در محل ساختمان اداری خانه تیموری شهرستان ماکو ؛

برپایی نمایشگاه اشیای تاریخی در خانه تیموری ماکو

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از اشیای توقیفی و تاریخی در ساختمان اداری خانه تیموری شهرستان ماکو برپا شد.

برپایی نمایشگاه اشیای تاریخی در خانه تیموری ماکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آئین افتتاح این نمایشگاه، ایجاد نمایشگاه های موقت را پیش زمینه برپائی موزه های دائمی عنوان کرد و گفت: شهرستان ماکو از نظر دارا بودن آثار و ابنیه مربوط به دوران قاجار، جزو اولین شهرهای ایران است.

    محمد فتحی افزود: این نمایشگاه منحصر به فرد برای اولین بار در شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی برپا می شود و پیش زمینه ای برای راه اندازی موزه تخصصی دوره قاجار در این شهرستان است.

    شاهین علیزاده فرماندار شهرستان ماکو هم در این مراسم با تقدیر از خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، به برخی مشکلات مربوط به مرمت و احیای ابنیه تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان مشکلات این حوزه رفع شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این آیین با قدردانی از تلاش و دغدغه مسئولان و فعالان شهرستان ماکو، با اشاره به عقد تفاهمنامه این اداره کل با سازمان منطقه آزاد ماکو و همچنین عقد قرارداد اداره کل با صندوق حفظ و احیای سازمان منطقه آزاد ماکو، بر واگذاری بلند مدت ابنیه تاریخی به نهادهای عمومی و خصوصی با حفظ شان وارزش تاریخی، فرهنگی آن اعلام آمادگی کرد.

    جلیل جباری به ایجاد و گسترش موزه های تخصصی در سطح استان اشاره کرد وگفت: شهرستان ماکو از کثرت آثار و ابنیه های تاریخی و فرهنگی برخوردار است و امیدواریم با مساعدت فرماندار و سازمان منطقه آزاد، به زودی شاهد افتتاح موزه دائمی قاجار در خانه تیموری ماکو باشیم.
    گفتنی است ،در این نمایشگاه 200 قلم اشیای تاریخی، فرهنگی و اقلام حفاری غیرمجاز کشف شده به نمایش گذاشته شده است.
    همچنین این نمایشگاه همه روزه در دو نوبت صبح و عصر به مدت یک هفته در محل ساختمان تاریخی خانه تیموری ماکو برای بازدید علاقه مندان دایر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت