با‌ حفظ عنوان "اکسپو ۲۰۲۰ دوبی"

رای موافق کمیته اجرایی دفتر بین المللی نمایشگاه ها به تعویق

عصر نمایشگاه- کمیته اجرایی دفتر بین المللی نمایشگاه ها Bureau International des Expositions (BIE) ، برگزار کننده اکسپو، به اتفاق آرا با تعویق Expo ۲۰۲۰ دوبی تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ موافقت کرد.

رای موافق کمیته اجرایی دفتر بین المللی نمایشگاه ها به تعویق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از exhibitionworld، از آنجا که تغییر تاریخ برگزاری اکسپو به حمایت دو سوم کشورهای عضو BIE (ماده 28 کنوانسیون پاریس 1928) نیاز دارد ، اکنون مجمع عمومی این سازمان برای رای گیری در مورد توصیه کمیته اجرایی دعوت می شود. رأی گیری از راه دور از جمعه 24 آوریل تا جمعه 29 مه 2020 انجام می شود.

    اعضای کمیته اجرایی ، نمایندگان 12 کشور عضو منتخب مجمع عمومی BIE ، به طور مجازی ، در تاریخ 21 آوریل ، برای بررسی تغییر تاریخ های درخواست شده توسط دولت امارات متحده عربی ، نشستی برگزار کردند. این درخواست پس از جلسه کمیته راهبری Expo 2020 دوبی در تاریخ 30 مارس انجام شد که در آن کشورهای شرکت کننده اظهار داشتند که برای غلبه بر چالشهای ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 ، نیاز به تعویق نمایشگاه دارند.

    در جلسه دیروز با درخواست امارات برای به تعویق افتادن نمایشگاه ، به اتفاق آراء از طرف کمیته اجرایی ، و همچنین تصمیم برای حفظ نام "اکسپو 2020 دبی" برای این رویداد موافقت شد، با وجود این که حالا دیگر به احتمال قریب به یقین به سال 2021 منتقل شده است.
    حرکت کمیته اجرایی اکنون به اکثریت دو سوم کشورهای عضو واجد شرایط و رأی دهنده در مجمع عمومی "مجازی" برای رسمی شدن تغییر تاریخ نیاز دارد.

    دیمیتری س. کرکنتز ، دبیرکل دفتر بین المللی نمایشگاه ها (BIE) ، گفت: "نمایشگاه جهانی حاصل تلاش های جمعی است که بیانگر هدف مشترک بین المللی و پیشرفت برای همه بشر است. من اطمینان دارم که در زمان مناسب ، نمایشگاه اکسپو 2020 دبی بهترین سکوی برای ساختن ، با خوش بینی و امید تازه ، آینده ای بهتر و روشن تر برای همه خواهد بود. "

    آلن برگر ، نماینده فرانسه و رئیس کمیته اجرایی BIE افزود: تمایل امارات متحده عربی برای گوش دادن به کشورهای شرکت کننده و عمل گرایی آن برای انجام اقدامات لازم برای تعویق ، نشانگر تعهد جدی این کشور مبنی بر میزبانی یک رویداد واقعاً فراگیر و الهام بخش است. کمیته اجرایی BIE کاملاً از درخواست امارات برای به تعویق افتادن حمایت می کند و به کشورهای جهان توصیه می کند که به همان اجماع برسند. "

    ریم آل هاشمی ، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و مدیرکل نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی نیز از توصیه کمیته اجرایی BIE برای حمایت از دولت امارات و درخواست کمیته رهبری اکسپو 2020 برای تعویق به مدت یک سال استقبال کرد.

    الهاشمی گفت: "اکنون روند رسمی تعویق اکسپو آغاز می شود ، و ما مشتاقانه همکاری های سازنده با کشورهای عضو BIE ، دوستان و شرکای خود را اعلام می کنیم تا تاریخ جدیدی را که نمایشگاه درهای خود را باز خواهد کرد ، تأیید کنیم و امارات متحده عربی از جهان استقبال خواهد کرد."

    کرکنتز اضافه کرد: "همبستگی و اتحاد کار BIE  از بدو تولد این سازمان  تعریف شده  است. اکسپوها عبارت از تعامل جمعی است و بشریت را با روحیه صلح و همکاری گرد هم می آورد. اکنون وظیفه کشورهای عضو ما است که تصمیم بگیرند که چه موقع در دوبی دوباره گرد هم می آییم تا تجلیل و نوآوری و همکاری برای بشریت را جشن بگیریم. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت