نشست خبری نمایشگاه طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی برگزار شد

عصر نمایشگاه- نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی شهر آفتاب که در تاریخ ۲ الی ۴ اسفند ماه برپا می شود با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات برگزار شد.

نشست خبری نمایشگاه طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ظهر امروز با حضور محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب و دکتر پناهی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه و جمعی از خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی شهر آفتاب برگزار شد.

    در این مراسم قادری  مطبوعات و رسانه‌ها را عامل رشد و پیشرفت در تمامی حوزه های مدیریتی دانست و اظهار داشت: برای ترقی و به تعالی رساندن نمایشگاه شهر آفتاب از اهالی رسانه میخواهم ما را نقد کنند و اگر راهکاری برای هریک از بخش های نمایشگاه دارند ما پذیرای آنها هستیم و از آن استقبال می کنیم.

    وی در ادامه شهر آفتاب را محلی برای شناساندن قدرت و توان ایران به جهان قلمداد کرد و افزود: کشور نیاز به محلی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی خارج از حوزه ترافیکی تهران داشت که بر اساس نظر کارشناسان محل کنونی شهر آفتاب با دسترسی به فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد، ترمینال های تهران و اتوبان‌های مختلف بهترین محل جغرافیایی تشخیص داده شد. هرچند با عجله در افتتاح آن، مشکلاتی ایجاد شد.

    قادری افزود: ما درصدد رفع مشکلات موجود هستیم و تا امروز رویدادهای بزرگ و خوبی نیز برگزار شده است.همچنین برای اجرای فاز دوم و سوم شهر آفتاب مذاکراتی با شهرداری و شورای شهر انجام شده تا قسمتی از هزینه ها از منابع شهری و بقیه از فاینانس خارجی تامین شود.

    وی اظهار داشت: تا پایان سال 97، 12 سالن با متراژ 130هزار مترمربع در شهر آفتاب ساخته می شود که ما را به مرکز نمایشگاهی  اول خاورمیانه تبدیل می کند.همچنین هتل و مراکز تفریحی و ورزشی ساخته خواهد شد تا شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی تبدیل شود.

    وی خاطر نشان کرد: موازی کاری هایی در صنعت نمایشگاهی وجود دارد که در آینده با جلساتی که با سازمان توسعه و شرکت سهامی نمایشگاه برگزار می‌شود این مشکل را حل می کنیم تا نمایشگاه های مختلف باهم هم افزایی داشته باشند.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب نمایشگاه های تخصصی را هدف اصلی این صنعت دانست و افزود: نمایشگاه تخصصی می توانید کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور و افزایش سطح تکنولوژیکی صنایع مختلف کند.

    قادری در پایان  اظهار داشت: 50 نمایشگاه بین المللی تخصصی به طور متوالی در شهر آفتاب برگزار می شود که شروع آن با نمایشگاه طب سنتی است.

    در ادامه پناهی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی برگزاری این رویداد را در سایه حمایت سازمان توسعه،شهرداری و شهر آفتاب دانست و اظهار داشت: طب سنتی ایران دارای 5هزار سال قدمت است که تا امروز مغفول مانده است و ما بنا داریم در این نمایشگاه این ظرفیت بزرگ را به فعلیت رسانده و توان این حوزه را نشان دهیم.

    وی افزود: گردش مالی طب گیاهی در دنیا 100 میلیارد دلار است و با اینکه توانایی ایران از مجموع کشورهای اروپایی بیشتر است تنها 70 میلیون دلار کسب در آمد داریم.

    پناهی وسعت نمایشگاه را 1000متر مربع دانست و خاطر نشان کرد: رویکرد این رویداد دانش محور است از این رو شورای سیاست گذاری با عضویت 18 نفر از بزرگان و استادید این حوزه تشکیل شده و با ریاست دکتر خدادوست مشاور وزیر بهداشت محورهای نمایشگاه مشخص شده است.

    وی افزود: بسیاری از محصولات دارویی ما را به صورت خام به کشور های اروپایی برده و بعد از فراوری با چند برابر قیمت محصول خام صادر می‌کنند و ما امیدواریم با برگزاری این رویداد مقدمات تولید در ایران را مهیا کنیم.

    پناهی ایران را از کشور های صاحب سبک در طب سنتی دانست و بیان داشت: در طب سنتی حرف برای گفتن داریم و این رویداد فرصتی است تا به صورت منطقی و دو سویه خود را به جهانیان عرضه کنیم.

    وی اظهار داشت: نمایشگاه در 3 روز برگزار می‌شود روز دوم نشست صمیمانه با اهالی طب سنتی برگزار می شود و در روز سوم از فعالان طب سنتی، دانشکده های طب سنتی، انجمن های علمی این حوزه، محققین و پزشکان، سلامتکده ها و کلینیک های طب سنتی، کارآفرینان این حوزه، تولیدکنندگان داروهای گیاهی، خبرنگاران حوزه سلامت، ناشرین و نویسندگان حوزه سلامت تقدیر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت