقدام به ارایه برنامه راهبردی توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی کرد که متشکل از 7 برنامه راهبردی و 49 برنامه عملیاتی ذیل برنامه‎های راهبردی است.
    به گفته وی، در این طرح های راهبردی هم به طرف دریافت کننده خدمت که شرکت‎های دانش‎بنیان هستند توجه شده و هم به طرف ارایه کننده خدمات توانمندسازی که شرکت‎های تجاری سازی و مشاوره ای هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت