ماجرای خرید شرکت نمایشگاهی UBM توسط INFORMA

معامله پرسود میان دوغول صنعت نمایشگاهی جهان

عصر نمایشگاه- صنعت نمایشگاهی در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۸ شروع جالب و هیجان‌انگیزی داشت که یکی از دلایل مهم آن را می‌توان به معامله‌ای مرتبط دانست که میان دو غول صنعت نمایشگاهی جهان در حال انجام بود‌. فضای صنعت نمایشگاهی به طور کامل تحت تاثیر این خبر مبنی بر اینکه شرکت اینفورما و یو‌بی‌ام در حال مذاکره هستند تا سهام خود را به اشتراک بگذارند، قرار گرفت.

معامله پرسود میان دوغول صنعت نمایشگاهی جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاهخبری «عصر نمایشگاه»، در پی انتشار این خبر در 16 ژانویه 2018 در جهان شاهد افزایش ناگهانی و غیرقابل توضیح سهام شرکت یو‌بی‌ام بودیم. روز بعد هر دو شرکت شروط قرارداد را اعلام کردند که در آن توافقی پیشنهاد شده بود. با این وجود، دو طرف به طور کامل آماده اعلام این خبر نبوده، و به نوعی عقب‌نشینی کردند. شرکت UBM EMEA جلسات آغاز پروژه را در سال 2017 به مدت دو روز و بلافاصله پس از اعلام خبر برگزار کردند.  با توجه به اینکه شروط قرارداد حق بیمه 30 درصدی بر سهام شرکت یو‌بی‌ام وضع می‌کرد، تعجب‌آور نبود که سهام یو‌بی‌ام در ابتدا تا 20درصد افزایش یابد. از 750 پنس در آغاز کار به 900 پنس افزایش یافت و این قیمت را تا آخر هفته حفظ کرد‌ و در پایان هفته به 894 پنس رسید. از سویی دیگر، قیمت اینفورما پیش از افزایش اندک تا 5/8 درصد کاهش و در پایان هفته نیز به میزان 4/6 درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسد که این قیمت‌ها در ماندند تا اینکه سرمایه‌گذاران اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
    برخی از تحلیلگران بر این باور بودند که سهامداران شرکت اینفورما از  شرط حق بیمه 30 درصدی راضی نبودند اما با توجه به آن بخش از قرارداد که منجر به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت اینفورما می‌شود، کاهش قیمت سهام از شدت این شرط کاست. سهامداران شرکت یو‌بی‌ام نیز با وجود این حق بیمه ناراضی به نظر می‌رسیدند. تنها 15 درصد از سهامداران تمایل به جایگزینی سهام خود داشتند و بسیاری از ‌ سهامداران یو‌بی‌ام تمایلی به سهام شرکت اینفورما نداشتند.
    طبق محاسبه تحلیلگران ارزش قرارداد 14 برابر پیش‌‌بینی چشم‌انداز 2018 یو‌بی‌ام است. توجیه افزایش در پیشنهاد کنونی برای PE به دلیل همکاری کمتر میان دو شرکت دشوار خواهد بود (پیش‌بینی شده است که 50 میلیون پوند صرفه‌‌جویی در هزینه در معامله اخیر ایجاد می‌شود). با این وجود، همه چیز خارج از این روند قابل کنترل نیست.
    کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که اگر این قرارداد نتیجه‌بخش باشد، به این دلیل خواهد بود که همچنان این دو شرکت به خوبی فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ شرکت اینفورما در آسیا و شرکت یو‌بی‌ام نیز در خاورمیانه سرمایه‌گذاری کمتری می‌کنند‌‌ و اگر این قرارداد با شکست روبه‌رو شود، به این دلیل خواهد بود که سهامداران از مفاد قرارداد ناراضی هستند.
    ولی در پایان این قرارداد نتیجه‌بخش بود و در پایان در روز 17 آوریل 2018 پیشنهاد 3.9 میلیارد پوندی(5.6 میلیارد دلار آمریکا) INFORMA  به UBM مورد پذیرش سهامداران دوطرف قرار گرفت و 99 درصد از صاحبان رأی‌، این پیشنهاد را تصویب کردند.  طبق گفته دوطرف، این معامله در پایان سه‌ماهه دوم سال 2018 نهایی  خواهد شد.
    استفان کارتر، مدیر اجرایی اینفورما  درباره این قرار داد گفت: «با پشتیبانی قوی سهامداران هر دو شرکت برای انجام این معامله تشویق شدیم  که منجر به تشکیل بزرگ‌ترین مجموعه برگزار کننده رویدادهای  بین‌المللی B2B خواهد شد.»

     

    *نویسنده: Steve Monnington

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت