نمایشگاه اوراسیا با امضای ۳۹ میلیارد دلار قرارداد پایان یافت

عصر نمایشگاه- اکسپو چین - اوراسیا که با حضور ایران و در استان 'سین کیانگ' چین برپا شده بود یکشنبه شب با امضای قراردادهایی به ارزش ۳۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

نمایشگاه اوراسیا با امضای ۳۹ میلیارد دلار قرارداد پایان یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، ششمین نمایشگاه چین - اوراسیا روز پنجشنبه گذشته با حضور بیش از 700 موسسه چینی و خارجی از جمله شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران در مرکز بین المللی نمایشگاه شهر ارومچی استان 'سین کیانگ' چین گشایش یافت.
    قراردادهای امضای شده در بخش های مهندسی شیمی، انرژی، حفاظت از محیط زیست، فرهنگ، گردشگری و مواد جدید است که نیمی از آنها را 500 شرکت برتر جهان امضا کرده اند.
    در این نمایشگاه چهار روزه که با موضوع اصلی 'یک کمربند - یک جاده، مذاکرات، ساخت و بهره‌برداری مشترک' دایر شده بود اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای ششمین بار متوالی شرکت کرده بود.
    'مریم سادات سمیعانی فرد' دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در مورد شرکت ایران در این نمایشگاه گفته بود ایران در همه دوره های این نمایشگاه شرکت کرده و مردم 'سین کیانگ' با محصولات ایرانی آشنا هستند.
    او با اشاره به اینکه استقبال از کالای ایرانی در این منطقه زیاد است گفت: صادر کنندگان ایرانی در این نمایشگاه بیشتر فرش ماشینی، فرش دستباف، تابلو فرش، خشکبار و زعفران عرضه کرده اند.
    اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با توجه به اقتصاد در حال رشد چین و ضرورت ایجاد ارتباط نزدیک تر بنگاه‌های بخش خصوصی ایران با چین در سال 1380 (2001) تاسیس شد.
    این اتاق اکنون با بیش از 4 هزار عضو یکی از بزرگ ترین و فعال ترین اتاق‌های مشترک فعال ایران و چین است.
    مساحت کل ششمین نمایشگاه چین - اوراسیا حدود 70 هزار متر مربع بود و به چهار بخش اصلی شامل همکاری های سرمایه‌گذاری، مناطق بین المللی و هنگ کنگ و ماکائو، تجارت محصولات و دستاوردهای فقر زدایی هدفمند تقسیم شده بود.
    در حاشیه این نمایشگاه برنامه ‌هایی چون مجمع وزیران بلندپایه، نشست مبادلات سرمایه‌گذاری تجاری و نشست معرفی محصولات نیز برگزار شد.
    در جریان برگزاری نمایشگاه نمایندگانی از 35 کشور و منطقه، 4 هزار و 827 خریدار از سراسر جهان و 704 شرکت حضور داشتند.
    در دور قبلی نمایشگاه میزان قراردادهای امضا شده با شرکت های چینی به 18 میلیارد دلار رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت