استاندار اصفهان خبر داد

رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

عصر نمایشگاه- استاندار اصفهان گفت: نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام که توسط تعدادی از هنرمندان اصفهانی در ۱۸ سال تولید شده است در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن تهران در روزهای آینده رونمایی می‌شود.

رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، رسول زرگرپور در مراسم گشایش سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان سندی متقن بر نگرش توحیدی، این حقیقت را آشکار می‌سازد که با نسخه دین و پایبندی به اصل ناب آن می‌توان جامعه را به بهترین شکل اداره کرد.

    وی با بیان اینکه قرآن کریم نسخه‌ای برای زندگی اجتماعی و دنیایی انسان است، افزود: این کتاب آسمانی زندگی حقیقی و حیات طیبه بشر را پشتیبانی و این اطمینان را می‌دهد که در پرتو عمل به دستورها و رهنمودهای قرآن می‌توان میل به کمال‌گرایی، تعالی و جست و جوی حقیقت و آگاهی انسان را نیز به بهترین و متعالی‌ترین شکل آن پاسخ داد.

    استاندار اصفهان تاکید کرد: ظرفیت جهان شمول این کتاب مقدس، رمز زندگی سعادتمندانه را در اختیار همه آحاد بشریت، با هر رنگ و ملیت و جغرافیا و زمانه‌ای قرار می‌دهد.

    وی با تاکید بر آموزش معارف قرآنی با شیوه‌های نوین و جذاب، در مدارس و سپس در دانشگاه‌های کشور مطابق با اصول و برنامه‌ریزی علمی بیان داشت: در این صورت در نهایت نسخه عمل‌گرایی به قرآن کریم در تک تک افراد جامعه نهادینه شده و افراد با آرامش، اعتقاد و احساس مسئولیت بیشتری به اجتماع وارد خواهند شد.

    فعالیت 1200  مرکز قرآنی مردمی در اصفهان

    زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان سابقه دینی و مذهبی در قبل از انقلاب بیشترین فعالیت‌های قرآنی را داشت و در بعد انقلاب رشد خوبی در این حوزه داشته است، ابراز داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 200 مرکز قرآنی مردمی به شکل موسسه و یا کانون قرآن شهری و روستایی فعالیت می‌کنند و بیشترین مسابقات قرآنی توسط وزارت خانه و نهادهای مختلف در سطح این استان برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی فعال استان بیش از سه هزار حافظ کل قرآن تربیت کردند، گفت: هم اکنون نیز بیش از 15 هزار قرآن آموز در حال حفظ قران کریم  هستند.

    زرگرپور با بیان اینکه اکثر مسابقات داخلی و خارجی با اساتید و داوران اصفهانی برگزار می‌شود و بیشترین تولیدات هنری فاخر در رشته‌های مختلف قرآنی متعلق به این استان است، بیان داشت: نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام که توسط تعدادی از هنرمندان اصفهانی در 18 سال تولید شده است در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران در روزهای آینده رونمایی می‌شود.

    وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نگارگری آیات قرآن در سال 94 در استان اصفهان تاکید کرد: همه این موارد نشان می‌دهد اصفهان مهد قرآن کریم، اصفهانی‌ها حافظ قرآن کریم و هنرمندان اصفهانی نگارگر آیات قرآنی هستند.

    ضرورت همدلی تمامی نهادها برای اتخاذ رویکردهای جدید در زمینه نشر معارف قرآنی

    استاندار اصفهان ابراز داشت: در همین زمینه نیز توصیه دارم که نهادها، مجامع و مؤسسات قرآنی با جذب نخبگان و نخبه پروری هدفمند سازی فعالیت‌های پراکنده قرآنی جریان سازی، استفاده از ظرفیت روز رسانه‌ای، خلاقیت و نوآوری، ایجاد جاذبه‌های متعالی و ارتباط گیری موثر با سیستم آموزشی، نسل جوان را در این مسیر یاری کنند.

    وی با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند یاری گر این حرکت‌ها باشد، بیان داشت: همچنین در کنار یکدیگر قرار گرفتن نهادها، مؤسسات، رسانه‌ها، نمایندگان سیستم‌های اجرایی و آموزشی، مردم مخاطبان، مسئولان، مشاوران مذهبی و هنرمندان فرصت بزرگی برای خارج شدن از انفعال و اتخاذ رویکردهای جدید و راهگشا در این راه محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت