سفیر کوبا در ایران خبر داد

هاوانا میزبان آثار عکاسان تهران می شود

عصر نمایشگاه- در اختتامیه نمایشگاه «ایران و کوبا؛ پلی تاریخی و فرهنگی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگ را بهترین ابزار و مانند پلی برای پیوند ملت‌ها و عقیده‌ها دانست و سفیر کوبا از برگزاری نمایشگاه عکسی از فرهنگ تهران در یکی از موزه‌های مطرح هاوانا خبر داد.

هاوانا میزبان آثار عکاسان تهران می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه نمایشگاه عکس «ایران و کوبا؛ پلی تاریخی و فرهنگی» با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الکساندر گونزالس کسدا سفیر جمهوری کوبا در تهران و همچنین سفرای کشورهای غنا، الجزایر و نیکاراگوئه و شخصیت‌های دیپلماتیک سفارت‌خانه‌های فیلیپین و ونزوئلا و جمعی از مدیران مناطق فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

    نمایشگاه ایران و کوبا این بار در هاوانا
    گونزالس کسدا در ابتدای این مراسم گفت: برای من افتخار بزرگی است که امروز در اختتامیه این نمایشگاه شرکت می‌کنم و معتقدم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث نزدیکی دو ملت می‌شود.

    سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری کوبا در تهران با اشاره به بیست‌وهفتمین سالگرد برقراری رابطه بین ایران و کوبا گفت: ایران و کوبا در 14 آگوست 1979، چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به طور رسمی با هم روابط دیپلماتیک برقرار کردند و امسال بیست و هفتمین سالگرد آن را جشن می‌گیرند، امیدوارم این نمایشگاه بار دیگر در این زمان شروع به فعالیت کند.

    وی تأکید کرد: اختتامیه این نمایشگاه پایان کار نیست و من این نوید را می‌دهم که به زودی، یکی از موزه‌های مطرح هاوانا، با برگزاری نمایشگاهی با عنوان «ایران و کوبا، پلی تاریخی و فرهنگی» با به نمایش گذاشتن آثار عکاسان ایرانی، فرهنگ ایران را برای مردم کوبا، بازنمایی کند. یک پل ابتدایی دارد و انتهایی و پل این نمایشگاه فرهنگی از فرهنگسرای ملل در تهران آغاز و در هاوانا به پایان می‌رسد.

    فراخوانی برای همه عکاسان شهری
    رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت: کوبا و ایران اشتراکات فراوانی دارند که مهم‌ترین آن تحقق آرمان‌ها و ایستادگی و مقاومت در ایالات متحده امریکا به عنوان مظهر استکبار است.

    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران و کوبا در هاوانا گفت: همه عکاسان و نقاشانی که مایل هستند آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود می‌توانند نمونه کارهایشان را در اختیار کارشناسان هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دهند، چرا که تهران یک کلان‌شهر است و ما می‌خواهیم آن را از دریچه لنزها و نگاه‌های مختلف به مردم جهان معرفی کنیم.

    صلاحی در پایان سخنان خود تأکید کرد: فرهنگ پل بزرگی است که کشورها، ملت‌ها و عقیده‌ها را به هم پیوند می‌زند و ما باید بتوانیم از ابزار فرهنگ برای ارتباط بین کشورها استفاده کنیم.

    هدیه انستیتو پاستور به سفیر کوبا
    در ادامه انستیتو پاستور ایران به مناسبت بیستمین سالگرد همکاری‌های علمی ایران و کوبا، تابلو فرشی از یکی از تصاویر شاخص این نمایشگاه را به سفیر جمهوری کوبا اهدا کرد. این تابلو فرش که برگردان عکسی از ملاقات فیدل کاسترو با رهبر معظم انقلاب است، با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نماینده‌ای از این انستیتو به گونزالس کسدا سفیر جمهوری کوبا هدیه شد.

    بازدید رییس سازمان و سفیران کشورهای مختلف از نمایشگاه «ایران و کوبا؛ پلی تاریخی و فرهنگی» پایان‌بخش این مراسم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت