هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در مشهد پایان یافت

عصر نمایشگاه- با حضوراستاندار خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مسئولین استانی، آیین پایانی هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در نمایشگاه بین المللی مشهد پایان یافت.

هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در مشهد پایان یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این مراسم گفت: تولید و صدور 10 میلیون دلار کالا توسط شرکت های دانش بنیان این استان در سال گذشته، نشان دهنده ظرفیت پژوهش و توان بالای پژوهشگران این خطه است.
    وی افزود: بخشی از کالاهای تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی به کشورهای اروپایی صادر شده است.
    استاندار خراسان رضوی تولید پمپ های فشار قوی مورد استفاده در چاه ها و تولید قطعات در پالایشگاه سرخس را از افتخارات پژوهشگران استان دانست که به همت شرکت های دانش بنیان حاصل شده است.
    رشیدیان با بیان اینکه پژوهشگران در زمان تحریم با توانمندی خود، بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را حل کردند، افزود: در خراسان رضوی برخی از قطعات الکترونیکی که قبلا تولید آن در انحصار یک یا چند شرکت خاص غربی بود با کمک شرکت های دانش بنیان تولید شد.
    وی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی با تلاش همه پژوهشگران و دانشگاهیان در سه سال گذشته رتبه نخست کشور را در حوزه پژوهش و فناوری کسب کرده و امیدواریم این افتخارات سیر صعودی خود را همچنان حفظ و طی کند.
    رشیدیان در ادامه تاکید کرد: پژوهشی که منطبق با نیازهای امروز جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام شود، به طور مسلم سریع تر می تواند در صحنه عمل به کار بسته شود.
    وی با اشاره به حرکت خوب دانشگاهها پیرامون پژوهش های مساله محور و توجه به معضلات و مشکلات در این زمینه گفت: این گونه تحقیقات می تواند الگوی مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت علم و دانایی برای حل معضلات اجرایی و کمک به مدیران دستگاههای اجرایی باشد.
    استاندار خراسان رضوی  هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد را خوب و پررونق دانست و افزود: نمایشگاههای هفته پژوهش نمایشی از ظرفیت های آب و خاک کشور برای عملی کردن شعار 'ما می توانیم' بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
    رشیدیان گفت: برگزاری نمایشگاههای هفته پژوهش نقطه تعاملی بین پژوهشگران و آگاهی از ظرفیت های آنان، بهره گیری ادارات و سازمان ها از ظرفیت های پژوهشی، تعامل بین پژوهشگران و بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت های پژوهشگران در بازگشایی گره ها و مشکلات حوزه صنعت به شمار می رود.
    وی با بیان اینکه بهره برداری و به کارگیری پژوهشهای علمی بسیار مهم است، افزود: مدیران باید در هزینه کرد بودجه های پژوهشی به مساله بیت المال توجه داشته باشند و این بودجه ها را برای بهره گیری بهتر و مناسب تر از پژوهش در رفع معضلات سازمانی استفاده کنند.
    استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات رسیده در چند روز برگزاری این نمایشگاه به میزان 140 میلیارد ریال قرارداد بین پژوهشگران و سازمان ها و نهادهای مختلف بسته شده است.
    رشیدیان تعامل و انسجام بین حوزه و دانشگاه در این استان را مثبت خواند و افزود: همیاری و همکاری بین حوزه و دانشگاه و تعامل بین این 2 این مرکز علمی در راستای هم افزایی و حل مشکلات شایسته قدردانی است.

    در ادامه و در حاشیه این مراسم مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: در نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمادی از همکاری و همراهی مراکزمختلف و دستگاه های اجرایی و جوانان را شاهد بودیم که باعث شد رونق خوبی در نمایشگاه امسال اتفاق بیفتد.

    وی خاطر نشان کرد: همکاری ها و حمایت از طرح های مختلف و پروژه های شرکت های دانش بنیان باعث می شود که تولیدات صنایع داخلی با قیمت مناسب و کیفیت بهتری به بازار عرضه شود.
    شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از طرح های برتر در حوزه پژوهش و فناوری تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت