در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفیر بنگلادش تاکید شد

برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار موزه‌ای ایران و بنگلادش در دو کشور

عصر نمایشگاه- در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفیر بنگلادش در تهران، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه برگزاری نمایشگاه در دو کشور وگردشگری مذهبی و زیارتی تاکید شد.

برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار موزه‌ای ایران و بنگلادش در دو کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در دیدار با «مجیبر رحمان بویان» ـ سفیر جدید بنگلادش در تهران ـ‌ با اشاره به فضای جدید پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌های ناعادلانه، اظهار کرد: با توجه با اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور، زمینه توسعه همکاری‌ها در تمامی ابعاد بین ایران و بنگلادش وجود دارد.

    وی با بیان این‌که حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در حال حاضر قابل توجه نیست، یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت‌های متقابل ایران و بنگلادش، در یک دوره‌ی پنج ساله، حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.

    معاون رییس‌جمهور با بیان این‌که استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند توسعه فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، مورد توجه جدی دولت است، افزود: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، آمار فعلی گردشگران ورودی به ایران که 5 میلیون و 200 هزار نفر است در 10 سال آینده باید به 20 میلیون نفر برسد.

    سلطانی‌فر گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی و دینی بین مردم دو کشور، ما می‌توانیم امکانات مناسبی را در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی در اختیار مردم بنگلادش قرار دهیم.

    او ادامه داد: با توجه به وجود توان کارشناسی و فنی ایران در زمینه میراث فرهنگی، امکان انتقال تجربیات در زمینه کاوش، مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و فرهنگی به متخصصان کشور بنگلادش وجود دارد.

    وی گفت: همکاری‌های موزه‌ای، برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار موزه‌ای ایران و بنگلادش در دو کشور و همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری بین دو کشور است.

    معاون رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه ویژه تولیدات صنایع دستی بنگلادش، یادآور شد: ایران در کنار چین و هند، سه قدرت بزرگ تولیدکننده صنایع دستی در جهان است و ما در این حوزه نیز آمادگی انتقال تجربیات به هنرمندان و صنعتگران کشور بنگلادش را داریم.

    رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: زمینه‌های همکاری در تمامی بخش‌ها بین دو کشور وجود دارد.

    در ادامه این دیدار مجیبر رحمان بویان ـ سفیر جدید بنگلادش در تهران ـ با بیان این‌که مردم دو کشور تمایل مثبتی به یکدیگر دارند، گفت: تعاملات بسیار زیادی از گذشته بین دو کشور وجود داشته است و همچنین ایران و بنگلادش دارای ابعاد فرهنگی مشترک هستند.

    وی افزود: با توجه به شرایط و فضای جدید که در جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، بنگلادش علاقمند به توسعه روابط در تمام زمینه‌ها با ایران است.

    سفیر بنگلادش در تهران اضافه کرد: در چند ماه گذشته هیأت‌های تجاری دو کشور به ایران و بنگلادش سفر کرده‌اند و با فرصت‌های کسب و کار و افزایش تعاملات آشنا شده‌اند.

    رحمان بویان گفت: با توجه به وجود اماکن و مقاصد گردشگری که در بنگلادش وجود دارد ما می‌توانیم از دانش و تجربه ایران در زمینه توسعه گردشگری کشورمان بهره‌مند شویم.

    سفیر بنگلادش در ایران بیان کرد: ایران برای بسیاری از مردم بنگلادش مقصدی جذاب است و باید شرایط افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت