نمایشگاه چین - اوراسیا با حضور ایران در چین گشایش یافت

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه چین - اوراسیا روز گذشته (جمعه) با حضور بیش از ۷۰۰ موسسه چینی و خارجی از جمله شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران در مرکز بین المللی نمایشگاه شهر ارومچی استان 'شین جیانگ' چین گشایش یافت.

نمایشگاه چین - اوراسیا با حضور ایران در چین گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه چهار روزه که با موضوع اصلی 'یک کمربند - یک جاده، مذاکرات، ساخت و بهره‌برداری مشترک' دایر شده است اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای ششمین بار متوالی شرکت کرده است.
    'مریم سادات سمیعانی فرد' دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در مورد شرکت ایران در این نمایشگاه گفت: ایران در همه دوره های این نمایشگاه شرکت کرده است و مردم 'شین جیانگ' با محصولات ایرانی آشنا هستند.
    او با اشاره به اینکه استقبال از کالای ایرانی در این منطقه زیاد است گفت: صادر کنندگان ایرانی در این نمایشگاه بیشتر فرش ماشینی، فرش دستباف، تابلو فرش، خشکبار و زعفران عرضه کرده اند.
    سمیعانی فرد در مورد وضعیت حمل و نقل کالا از ایران به ارومچی نیز تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ارومچی به ایران، کالاها از طریق هواپیما ارسال می شود اما در آینده می توانیم صادرات را از طریق قطار باری مسیر 'یی وو' - تهران پیگیری کنیم.
    دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین افزود: تجار ایرانی به شرط اینکه بتوانند از این منطقه تسهیلات بیشتری برای توسعه تجارت داشته باشند علاقه مند هستند کالاهای خود را صادر کنند ولی نیاز دارند از این طرف هم حمایت شوند.
    به گفته وی چین همیشه شریک تجاری ایران بوده است و روابط خیلی خوبی با هم داشتیم، حتی تحریم ها هم نتوانسته است روابط ایران و چین را خدشه دار کندو حتی اگر آمریکا بخواهد تحریم را اضافه کند باز هم چین دوست و شریک ایران می ماند و تاثیری در روابط دو کشور نمی گذارد.
    اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با توجه به اقتصاد در حال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیک تر بنگاه‌های بخش خصوصی ایران با چین در سال 1380 (2001) تاسیس شد.
    اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین هم‌اکنون با بیش از 4 هزار عضو یکی از بزرگ ترین و فعال ترین اتاق‌های مشترک فعال ایران و چین است.
    مساحت کل ششمین نمایشگاه چین - اوراسیا حدود 70 هزار متر مربع است و به چهار بخش اصلی شامل همکاری های سرمایه‌گذاری، مناطق بین المللی و هنگ کنگ و ماکائو، تجارت محصولات و دستاوردهای فقر زدایی هدفمند تقسیم شده است.
    'هو چون هوا' معاون نخست وزیر چین در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: پس از مطرح شدن پیشنهاد 'یک کمربند - یک جاده' از سوی 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین در سال 2013، چین با کشورهای مختلف آسیا و اروپا در چارچوب این پیشنهاد، همکاری‌های خود را تقویت بخشید و به نتایج ثمربخشی هم رسیده است.
    او تصریح کرد: در حال حاضر، کشورهای آسیا و اروپا در حال تلاش برای توسعه اقتصادی، بهبود زندگی مردم و تقویت ساخت تاسیسات زیربنایی هستند.
    معاون نخست وزیر چین اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی آسیای مرکزی روسیه، برنامه 'راه روشن' قزاقستان، برنامه 'راه توسعه' مغولستان و راهبردهای توسعه مختلف کشورهای افغانستان، گرجستان و غیره با برنامه 'یک کمربند- یک جاده' چین اشتراکات مشابهی دارند و طرح چین فرصت‌های همکاری گسترده تری در اختیار این کشورها قرار داده است.
    در حاشیه این نمایشگاه برنامه ‌هایی چون مجمع وزیران بلندپایه، نشست مبادلات سرمایه‌گذاری تجاری و نشست معرفی محصولات نیز برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت