جامعه هنرمندان پاکستانی برگزار می کند

برپایی نمایشگاه آثار هنر خوشنویسی معاصر در پاکستان

عصر نمایشگاه- هنرمندان پاکستانی سعی کرده‌اند با حفظ ماهیت و تاریخ گسترده‌ی خوشنویسی به عنوان یک هنر سنتی اسلامی، ایده‌های خود را برای درک خوشنویسی عصر معاصر ابراز کنند.

برپایی نمایشگاه آثار هنر خوشنویسی معاصر در پاکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از حوزه ، جامعه هنرمندان پاکستانی با برگزاری نمایشگاه «هنر و اسلام» در گالری اعجاز، به سهم خود، ماه رمضان را بزرگ داشته و هنر اسلامی را در خوشنویسی‌ها و نقاشی‌هایشان به نمایش گذاشتند.

    این گروه از هنرمندان از روز سه شنبه، آثار هنر خوشنویسی 19 هنرمند برجسته بصری پاکستان را ارائه دادند، آثاری که رابطه نزدیک میان هنر و اسلام را به نمایش می‌گذاشتند. اگرچه این هنرمندان خوشنویسانی سنتی نیستند اما توانسته‌اند آثار خوشنویسی و خطاطی را به هنر منحصر به فردی تبدیل کنند. نمایشگاه «هنر و اسلام» تا 1 جولای برپا خواهد بود.

    هنرمندان پاکستانی سعی کرده‌اند با حفظ ماهیت و تاریخ گسترده‌ی خوشنویسی به عنوان یک هنر سنتی اسلامی، ایده‌های خود را برای درک خوشنویسی عصر معاصر ابراز کنند. این خوشنویسان با ترکیب شیوه‌های خطاطی محلی، بومی و خارجی تلاش داشته‌اند تا قدم را فراتر از ارزش‌های هنری پاکستان بگذارند.

    خوشنویسانی که آثار هنری‌شان در این نمایشگاه عرضه می‌شود شامل عارف، عبدالجبار گل، علی عظمت، عارف خان، بشیر احمد، چیترا پریتام، عرفان گل دهری، جمیل بلوچ، ماکیکو اختر، مریم حنیف، مشکور رضا، مداسر منظور، شهناز زیدی، سعید اختر، سعدیا فاروق، افق احسان و ذوالقفار علی زلفی هستند.

    برپایه این گزارش به نقل از nation.com.pk، اوریا مقبول ژان، مقاله نویس و وزیر سابق امور بایگانی وزارت پنجاب افتتاح این نمایشگاه را برعهده داشت. او همچنین با ارائه سخنرانی درباره اسلام و هنر بیان کرد:  هیچ محدوده زمانی از تاریخ اسلام وجود ندارد که فاقد هنر بوده باشد. اسلام همیشه در زمینه هنر و فرهنگ از جمله خوشنویسی، نقاشی، معماری، شعر و سخنوری پیشتاز بوده است.

    او همچنین گفت: این نمایشگاه نمونه کاملی از چگونگی دیدگاه و درک هنرمندان از هنر خوشنویسی است.

    منورالاسلام خوشنویس برجسته پاکستانی گفت: تمامی آثار نشان داده شده در این نمایشگاه زیر شاخه هنر خوشنویسی مدرن و معاصر هستند. بسیاری از این هنرمندان در شاخه هنری خودشان و هنر خوشنویسی در پاکستان بسیار شناخته شده هستند و سهم بالایی در هنر خوشنویسی معاصر و مدرن ایفاء کرده‌اند.

    مریم حنیف سرپرست نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه تاثیری بسیار قوی بر ذهن بینندگان می‌گذارد. هنر خوشنویسی به خودی خود بسیار تامل برانگیز بوده و سنتی غنی در سرزمین‌های اسلامی است. در اینجا هنرمندان خوشنویسی از شیوه‌های مختلف برای ارائه هنرشان استفاده کرده‌اند که هرچند مدرن و معاصر است اما هنوز به سمت خوشنویسی سنتی گرایش فراوانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت