نمایشگاه‌هایی که در آستانه سال نو نویدبخش شروعی تازه خواهند بود

عصر نمایشگاه- بازدید از گالری‌هایی که در آستانه سال جدید میزبان آثار هنری متفاوتی هستند، نویدبخش فصلی نو و شروعی تازه هستند.

نمایشگاه‌هایی که در آستانه سال نو نویدبخش شروعی تازه خواهند بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میزان، گالری‌های پایتخت در آخرین ماه از فصل زمستان سال 1397 میزبان آثاری شدند که هر یک برگرفته از نگاه و ذوق هنری خاص هر هنرمند است.

    گالری دنا

    در این گالری نمایشگاه آثار کالیگرافی یوریک کریم‌مسیحی با عنوان «من این دو حرف نوشتم» برگزار شده است. نوشته‌های کریم مسیحی با فرم‌هایی آزاد شکل گرفته‌اند که از کنار هم قرار گرفتن خطوط نامنظم ایجاد شده‌اند.

    در این آثار از هیچ رنگی استفاده نکرده و تنها سیاه و سفید را در تقابل با یکدیگر قرار داده است. حتی در تعداد دیگری از آثار این تقابل نیز از میان رفته و خط و زمینه به یک رنگ هستند.

    گالری برگ

    در گالری برگ هم از امروز 10 اسفندماه آثار گروهی هنرمندان نقاشی و عکس با عنوان «باغ مدور خاطره» به نمایش در آمده است.

    گالری هدایت

    نمایشگاه، «دستگاه» عنوان هفتمین نمایشگاه انفرادی بهداد لاهوتی در گالری هدایت برپاست. پروژه دستگاه متشکل از یک چیدمان به همراه صدا و متن کناری است. صدای این اثر حاصل شمارش رج‌ها و برخورد قطعات در هنگام نصب به همراه صدای ماشین فرش بافی است. متن مانند فرش و صداگذاری هویتی مستقل دارند و هر یک تلاش می‌کنند تا ابعاد مختلفی از اثر را برای مخاطب به نمایش بگذارند.

    در کنار نمایشگاه دستگاه، گالری هدایت تعدادی از مجسمه‌های اخیر و پیشین بهداد لاهوتی را در بخش دیگر گالری به نمایش گذاشته است.

    گالری هور

    نمایشگاه نقاشی احمد نصرالهی در گالری هور برپاست. در آثار این هنرمند بیش از هر چیز با سطوح تختی مواجه هستیم که بر زمینه‌های رنگین مسطح یا بافت‌دار قرار گرفته‌اند و ترکیبی متعادل را به وجود آورده‌اند.

    گالری دلگشا

    گالری دلگشا نیز این روز‌ها میزبان بازدیدکنندگان نقاشی‌های سورنا پتگر است که در قالب نمایشگاهی با نام «نخل‌های چشم آبی» به نمایش در آمده‌اند. در این نقاشی‌ها با موضوع‌های متنوعی، چون فیگور‌های انسانی، مناظر طبیعی، زندگی شهری و رویداد‌های اجتماعی با دیدگاهی شخصی مواجه هستیم.

    گالری ایده پارسی

    گالری ایده پارسی هم از امروز 10 اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی «یاتوو» است. در این نمایشگاه 12 اثر از آثار نقاشی شیوا شریفات به نمایش در می‌آید.

    شیوا شریفات دانش آموخته گرافیک و نقاشی و نمایشگاه آثار او رویکردی است آگاهانه به فرم‌ها و رنگ‌ها به گونه‌ای که هنرمند مهارت‌ها و آموخته‌های خود را در گرافیک و نقاشی به هم آمیخته است و در خلق اثر هنری به نمایش می‌گذارد.

    موسسه صبا

    در موسسه صبا هم نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط سید وریا هاشمی و دانشجویان دانشگاه شریعتی با عنوان «نسیم وصل» برپا شده است. در این نمایشگاه با هدف اشاعه هنر‌های اصیل ایرانی و حمایت از دانشجویان و هنرجویان وادی هنر 40 اثر خوشنویسی و نقاشی خط به نمایش گذاشته شده است.

    در موزه فلسطین موسسه طبا هم به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «دختران خیابان انقلاب» برپا شده است. در این نمایشگاه 45 اثرنقاشیخط و خوشنویسی از45 هنرمند زن معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    آرت تایم گالری

    از امروز نمایشگاه انفرادی نقاشی نسرین تقوی در آرت تایم گالری برپاست. در این مجموعه 16 تابلوی نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود که با تکنیک آبرنگ و آکرلیک روی بوم خلق شده‌اند. این آثار شامل تصاویری از خانه‌های قدیمی هستند که جز خاطرات چیزی از آن‌ها باقی نمانده است.

    گالری مژده

    این روز‌ها در گالری مژده آخرین نمایشگاه سال 1397 با عنوان «آخرین اتفاق 97» دایر است. در این نمایشگاه گروهی، هنرمندانی، چون منوچهر نیازی، کیارش یعقوبی، الهام عظیمی، رضا بیگناه، محسن کرمی، مجید کورنگ بهشتی، احد قدیری، محسن رزاقی، بابک حقی، علیرضا اسماعیلی، امیرحسین دلبری، نادر افشاری، مهدی منصوری، سهیل بهروزی، بابک حقی، مهدیه افشار، ساینا قادری، محمدرضا ماندنی، غزاله صداقت، روزبه غلامی، عطا محمدی، مسعود قرائی، امید شلمانی، امیرعلیمی، علیرضا مرزبان، نازلی عباسپور و میلاد کارآموز با رویکرد‌ها و سلایق هنری مختلف آثارشان را به تماشا گذاشته‌اند.

    فرهنگسرای نیاوران

    اگر علاقه‌مند به تماشای نقاشی‌های فرخ شایسته هستید نیز می‌توانید از نمایشگاه این هنرمند که با عنوان «مینیاتور‌های نوین» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده، دیدن کنید.

    در این نمایشگاه 200 اثر از سال‌های 1359 تا دوره معاصر در قالب چندین مجموعه آبرنگ و دیجیتال آرت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت