منطقه آزاد ماکو با تجار شمال عراق همکاری می کند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به امضای تفاهم نامه راه اندازی نمایشگاه های مشترک با اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان شمال عراق گفت: در راستای رشد و توسعه اقتصادی، جذب سرمایه، افزایش درآمد فعالان اقتصادی و توسعه بازار های صادراتی، این ۲ منطقه با همدیگر همکاری می کنند.

منطقه آزاد ماکو با تجار شمال عراق همکاری می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, غلامرضا سلیمانی افزود: همکاری در راستای ایجاد فعالیت های تجاری مشترک برای ورود به بازارهای تجاری و بین المللی و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی و ایجاد محیطی سالم برای سرمایه گذار و سرمایه از جمله مفاد این تفاهم نامه است

    وی اضافه کرد: استفاده بهینه از ظرفیت های هر منطقه و برگزاری و شرکت در نمایشگاه های تجاری طرفین در کنار زمینه سازی برای ورود به بخش گردشگری اسلامی از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.
    وی بیان کرد: حمایت و مساعدت برای حضور هیات های نمایندگی بازرگانی، صنعتی و اقتصادی بین دو منطقه، برگزاری نمایشگاه ها، سمینارها، کنفرانس ها و سخنرانی ها در رابطه با مسائل بازرگانی و مشارکت در برپایی و اداره نمایشگاه های مشترک یا حضور در آنها، در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات مورد نیاز در زمینه های، اقتصادی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در منطقه و قوانین و مقررات بازرگانی و صنعتی، رویه ها و فرآیند های انجام امور سرمایه گذاری و تسریع و تسهیل کلیه امور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در همه بخش های صنعتی ، تولیدی ، کشاورزی ، گردشگری و خدماتی از تعهدات سازمان منطقه آزاد ماکو در این تفاهم نامه بیان شده است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به تعهدات اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان عراق نیز اشاره کرد و افزود: همکاری در راستای تسریع فعالیت های تجاری در جهت سرمایه گذاری های مستقل و مشترک، شناسایی و معرفی افراد و شرکت های دارای صلاحیت در امر سرمایه گذاری، توسعه همکاری اقتصادی طرفین در راستای سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه و نیز تقویت روابط آتی به ویژه توسعه همکاری نزدیک بین بنگاههای اقتصادی، اتحادیه ها و انجمن های تجاری در زمینه حضور مشترک و فعالیت در بازاری های هدف، شناسایی فرصت ها و منافع مشترک در راستای همکاری و تقویت بنگاههای زودبازده به جهت حضور در بازارهای هدف در راستای منافع مشترک طرفین و شناسایی و ترغیب فعالان اقتصادی جهت شرکت و بازدید از نمایشگاهای سازمان منطقه آزاد ماکو از جمله این تعهدات محسوب می شود.
    به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدت زمان تفاهم نامه از تاریخ انعقاد به مدت دو سال است و در صورت توافق طرفین برای مدت مشابه تمدید می شود.
    منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
    مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
    منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت