برپایی نمایشگاه مد و لباس بدون مجوز ممنوع است

عصر نمایشگاه- دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرد: اخذ مجوز برای برپایی هر نمایشگاهی در سطح کشور الزامی بوده و حوزه مد و لباس نیز از این امر مستثنی نیست.

برپایی نمایشگاه مد و لباس بدون مجوز ممنوع است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، حمید قبادی با ابلاغ نامه‌ای به تمامی مدیران این حوزه، تصریح کرد که برپایی نمایشگاه مد و لباس بدون مجوز ممنوع است.

    متن این ابلاغ چنین است:

    با توجه به مشاهده و رصد اخبار ضد و نقیض از برگزاری رویدادها و نمایشگاه ‌های فاقد مجوز در حوزه مد و لباس، شایسته است با توجه به الزام رعایت قوانین جاری، دستور فرمایید ضمن دقت و پیگیری و اطلاع رسانی مناسب همه درخواست های مربوط به حوزه مد و لباس اعم از برگزاری نشست های تخصصی، نمایشگاه های موردی و فصلی، کارگاه های آموزی در حوزه مد و لباس پس از بررسی لازم و احراز و تأیید صلاحیت مؤسسه و یا مجری متقاضی، موضوع با اعلام نظر اداره کل متبوع برای طرح و بررسی در کمیسیون صدور مجوز و نظارت نمایشگاهی مد و لباس (ماده 3 آئین نامه اجرایی و ماده 2 آئین نامه داخلی دبیرخانه کارگروه مد و لباس) در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارجاع گردد.

    تنها مرجع دارای صلاحیت برای صدور مجوز در این خصوص کمیسیون فوق می‌باشد.

    بدون‌شک در چنین شرایطی، رعایت استانداردهای برگزاری نمایشگاه مد ولباس توسط برگزار‌کننده از ضروریات است و چه بسا ممکن است مجوز یک برگزارکننده نمایشگاه به دلیل رعایت استانداردها تا چند سال نیز تمدید شود.

    تنها مرجع دارای صلاحیت برای صدور مجوز در راستای برپایی نمایشگاه ‌های مد و لباس، کمیسیون صدور مجوز و نظارت نمایشگاهی مد و لباس در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است.

    بارها پیش آمده که برخی از مردم و شرکت‌ کنندگان، پس از بروز مشکل در یک نمایشگاه‌، شکایت خود را به سایر ارگان ‌ها و دستگاه ‌ها ارسال کرده ‌اند و در نهایت مشخص شده که این نمایشگاه از بدو امر بدون مجوز برپا شده است.

    قدر مسلم آنکه سایر فعالان عرصه مد و لباس کشور در تمامی استان‌ها می‌توانند شکایات، گلایه‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه‌ها در کشور با کارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح کرده و اینگونه است که دستاورد حاصل از این رویدادها به شکل مطلوب‌‎تری حاصل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت