در سالن هنرهای زیبای پوهنتون هرات ؛

برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس بانوی خبرنگار در هرات

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس بانوی خبرنگار در سالن هنرهای زیبای پوهنتون هرات گشایش یافت.

برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس بانوی خبرنگار در هرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از پیام آفتاب، این برنامه با حضور مقام‌های دولتی، مسئولان، استادان و دانشجویان پوهنتون هرات، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، مسئول اطلاعات و فرهنگ، فعالان مدنی و رسانهای آغاز و پس از معرفی چهره‌های برتر، نمایشگاه سه روزه به روی باز دیدکنندگان گشایش یافت.

    گفتنی است ،الهه ساحل، روهینا رسولیار و شکریه سه بانوی بودند، که مقام‌های اول، دوم و سوم را از آن خود نمودند.

    برگزارکنندگان این جشنواره هدف از راه اندازی این برنامه را تشویق دختران و بانوان هرات برای انجام فعالیت‌های خبرنگاری و عکاسی حرفه‌ای عنوان می‌کنند.

    فیصل کریمی، رئیس انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان می‌گوید که در این جشنواره حدود 300 عکس از چهل بانوی خبرنگار نامزد شد که از این میان، چهل عکس برتر در نمایشگاه عکس بانوی خبرنگار به مدت سه روز به نمایش گذاشته شده است.

    در همین حال سهیلا عرفانی، رئیس ژورنالیسم پوهنتون هرات نیز در سخنرانی، این جشنواره و نمایشگاه عکس را در زمینه تشویق و بهبود فعالیت‌های حرفه‌ای زنان خبرنگار مؤثر دانست و تأکید که باید تلاش صورت گیرد تا مشارکت و جایگاه زنان در حوزه رسانه‌ها گسترش یابد.

    از سوی دیگر آریا رووفیان رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات این اقدام انستیتوی را گامی ارزشمند و مؤثر در راستای پیشرفت و بهبود فعالیت‌های زنان خبرنگار در هرات دانست.

    برگزارکنندگان این برنامه می‌گویند برگزاری چنین جشنوارهایی برای عکاسان انگیزهای بیشتری می‌دهد تا در آینده با نیروی بیشتری برای گرفتن نگاره سعی وتلاش نمایند.
    انستیتوی تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان این جشنواره و نمایشگاه را به همکاری مالی صندوق ملی حمایت دموکراسی برگزار کرده است.
    درگذشته نیز این مرکز چندین دورهٔ آموزش‌های حرفهای را برای زنان خبرنگار در هرات برگزار نموده و زمینهٔ دوره‌های کارآموزی را نیز برای دانشجویان دختر رشتهٔ ژورنالیسم نیز فراهم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت