الکامپ برگزار می‌شود، مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را لغو کند

عصر نمایشگاه- بیست‌وششمین دوره از نمایشگاه الکامپ قرار است ۲۸ الی ۳۱ شهریور ماه برگزار شود.

الکامپ برگزار می‌شود، مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را لغو کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از دیجیتو، اما شیوع کرونا در کشور و همچنین قرمز شدن اخیر وضعیت تهران این پرسش را به وجود آورده است که آیا بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات که در چند سال اخیر به میعادگاهی برای استارتاپ‌ها تبدیل شده، برگزار خواهد شد یا خیر. «محمدباقر اثنی عشری»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که متولی برگزاری این نمایشگاه است، در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری نمایشگاه‌ها را لغو نکند، الکامپ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

    تا برگزاری الکامپ در تاریخ مقرر، کمتر از 50 روز باقی مانده و برخی استارتاپ‌ها در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کنند که اگرچه ثبت نام کرده‌اند اما هنوز در مراحل اولیه هستند و نمی‌دانند باید برای حضور در الکامپ برنامه‌ریزی کنند یا خیر.

    چند استارتاپ که درخواست حضور در الکامپ را ثبت کرده‌اند می‌گویند هنوز مدارک‌شان تایید نشده است. 

    از سوی دیگر، ستاد ملی مبارزه با کرونا در هفته گذشته برگزاری نمایشگاه‌ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. قرار گیری این دو موضوع در کنار هم، ابهام‌ها را بیشتر می‌کند. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با دیجیاتو، درباره آخرین وضعیت برگزاری الکامپ می‌گوید:

    «دستورالعمل تعطیلی نمایشگاه‌ها به شکل هفتگی تمدید می‌شود و هنوز برای شهریور دستورالعملی صادر نشده است. اولین و مهم‌ترین بحثی هم که برای ما مطرح است، سلامت بازدیدکنندگان و غرفه‌داران است؛ و سپس بحث خود نمایشگاه مطرح است. در حال پایش شرایط هستیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. از سوی دیگر، با در نظر گرفتن احتیاط‌ها، بحث جانمایی را شروع کرده‌ایم تا اگر در آن تاریخ اجازه‌ی برگزاری نمایشگاه داده شود، با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و در غیر این صورت، آن را به زمان بعدی منتقل ‌کنیم.»

    اثنی عشری در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا به جایگزین‌هایی مانند برگزاری آنلاین فکر شده است یا خیر، می‌گوید این احتمال وجود دارد که بخش‌هایی مانند «الکام استارز» آنلاین باشد. با این حال او می‌گوید: «برای برگزاری آنلاین نمایشگاه‌ها، هنوز تجربه جهانی در این رابطه وجود ندارد و فعلا در حال فکر کردن در این رابطه هستیم تا ببینیم دقیقاً چه کاری می‌توان انجام داد، تا جایگزین نسبتاً مناسبی داشته باشیم. به هر حال هیچ‌چیز جایگزین نمایشگاه حضوری نخواهد بود.»

    محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی که سال‌هاست میزبان الکامپ بوده است، از 24 خرداد ماه و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت خود را از سر گرفته بود تا اینکه هفته گذشته دوباره با ممنوعیت فعالیت مواجه شد. اما نکته مهم اینجاست که در همین بازه‌ی زمانی که نمایشگاه بین‌المللی فعال بود، شرط فعالیت این بود که نمایشگاه‌ها بدون حضور عموم مردم و تنها برای متخصصان هر حوزه برگزار شود. این مسئله، خود چالش دیگری است برای الکامپ است که قطعا می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌هایی دانست که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. اما این بار، الکامپ اگر برگزار شود، بدون حضور عموم مردم چگونه خواهد بود؟ اثنی عشری در پاسخ به همین سوال به دیجیاتو گفت:

    «الکامپ اساساً یک نمایشگاه تخصصی است و حتی سال پیش که کرونا نبود، عملاً 90 درصد بازدیدکنندگان آن تخصصی بودند. واقعیت این است که کسی برای تفریح در گرمای تابستان به نمایشگاه نمی‌آید. در نتیجه ما بازدیدکننده‌ی غیر مرتبط و غیر تخصصی نداشتیم. امسال هم روش سال گذشته را پیش می‌گیریم؛ یعنی ثبت نام آنلاین بازدیدکنندگان و ارائه کد QR به آن‌ها. هرچند باید پروتکل‌ها مشخص شود. خوشبختانه اگر قرار به برگزاری نمایشگاه باشد، چند نمایشگاه قبل از ما هستند و اقدامات مورد نیاز در این نمایشگاه‌ها، بررسی و آزمایش می‌شود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت