نمایشگاه سورس ایندیا در تهران آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه سورس ایندیا از دیروز در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

نمایشگاه سورس ایندیا در تهران آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فناوران, در این نمایشگاه که با مشارکت سفارت هند و حمایت وزارت بازرگانی و صنعت هند برپا شده و تا فردا ادامه خواهد یافت، نزدیک به یکصد شرکت هندی، در حوزه های مختلف از جمله خودرو، صنایع لاستیک و پلاستیک، فناوری اطلاعات، منسوجات و سایر صنایع محصولات و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.
    کاردار سفارت هند، در نشست خبری پیش از آغاز این نمایشگاه با بیان اینکه ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد، گفت: در سفیر اخیر رییس جمهوری ایران به هند، 9 تفاهم نامه و یادداشت همکاری بین دو طرف امضا شد که توسعه ارتباطات تجاری و بازرگانی را تسهیل می کند. به گفته وی، یکی از از مهم ترین این تفاهم نامه ها مربوط به حذف مالیات مضاعف است که خواسته تجار و بازرگانان دو کشور بوده است.
    وی همچنین با اشاره به توسعه همکاری های بانکی دو طرف گفت: بانک های ایرانی خواستار تاسیس شعبه در هند هستند که تقاضای بانک پاسارگاد در این زمینه، در مراحل نهایی تایید قرار دارد. همچنین بانک مرکزی هند، مجوز سرمایه گذاری با ارز روپیه در ایران را صادر کرده که به این ترتیب، ایران پس از نپال و بنگلادش، سومین کشوری است که سرمایه گذاران هندی اجازه سرمایه گذاری به روپیه در آن را به دست آورده اند.
    همچنین به گفته کاردار سفارت هند، کمیته مشترک تبیین راهکارهای سرمایه گذاری و تجاریت به روپیه و ریال بین دو طرف تشکیل شده است.
    وی با بیان اینکه هند به دنبال تنوع بخشیدن به تجارت دو کشور است، نمایشگاه سورس ایندیا را گامی اولیه در این مسیر خواند و از برگزاری رویدادهای مشابه ایران در کشور هندوستان نیز استقبال کرد.
    کاردار سفارت هند همچنین حضور تعدادی از شرکت های فناوری اطلاعات در این نمایشگاه را بیشتر با هدف تجارت و فروش محصولات عنوان کرد و گفت که شرکت های بزرگ هندی که در صنعت نرم افزار فعالند نیز اگرچه در این نمایشگاه حضور ندارند، ولی بررسی بازار ایران را آغاز کرده اند.
    گفتنی است در این نمایشگاه شرکت هایی در زمینه نرم افزارهای مرکز تماس و HelpDesk، نرم افزارهای ERP، راهکارهای کارت هوشمند و کارت های مغناطیسی بانکی حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت