آغاز دومین نشست نمایشگاه موزه هنر‌های معاصر تهران

عصر نمایشگاه- نشست خبری دومین نمایشگاه موزه هنر‌های معاصر تهران درمحل موزه آغاز شد.

آغاز دومین نشست نمایشگاه موزه هنر‌های معاصر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست خبری دومین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران پس از بازگشایی مجدد، با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه، امیر راد کیوریتور نمایشگاه آثار اندی وارهول، شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه نهان در عیان و اهالی رسانه درمحل موزه برگزار شد.

    هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی درباره تغییرات جدید موزه بیان کرد: کار نورپردازی مجسمه‌های موزه آغاز شده و ظرف یک ماه آینده در‌های باغ مجسمه بر روی مردم باز خواهد شد. این نورپردازی‌ها به کمک سازمان زیباسازی انجام شده، ساختمان موزه هم در دست نورپردازی است تا موزه مانند یک نگین در پایتخت بدرخشد.

    وی افزود: برنامه یکساله موزه هم تنظیم شده و تا پایان سال 7 نمایشگاه خواهیم داشت. روال گذشته اینطور بود که هر 3 ماه یکبار در موزه نمایشگاه برگزار می‌شد، اما با برنامه ریزی صورت گرفته بین 7 تا 8 نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

    مظفری توضیح داد: همچنین تا پایان تابستان 5 کانون موزه شامل کانون موسیقی معاصر، سینما تک، معماری و شهری، نیو مدیا و دیزاین فعال خواهند شد. آماده سازی 6 جلد کتاب نفیس از آثار موزه هم از یکسال پیش آغاز شد و مسیر طولانی را دنبال کرد. چاپ 2 کتاب به اتمام رسیده و 4 عنوان دیگر هم در دست چاپ است، برای رونمایی از این 6 عنوان کتاب هم اوایل مردادماه در خدمتتان خواهیم بود.

    در ادامه شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه نهان در عیان که روز 18 خرداد در موزه هنر‌های معاصر تهران افتتاح خواهد شد، درباره این رویداد توضیح داد: این نمایشگاه یک پروژه پژوهشی است که آن را از سال 96 آغاز کردم و پیوند علم و هنر در سده 8 تا 11 هجری در ایران را ویژه در رشته نگارگری و بر روی هندسه تصویر کار می‌کند. به همین دلیل عنوان آن مهندسی تصویر در نگارگری ایران است.

    وی افزود: این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که یک زبان مشترک بین تمام هنر‌های ایران وجود دارد. پژوهشی که از آن حرف می‌زنیم، 300 سال نقاشی ایران را نشان می‌دهد. به جز کتاب صورالکباکب اولین کتابی که بررسی می‌شود جامع التواریخ رشیدی است. این پروژه تا شاهنامه شاه عباس در ابتدای قرن 11 هجری پیش می‌رود و نمایشگاه در 6 لایه تعریف شده است.

    در ادامه امیر راد کیوریتور نمایشگاه پرسونا مجموعه آثار اندی وارهول از گنجینه موزه که در تاریخ 25 خرداد افتتاح خواهد شد، گفت: ما برای این نمایشگاه خوانش دیگری از آثار اندی وارهول را پیشنهاد دادیم. پرسونا مفهوم کلی تصویری است که ما معمولا در موقعیت‌های گوناگون از خود ارائه می‌دهیم. این آثار تکثیر پرسونا‌های اندی وارهول هستند که با خوانش آن‌ها می‌توان به چهره واقعی این هنرمند پی برد.

    در حال تکمیل است ...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت