پذیرش تیم‌های ایران در نمایشگاه و جشنواره سوئیس ۲۰۲۲

عصر نمایشگاه- تیم فناوری و نوآوری ایران با دو طرح در چالش نوآوری دانشگاه ام آی تی امریکا و چالش نوآوری و مسابقات اختراعات و نوآوری سوئیس و نمایشگاه اختراعات سوئیس ۲۰۲۲ پذیرش شدند.

پذیرش تیم‌های ایران در نمایشگاه و جشنواره سوئیس ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، تیم فناوری و نوآوری ایران در چالش نوآوری دانشگاه ام آی تی امریکا و چالش نوآوری و مسابقات اختراعات و نوآوری سوئیس و نمایشگاه اختراعات سوئیس 2022 پذیرش شده است و به نمایندگی از کشورمان در این رویدادهای جهانی حضور دارد و با نوآوران دیگر کشورها رقابت می‌کند.

    نمایشگاه اختراعات سوئیس یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی در حوزه اختراعات و نوآوری جهان است که هر ساله در ماه مارس در ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بیش از هزاران اختراع در ده‌ها کشور بعد از پذیرش نهایی وارد رقابت می‌شوند.

    این رویداد در کنار نمایشگاه تخصصی اختراعات ژنو که اولین نمایشگاه در جهان در این حوزه است، با حمایت سازمان مالکیت فکری جهانی، دولت فدرال سوئیس و کنفدراسیون سوئیس و مراکز و دانشگاه‌های معتبر این کشور و دیگر سازمان‌های جهانی نوآوری و پژوهش و اختراعات در پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

    مدال اختراعات وایپو در این رویداد معتبر که با داوری همراه است، به بهترین اختراعات و نوآوران داده می‌شود، این مدال و جایزه یکی از معتبرترین و بزرگترین جوایز اختراعات علمی جهان است که توسط سازمان مالکیت فکری جهانی به سه طرح برتر داده می‌شود.

    چالش جهانی نوآوری ام آی تی توسط دانشکده فناوری و دانشگاه ام آی تی و با همکاری و حمایت سازمان‌های جهانی هم‌اکنون (ماه مارس سال 2022) در حال برگزاری است. این رقابت به منظور برطرف کردن چالش‌ها و مشکلاتی که توسط جامعه جهانی در بسیاری از کشورها وجود دارد، شناسایی می‌شود. راه حل های این رقابت‌ها تا کنون برای بیش از 120 میلیون نفر در جهان اجرا شده است.

    این رویداد معتبر با داوری طرح‌ها و راه حل‌ها که حتما باید توسط یک تیم ارائه شود، پس از پذیرش راه حل‌ها با انتشار بر روی سایتی، زمینه‌ای برای کمک به آماده سازی بیزینس مدل و بیزینس پلن‌های جهانی برای آن راه حل فراهم خواهد شد. از این رو تیم ها می‌توانند در این رقابت برای جایزه نقدی که تا یک میلیون دلار است، رقابت کنند.

    تمامی این رویدادها در ماه مارس از 12 تا 30 مارس به همراه چالش نوآوری سوئیس برگزار می‌شود و طرح‌ها باید به صورت استارت‌آپ‌هایی که بازار هدف خود را شناسایی کرده‌اند و در مرحله پایلوت هستند، در ژنو سوئیس ارائه شوند.

    در رویداد امسال تیم‌هایی از ایران پذیرش شدند که شامل امیر پویا دانشوریان، سید پارسا علوی، محمدجواد پاپی زاده، مهدی شهبازی، سید آریا علوی، امیرپارسا دانشوریان و امیرعباس محمدی کوشکی هستند که در این رقابت پذیرفته شدند.

    پروژه سامانه‌ها و دستگاه‌های ارزیابی و پایش بیمار با کارت هوشمند سلامت و پروژه بیمارستان هوشمند که برای برطرف کردن مشکلات زیر ساختی در حوزه بهداشت و درمان تحقیق و پژوهش و طراحی شده است، از طرح‌های این تیم است.

    پروژه بیمارستان هوشمند از قطع درختان برای چاپ دفترچه‌های بیمه و کاغذ و پرونده‌های کاغذی در حوزه سلامت و درمان جلوگیری می‌کند و صرفه اقتصادی بسیاری را برای مردم و دولت و مراکز درمانی به همراه دارد. در دسترس بودن سریع اطلاعات، امنیت بالای اطلاعات پزشکی افراد، جلوگیری از تجویز داروها و آزمایشات تکراری و جلوگیری از سوءاستفاده‌های نسخه دارو توسط افراد از مزایای این طرح است.

    تشخیص بهتر و سریع پزشک با توجه به دیتاهای موجود در سامانه بیمار از دیگر مزایا به شمار می‌رود.

    این تیم‌ها همزمان با حضور و داوری در رقابت‌ها مراحل ثبت شرکت، تیم‌سازی و آماده‌سازی طرح‌های خود و شناسایی بازار در ایران را انجام داده‌اند و در نهایت به مراکز رشد معرفی شدند. پذیرش در مرکز رشد به عنوان واحد فناور که بتوان از حمایت‌های این بخش جهت ادامه دادن و رفتن به سمت دانش‌بنیان شدن برخوردار شد، نقشه راه این تیم‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت