مسئول دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان خبر داد

نمایش دستگاه ردیاب کودکان در دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان

عصر نمایشگاه- مسئول دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان گفت: برای نخستین بار در افغانستان و در این نمایشگاه دستگاه ردیاب کودکان به نمایش گذاشته شده است.

نمایش دستگاه ردیاب کودکان در دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، عزیز بارکزی مسئول دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان گفت: افغانستان در بخش سرمایه‌گذاری یکی از معتبرترین ملت‌های جهان به حساب می‌آید.

    دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان روز گذشته در «مرکز نمایشگاه‌های افغانستان» در کابل افتتاح شد.

    این نمایشگاه از 11 تا 14 خرداد از ساعت 9 صبح تا 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

    مسئول این نمایشگاه با بیان اینکه مرکز نمایشگاه افغانستان حامی اقتصاد این کشور است، گفت: اکنون که دومین نمایشگاه تکنولوژی را برگزار کردیم، فعالیت‌های ارزنده این مرکز به تمام مردم آشکار شده است.

    عزیز بارکزی هدف برگزاری این نمایشگاه را رُشد و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دانست و اظهار داشت: مرکز نمایشگاه افغانستان با همکاری «وزارت مخابرات و تکنولوژی اطلاعاتی» تلاش دارند تا نمایشگاه‌های بیشتری را در افغانستان برگزار کند.

    وی افزود: سال گذشته در همین تاریخ نخستین نمایشگاه تکنولوژی در مرکز نمایشگاه افغانستان برگزار شده بود، اما در سالجاری تکنولوژی‌های فراوان و پیشرفته‌تری به بازار عرضه شده و در این مکان به نمایش گذاشته شده که برای مردم افغانستان یک افتخار محسوب می‌شود.

    بارکزی تصریح کرد: در کشور‌های خارجی زمانی که یک محصول را تولید می‌کنند، اولین گام برای تبلیغات آن محصول، برگزاری نمایشگاه است تا مردم بهتر از آن محصول آگاهی پیدا کنند، اما اگر هر شرکت و یا هر فرد به تنهایی در این راستا گام بردارند موثر واقع نخواهد شد، به همین دلیل آنها باید زیر یک سقف در کنار سایر شرکت‌ها محصولات خود را به نمایش بگذارند تا تمام مردم از آن بازدید کند.

    وی نمایشگاه‌ها را زیور یک کشور دانست و گفت: خوشبختانه امروز ما چنین زیوری را که مرکز نمایشگاه افغانستان است، داریم که تمام شرکت‌ها از آن استقبال کرده‌اند.

    مسئول برگزاری دومین نمایشگاه تکنولوژی از مردم خواست تا از این نمایشگاه بازدید کرده و از تازه‌ترین تحولات دنیای تکنولوژی آگاهی پیدا کنند.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌های پیشرفته در عرصه تکنولوژی محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند، گفت: برای نخستین بار در افغانستان و در این نمایشگاه دستگاه ردیاب کودکان به نمایش گذاشته شده است؛ ردیابی که کودکان را از خانه تا مدرسه و از مدرسه تا خانه ردیابی می‌کنند.

    بارکزی با اظهار خُرسندی از استقبال مردم از نخستین نمایشگاه تکنولوژی در افغانستان گفت: در سال گذشته حدود 60 هزار نفر از نمایشگاه ما بازدید کردند که این مسئله به ما امیدواری بخشیده که در سالجاری آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه ما به 2 برابر افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 120 غرفه فعالیت دارند، گفت: تمام این غرفه‌ها نمایندگان شرکت‌های داخلی است و تنها 4 غرفه آن مربوط شرکت‌های داخلی است.

    مسئول نمایشگاه تکنولوژی افغانستان با بیان اینکه افغانستانی‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری در جهان با اعتبار هستند، اظهار داشت: غرفه‌های شرکت‌های خارجی نیز با سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها فعال شده است.

    وی با بیان اینکه در جریان سال گذشته 10 نمایشگاه برگزار کردیم، گفت: ما تلاش داریم تا نمایشگاه‌های بیشتری در بخش‌های مختلف برگزار کنیم.

    عزیز بارکزی گفت: نمایندگان شرکت‌های که به دلیل نداشتن برق و امنیت کافی و همچنین عدم حمایت دولت از آنها جهت حفظ سرمایه‌های آنها به این نمایشگاه آمده و خواستار همکاری در راستای برگزاری نمایشگاه و تبلیغ کالای خود می‌شوند.

    مسئول دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان با بیان اینکه در این اواخر دولتمردان دنبال تفرقه بین احزاب و اقوام هستند، از آنها خواست تا به جای این کار، از تمام مردم بویژه سرمایه‌گذاران حمایت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت