رویکردهای بازاریابی نمایشگاهی + دیجیتالی

عصر نمایشگاه- بازاریاب‌ها و همتایان آنها در مدیریت نمایشگاه به شدت در استفاده از رسانه‌های دیجیتالی متبحر شده‌اند و از آنها بهره می‌برند. این گرایش به واسطه تقاضای مخاطب برای کسب اطلاعات لحظه به لحظه است، و البته دسترسی به شکل‌های متنوع برقراری ارتباط، لزوم اندازه‌گیری پیشرفته و فشار برای کاهش هزینه‌ها نیز این گرایش را تقویت می‌کنند. اما اتخاذ فناوری جدید و روش‌های دیجیتالی برای افزایش سودآوری و بهبود عملکرد کلی برنامه در صنعت نمایشگاه امر تازه‌ای نیست.

رویکردهای بازاریابی نمایشگاهی + دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، این تغییرات بخشی از دامنه شیوه‌های ارتباطاتی جدید آینده است که صنعت نمایشگاهی از آغاز در دستور کار خود تبیین کرده است.  اکنون بازاریاب‌های زیرک به این باور رسیده‌اند که بیش از صرفا تلفیق رسانه‌های دیجیتالی، تنها به خاطر دیجیتالی بودن، آنچه واقعا اهمیت دارد این است که چگونه رویدادها و روش‌های دیجیتالی همگرا می‌شوند تا روابط با مخاطب را بسازند و تقویت کنند. در حالی که نمایشگاه‌ها و رسانه‌های دیجیتالی ابزارهای مفیدی در نوع خود هستند، تلفیق این دو یک استراتژی نیرومند در نبرد برای تحصیل مشتری، وفاداری مشتری و موارد مرتبط با آن ضروری هستند. این گزارش اولین تحلیل جامع صنعت از تاثیر رسانه‌های دیجیتالی بر صنعت نمایشگاهی است که با همکاری مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه (CEIR) و موسسه بازاریابی جورج جانسون (GPJ) تهیه شده است. گزارش حاضر برای آن دسته از مدیران ارشد مفید خواهد بود که مسئول تنظیم بودجه‌های نمایشگاهی هستند و  رویدادها را برگزار می‌کنند. این گزارش تحقیقاتی حاوی داده‌های بهینه کاوی (Benchmarking) است که به این متخصصان امکان می‌دهد تا بر اساس گرایش‌های صنعت، تصمیمات آگاهانه‌تری در خصوص کاربردشان از رسانه‌های دیجیتالی اتخاذ کنند.  
    نحوه قالب‌بندی این رسانه‌های دیجیتالی مورد توجه خاص قرار می‌گیرد به نحوی که برای بازاریابان برند و مدیریت نمایشگاه در تنظیم فعالیت‌های ترویجی آنلاین و آفلاین کنونی خود مفید واقع شود.

    10 حقیقت مهم درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتالی + نمایشگاهی
    10- 40 درصد پاسخ‌دهندگان بازاریابی دیجیتالی را مولفه حیاتی در اجرای یک رویداد زنده تلقی می‌کنند؛ 17 درصد آن را یک تاکتیک مهم می‌دانند.
    9- 49 درصد پاسخ‌دهندگان از بازاریابی دیجیتالی برای توسعه دامنه فعالیت‌های ترویجی رویداد خود استفاده می‌کنند.
    8- بازاریابی ایمیلی روش بازاریابی دیجیتالی است که برگزار‌کنندگان نمایشگاه (95 درصد) و بازاریاب‌های برند (87 درصد) بیشتر از آن استفاده می‌کنند
    7- 40 درصد بازاریاب‌های برند و 31 درصد برگزارکنندگان نمایشگاه از رویدادهای مجازی استفاده می‌کنند؛ 71 درصد پاسخ‌دهندگان از رویدادهای مجازی برای مطابقت با نیازهای مشتریان و نیروهای کاری در بعد جغرافیایی استفاده می‌کنند.
    6- وبینار یا سمینار تحت وب رایج‌ترین ابزار در رویدادهای مجازی است (81 درصد)
    5- 51 درصد برگزارکنندگان نمایشگاه گزارش می‌کنند که همیشه تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی را در ترویج رویدادهای خود تلفیق می‌کنند؛ 37 درصد بازاریاب‌های برند استفاده از بازاریابی دیجیتالی را مشخصه فعالیت خود می‌دانند.
    4- پاسخ‌دهندگان معتقدند که 10 درصد از بودجه تبلیغات نمایشگاهی آنها به روش‌های اسپانسری بازاریابی دیجیتالی اختصاص دارد.
    3- 46 درصد پاسخ‌دهندگان اثربخشی تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی خود را اندازه‌گیری می‌کنند؛ 50درصد از پاسخ‌دهندگان ROI رویدادهای مجازی را اندازه‌گیری می‌کنند.
    2-‌اسپانسری فعالیت رویداد (16 درصد) و فرصت‌های گفت‌وگو (16 درصد) و به دنبال آن بازاریابی/تبلیغات ایمیلی (14 درصد) از جمله گزینه‌های اسپانسری نمایشگاه هستند که پاسخ‌دهندگان بیشترین ROI را ناشی از آنها می‌دانند.
    1- 72 درصد پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که تلفیق بازاریابی دیجیتالی در ترویج برنامه‌های نمایشگاهی اثربخشی فعالیت کلی را افزایش می‌دهد.‌ این تحقیق بر شناخت رویکردهای غرفه‌داران صاحب برند و مدیران نمایشگاه که برنامه‌های نمایشگاه و سایر رویدادها را سازماندهی می‌کنند، تمرکز دارد. در این تحقیق آرای 287 تن از مدیران ارشد شرکت‌های صاحب برند و مراکز نمایشگاهی اخذ شده است.

    طبقه‌بندی رسانه‌های دیجیتالی
    در این گزارش رسانه‌های دیجیتالی عبارتند از:
    • بازاریابی/تبلیغات ایمیلی
    • تبلیغات آنلاین (تبلیغ بنر ، بازاریابی در موتورهای جستجو)
    • دانلودهای صوتی/پادکست
    • وب کست
    • ویدئو آنلاین
    • وب سایت/میکروسایت
    • سایت رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، توییتر و ...)
    • RSS
    • SMS/MMS
    • رسانه‌های مجازی/مولفه‌های مجازی در رویدادهای زنده
    • وب مبتنی بر ابزارهای مدیریت رویداد
    • بلاگ‌ها
    • تبلیغ در گوگل

    رسانه‌های مجازی عبارتند از:
    • وبینار (سمینار تحت وب): سمیناری که از طریق اینترنت هدایت می‌شود. وبینار برخلاف وبکست، به نوعی طراحی می‌شود تا بین سخنران و مخاطب تعامل ایجاد کند.
    • وبکست زنده: ویدئو، صوت یا چندرسانه‌ای زنده که از طریق اینترنت یا شبکه‌های دیجیتالی توزیع می‌شوند. وبکست‌ها تنها هنگامی رویداد تلقی می‌شوند که محتوای آن زنده باشد.
    • کنفرانس تحت وب: نشست یک گروه یا سخنرانی زنده از طریق اینترنت. کنفرانس‌های تحت وب توسط ارتباط صوتی یا از طریق تلفن یا VOIP با صفحه نمایش مشترک کار می‌کنند. گاهی از گفت‌وگوی نوشتاری (chat) به جای ارتباط صوتی و یا تکمیل این گفت‌وگوها استفاده می‌شود.
    • رویدادها در جهان مجازی: نشست‌هایی که در دنیای مجازی صورت می‌گیرند،  مانند (Second Life‌)‌. این رویدادها می‌توانند به سادگی یک فرصت گفت‌وگو باشند و یا به پیچیدگی یک کنفرانس مجازی کامل همراه با چندرسانه‌های قوی، چند سخنران و جلسه، فرصت‌های شبکه‌سازی، نمایش محصول، تور مجازی و غیره.
    • نمایشگاه مجازی: این رویدادها شبیه نمایشگاه رو در رو هستند اما همه عوامل به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. نمایشگاه مجازی شامل‌ سالن نمایشگاهی، مرکز کنفرانس برای سخنرانان اصلی، بحث میزگرد، فرصت‌های تنفس و استراحت که محلی برای ایجاد ارتباط بین شرکت‌کنندگان و مرکز تبادل اطلاعات و داده‌هاست.

    استفاده از بازاریابی دیجیتالی و بهترین روش‌ها
    مدیریت نمایشگاه و بازاریاب‌های برندسازی شرکت بدون تردید از رسانه‌های دیجیتالی به‌منزله بخشی از فعالیت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. به طور کلی روش‌های بازاریابی دیجیتالی که معمولا به کار می‌روند، عبارتند از بازاریابی/تبلیغات ایمیلی، تبلیغات آنلاین‌، وب‌سایت‌ها /میکروسایت‌ها.
    به دقت روش‌های دیجیتالی هر گروه پاسخ‌دهنده را در تصویر 1 ببینید. بازاریابان برند شرکت از تاکتیک‌های تولید تقاضای دیجیتالی مانند تبلیغ آنلاین، وبکست و تبلیغ در گوگل بسیار بیشتر از همتایان خود در مدیریت نمایشگاه استفاده می‌کنند.
    بازاریاب‌های شرکتی در تبلیغات بنری سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا از متن‌های شخصی در فرمت‌های تعاملی مانند وبکست یا میکروسایت‌ها به منزله ابزاری برای وسعت بخشیدن به پیام‌رسانی و تقویت تعاملات بهره می‌برند.
    مدیران مراکز نمایشگاهی به نوبه خود بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. تفاوت این دو گروه در استفاده از نوع رسانه‌ها احتمالا به این حقیقت مربوط می‌شود که برگزارکنندگان نمایشگاه مصرانه رویدادهای خود را به سمت بهترین نمونه جامعه نشانه می‌گیرند. رسانه اجتماعی جایگاه قدرتمندی است که می‌تواند برنامه بازاریابی تمام وقت در آن اجرا کرد؛ یعنی در یک معنا، توسط تجربه زنده فعال می‌شود. در این ضمن، غرفه‌داران از رسانه‌های اجتماعی برای بسیاری از رویدادها بهره می‌برند که منجر به تلاش‌ها  متعددتری می‌شود.  تمرکز شدید بر ایجاد ارتباط24ساعته می‌تواند استفاده بیشتر و موثرتر از تاکتیک‌های دیجیتالی را توسط مدیران نمایشگاه نسبت به بازاریاب‌های برند شرکتی توضیح دهد. 51 درصد گزارش می‌دهند که «همیشه» از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی در ترویج رویدادهای خود استفاده می‌کنند؛ بیش از دوبرابر درصد بازاریاب‌های برند شرکتی.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت