مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی خبر داد:

گام‌های رو به جلوی سازمان توسعه تجارت ایران در قارۀ سیاه

عصر نمایشگاه- جلسۀ ستاد آفریقا به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای امورخارجه، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاوزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس هیات عامل صندوق توسعۀ ملی برگزار شد.

گام‌های رو به جلوی سازمان توسعه تجارت ایران در قارۀ سیاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی، گفت: سه کمیسیون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در این ستاد به فعالیت مشغول هستند که از این میان، دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانۀ کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا، طی جلسات مستمر در سطوح کارشناسی و مدیریتی با حضور دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی  پیشنهادات مختلف و راهکارهای متفاوتی را در زمینۀ توسعۀ روابط تجاری ایران و آفریقا به بحث و بررسی گذاشتند.

    وی افزود: از میان راهکارها و پیشنهادات ارائه شده با توجه به مشکلات فرارو، 6 راهکار در قالب 6 مصوبه به منظور طرح در دستور جلسه، به دبیرخانۀ ستاد آفریقا منعکس گردید.

    پیلتن در تشریح مصوبات اخیر ستاد آفریقا اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در این مصوبات، تعیین خط اعتباری 500 میلیون یورویی از محل منابع بسته حمایت از توسعۀ صادرات به صورت اعتبار خریدار برای کشورهای آفریقایی است که مقرر شد آئین‌نامل اجرایی آن پس از تهیه و تدوین به تأیید کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا برسد و فهرست کشورها و سطح اعتبار مورد نظر آنها از خط مذکور توسط سازمان تهیه شود.

    مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی در خصوص اهمیت این رویداد گفت: چنانچه دستگاه‌های مرتبط در اجرای به موقع مصوبات همکاری لازم را داشته باشند در آیندۀ نزدیک شاهد رشد روابط تجاری و اقتصادی ایران و کشورهای آفریقایی خواهیم بود.

    گفتنی است، مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در این کمیسیون شامل برقراری کامل روابط بانکی، شناخت کافی از بازارهای آفریقایی، مشکل نرخ  هزینه‌های پوشش ریسک صادرات، عضویت ایران در بانک‌ توسعه آفریقایی، خط اعتبار خریدار و یا فروشنده و مسائل مرتبط با حمل و نقل بود که با اجرای مصوبات مرتفع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت