سفیر اندونزی:

نمایشگاه قرآن با عرضه محصولات قرآنی جدید در نوع خود بی نظیر است

عصر نمایشگاه- سفیر اندونزی گفت: برای دیدن قرآن‌های نفیس که به دست هنرمندان ایرانی خلق شده است به بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن آمدم.

نمایشگاه قرآن با عرضه محصولات قرآنی جدید در نوع خود بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، «اکتاوینو علیمودین»، سفیر اندونزی در حاشیه بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: تحقیقات زیادی درباره قرآن و مفاهیم آن در اندونزی انجام دادم و علاقه شدیدی به قرآن دارم. امیدوارم فعالیت‌هایی در زمینه خلق قرآن‌های نفیس با هنرمندان ایرانی و اندونزی انجام دهیم و کشور برادر و دوست ایران برای شناساندن احکام دین و قرآن در جهان، به کشور اندونزی کمک کند.

    وی با بیان اینکه ٨5 درصد مردم اندونزی مسلمان هستند، گفت: به دلیل اینکه دین، مذهب و کتاب قرآن مردم اندونزی با کشور برادر و مسلمان ایران یکی است؛ در دیداری که با رییس نمایشگاه قرآن داشتم خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور مسلمان برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان ایرانی و اندونزی شدم.

    سفیر اندونزی با بیان اینکه علاقه شدیدی به قرآن دارد و به همین منظور نیز برای دیدن قرآن‌های نفیس به بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آمده است، افزود: باید بگویم نمایشگاه قرآن با عرضه محصولات قرآنی جدید در نوع خود بی‌نظیر است.

    علیمودین اظهارداشت: از قرآن‌های نفیس عرضه شده که بسیار زیبا بود لذت بردم. ایران هنرمندان بسیاری دارد از جمله هنرمندانی که کار تهذیب و مینا کاری و منبت کاری در اصفهان انجام می‌دهند. امیدواریم همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه قرآن صورت گیرد تا با خلق قرآن‌های نفیس به کشورهای مختلف جهان، تاریخ، فرهنگ، تمدن و دین اسلام تبلیغ شود.

    وی در ادامه گفت: در کشور اندونزی چوب، بسیار فراوان یافت می‌شود. برخی از هنرمندان اندونزی هم قرآن بزرگی را از چوب ساختند که در اندونزی به کتاب قرآن کبیر معروف است و همه آیات روی چوب کنده کاری شده است. با توجه به ظرفیت‌های هنری در ایران و اندونزی امیدواریم در تکمیل ظرفیت‌های هنری دو کشور قرآن‌های زیبایی خلق شده و به سراسر جهان صادر کنیم، به دلیل اینکه هنر یک کشور نشان دهنده فرهنگ اصیل آن کشور است.

    بیست‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢4 خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١6 روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣: ٣۰ برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت