شهریورماه امسال صورت می گیرد؛

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی گاز در تهران

عصر نمایشگاه- برگزاری نمایشگاه های تخصصی مختلف در حوزه انرژی یک ضرورت است و تعریف نمایشگاه بین المللی صنعت گاز موجب ارتقاء کیفیت و البته تخصصی تر شدن رویدادهای انرژی به میزبانی ایران خواهد بود.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی گاز در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی گاز، محمد حسن گرائی مدیر بخش داخلی این نمایشگاه (IRGS 2018) گفت: ضرورت برگزاری نمایشگاه صنعت گاز از دو منظر جایگاه ایران در انرژی دنیا و الزامات و استاندارد‌های صنعت نمایشگاهی قابل تامل و بررسی است.

    گرائی در اهمیت برپایی این نمایشگاه توضیح داد: جایگاه ایران در انرژی جهان، ضرورت تعریف و برپایی رویداد‌های کاملا تخصصی این حوزه راهبردی را دو چندان می کند و صنعت گاز به دلیل رتبه برتر ایران در ذخایر تثبیت شده گاز جهان، برنامه‌های راهبردی کشور در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه این بخش از صنعت در کشور، دارای اولویت خاص برای میزبانی تهران از این نمایشگاه است.

    مدیر بخش داخلی نمایشگاه گاز ایران در بررسی این رویداد از منظر الزامات و استاندارد‌های صنعت نمایشگاهی اظهار داشت: در صنعت نمایشگاهی دنیا تعریف نمایشگاه تخصصی برای موضوعات مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و ... اعم از کلان و خرد، یک امر کاملا طبیعی است و بررسی تقویم نمایشگاهی کشور‌ها و تقویم نمایشگاهی ایران نیز موید این موضوع است. در ایران برای بسیاری از فعالیت‌های صنعتی، نمایشگاه‌های تخصصی مجزا تعریف و علاوه بر برگزاری در تهران در سایر مراکز نمایشگاهی استان‌ها نیز در سطح مطلوبی برگزار می‌شوند.

    گرائی گفت: جایگاه صنعت گاز در ایران و توان صنعتی کشورمان در این زمینه به گونه‌ای است که هیچ یک از کشور‌های صاحب گاز منطقه و خلیج فارس از این قابلیت برخوردار نبوده و تنها کشور روسیه با قابلیت‌های مشابه کشورمان، بیش از دو دهه برگزاری نمایشگاه تخصصی گاز را در برنامه نمایشگاهی خود قرار داده است.

    وی ضمن اشاره به اهمیت اولین دوره نمایشگاه که نمایانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: برای برپایی هر چه بهتر این مهم، از حمایت، پشتیبانی و راهنمایی کلیه دستگاه‌های مرتبط دولتی و تعامل با انجمن ها، سازمان و تشکل‌های تخصصی و دانشگاه‌ها و ... استفاده خواهد شد.

    وی افزود: نمایشگاه در 12 گروه تخصصی که کل زنجیره ارزش صنعت گاز را شامل می‌شوند، برگزار خواهد شد و در تعیین گروه‌های کالایی و خدماتی نمایشگاه نیز تلاش شده تا زمینه بروز توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در کنار صاحبان نام خارجی در این عرصه فراهم آید.

    گرائی در خصوص نمایشگاه توضیح داد: این رویداد مهم در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع و پیش بینی حضور بیش از 300 مشارکت کننده داخلی و خارجی برپا می‌شود.

    خاطر نشان می‌شود اولین نمایشگاه صنعت گاز ایران با موافقت سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارتخانه ها و سازمان‌های مرتبط در تاریخ 10 تا 13 شهریور ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب برپا می شود. همچنین مدارک و مستندات این رویداد از طریق سایت gasshow.ir قابل مشاهده و در دسترس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت