بهره‌مندی بخش معدن از ظرفیت‌های نمایشگاه ایران متافو

عصر نمایشگاه- عبدالکریم جلالی گفت: برگزاری رویدادها مخصوصاً نمایشگاه‌های تخصصی همواره موجب ورود فناوری‌های جدید به حوزه‌های مدنظر می‌شود.

بهره‌مندی بخش معدن از ظرفیت‌های نمایشگاه ایران متافو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش نیوز، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو، متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری) جزء مهم‌ترین رویدادهایی است که در ماه‌های پایانی سال جاری و پس از مدیریت نسبی شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

    برگزاری این رویداد به دلیل حضور صنایع بالادستی و پایین‌دستی از معدن تا صنایع معدنی و محصولات (و به عبارتی زنجیره معدن و صنایع معدنی، متالورژی و ریخته‌گری) از اهمیت فراوانی برخوردار است.

    در همین راستا با عبدالکریم جلالی، مدیرعامل شرکت نمانگر و برگزارکننده این رویداد نمایشگاهی به گفتگو نشستیم و چند و چون برگزاری نمایشگاه و اهمیت برگزاری این رویداد در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور را جویا شدیم.

    جلالی در ابتدای گفتگو و در تشریح جزئیات برگزاری هفدهمین رویداد بین‌المللی متافو اظهار داشت: «این رویداد با حضور بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی در مساحتی حدود 18 هزار مترمربع و فضای مفیدی در حدود 9500 متر برگزار می‌شود. شرکت‌های خارجی حاضر در این رویداد بین‌المللی از کشورهای ایتالیا، چین و ترکیه هستند».

    وی افزود: «این رویداد بزرگ از تاریخ 27 تا 30 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و در سالن‌های 38، 38 ب، 31 آ و 31 ب از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان متخصص این حوزه است».

    رعایت پروتکل‌های بهداشتی
    این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدت‌زمان برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: «تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده توسط وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در برگزاری این رویداد رعایت می‌شود. از همین رو بازدیدکنندگان به صورت دعوتی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. گفتنی است که بازدید از این نمایشگاه فقط برای متخصصین و با ارائه کارت دعوت ممکن است. در بدو ورود بازدیدکنندگان به سالن‌های نمایشگاهی، فرآیند تب‌سنجی و ارائه ماسک انجام می‌شود. تهویه سالن‌ها نیز تقویت شده تا هوای داخل سالن‌های نمایشگاهی مرتباً تعویض شود».

    تاثیر برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه‌های مختلف

    جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاثیر برگزاری رویداد متافو در بخش معدن و صنایع معدنی کشور اشاره کرد و گفت: «برگزاری رویدادها مخصوصاً نمایشگاه‌های تخصصی، همواره موجب ورود فناوری‌های جدید به حوزه‌های مدنظر می‌شود. از طرفی ضمن معرفی فناوری‌های جدید موجب افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه بازارها نیز می‌شود. برگزاری رویدادهای تخصصی مخصوصاً در حوزه معدن باعث ایجاد فرصت‌های جدید تجاری می‌شود. در خلال برگزاری این چنین رویدادهایی، زنجیره‌های تامین و خدمات به یکدیگر معرفی می‌شوند و در همین راستا می‌توانند در راستای کاهش هزینه‌ها به یکدیگر کمک کنند».

    این فعال نمایشگاهی همچنین گفت: «هفدهمین رویداد بین‌المللی متافو قطعاً در تبعیت از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی در راستای موارد ذکر شده اقدام می‌کند. ازآنجاکه این رویداد یک زنجیره کامل از معدن تا محصول نهایی است و تمام زنجیره تولید فلزات را در برمی‌گیرد، قطعاً بهره‌مندی خوبی برای بخش معدن کشور خواهد داشت».

    اهمیت حضور شرکت‌های خارجی در رویدادها

    وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به اهمیت حضور شرکت‌های خارجی در رویدادهای تخصصی داخلی اشاره کرد و گفت: «به طور کلی در بحث تجارت، حضور شرکت‌های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه ما نیازمند تعاملات و دادوستدهای بازرگانی با این شرکت‌ها هستیم و از طرفی نیاز داریم که فناوری آنها را به دست آوریم و در حوزه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری، تجارت و اقتصاد با این شرکت‌ها به تعامل برسیم. بسیاری از این شرکت‌های خارجی که در رویدادهای کشور ما شرکت می‌کنند در شناسایی بازارهای منطقه بسیار موثر هستند. فارغ از این موضوع برخی از این شرکت‌ها در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند یا همکاری‌های تجاری خود با کشور را آغاز می‌کنند که تمام این موارد از عواید حضور خارجی‌ها در رویدادهای داخلی است».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت