گزارش نهایی از نمایشگاه IFFA ۲۰۱۶ ؛

استقبال از Meatex ایران در نمایشگاه IFFA

عصر نمایشگاه- نمایشگاه IFFA به عنوان نمایشگاه شماره یک صنایع گوشتی در جهان از تاریخ از ۷ تا ۱۲ می در فرانکفورت آلمان رکورد جدید را در غرفه گذار، بازدید کننده و تعاملات تجاری بر جا گذاشت این در حالی بود که فعالان صنعت گوشت اذعان داشتند چشم اندار ۱۰ سال آینده در این نمایشگاه رقم می خورد.

استقبال از Meatex ایران در نمایشگاه IFFA
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فودنا ، از رکوردهای این نمایشگاه باید گفت: بالغ بر 63000 متخصص از 143 کشور در نمایشگاه پیشگام صنایع گوشتی iffa که در فرانکفورت برگزار شد، از 7 تا 12 می بزادیدکردند و طبق آمار دوره قبل این مقدار نسبت به نمایشگاه قبلی که در سال 2013 برگزار شد، حدود 5 درصد افزایش داشته است. (بازدید دوره قبل، 60509 بازدیدکننده از 144 کشور).

    بازدیدکنندگان و غرفه گذاران ایفا 2016

    متخصصان و هیات های تجاری از  روسیه، اسپانیا، لهستان و ایتالیا کشورهای بازدیدکننده‌ای بودند که به بیشترین و بهترین شکل ممکن از این نمایشگاه بازدید کردند و از ایران نیز 260 نفر از نمایشگاه ایفا بازدید نمودند که نسبت به دوره قبل 56 درصد افزایش داشته است.

    IFFA 2016 در مورد غرفه‌داران نیز به رکورد جدیدی دست یافت، به طوری که مجموع 1027 شرکت از 51 کشور در این نمایشگاه حضور یافتند (این آمار در دوره قبل  که در سال 2013 برگزار شده بود با 966 شرکت برگزار شد).

    این نمایشگاه با مجموع 1027 شرکت شاهد نو‌آوری‌هایی را در زمینه‌ی تمامی زنجیره‌ی فرآوری گوشت بود که در زمینی به مساحت 110 هزارمتر مربع برگزار شد و غرفه‌داران محصولات و فن‌آوری‌های جدید برای ذبح، بریدن اندام‌ حیوانات، فرآوری، بسته‌بندی، و فروش را در این همنشینی صنعتی معرفی کردند.

    وولفگانگ مارزین (Wolfgang Marzin)، رئیس و مدیر اجرایی نمایشگاه فرانکفورت درباره IFFA گفت: تمامی بخش ها، با شعار "به بهترین بپیوندید"  در اینجا یعنی فرانکفورت گردهم آمدند تا جدیدترین نوآوری‌ها و روند آتی را کشف کنند. IFFA نمایشگاه تجاری پیشگام در صنعت گوشت است و چنین باقی خواهد ماند. نمایشگاه امسال به لحاظ رشد در تمامی جنبه‌ها از سال‌های پیش متمایز بود. سطح فوق‌العاده بالای بین‌المللی بودن، حضور تمامی بزرگان بازار، و محصولات و فن‌آوری‌های بسیار نوآورانه گویای این مطلب هستند.

    در گفتگویی که با بازدیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه صورت گرفت : نیز این متخصصان از این نمایشگاه عمیقا ابراز رضایت کردند و حضور در این نمایشگاه را برای رشد صنعت گوشتی الزامی دانستند.

    نمایشگاه IFFA فرانکفورت میزبان آنانکه برنامه 10 سال آینده را دارند

    حمید گل محمدی مدیر عامل بهین پروتئین در بازدید از نمایشگاه IFFA گفت: کسانیکه به پیشرفت صنعتی در تولید فراورده های گوشتی به 10 سال آینده می اندیشند از این نمایشگاهی که هر 3 سال یکبار برگزار می شود بازدید می از جمله کنند.

    مدیر عامل بهین پروتئین در این گفتگو در نمایشگاه IFFA فرانکفورت گفت: حضور در این نمایشگاه بزرگ برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان یک فرصت ویژه را به همراه دارد و با این همه تکنولوژی، مواد اولیه و نوآوری های صنعتی در عرصه صنایع گوشتی این موقعیت را نباید از دست داد.

    بازدیدکنندگان و غرفه‌داران بسیار راضی بودند

    گفتنی است ،نتایج نظرسنجی نمایشگاه فرانکفورت نشان داد که هم غرفه‌داران و هم بازدیدکنندگان امتیاز بسیار بالایی به نمایشگاه دادند. 97 درصد از بازدیدکنندگان اذعان داشتند که به هدف خود از بازدید نمایشگاه دست یافته‌اند. همچنین، 91 درصد اعلام کردند که جو اقتصادی در این بخش خوب است. بزرگ‌ترین گروه‌های بازدیدکنندگان از تجارت خرده فروشی مواد غذایی، صنعت فرآوری گوشت، و حرفه‌ی قصابان بودند.

    نتایج در مورد غرفه‌داران: 87 درصد از شرکت‌ها گفتند که به هدف خود از بازدید از نمایشگاه دست یافته‌اند؛ و 81 درصد گفتند که به گروه هدف بازدیدکنندگان خود دست یافته‌اند. حدود 60 درصد از غرفه‌داران از تعداد بازدیدکنندگان آلمانی راضی بودند. و همچنین، رضایت آن‌ها از استاندارد بازدیدکنندگان به میزان 3 درصد افزایش یافت و 77 درصد رسید. 89 درصد از غرفه‌داران وضعیت اقتصادی کنونی در این بخش را مثبت ارزیابی کردند.

    کلاوس شروتر، رئیس گروه دستگاه‌های فرآوری گوشت مربوط به فدراسیون تولید‌کنندگان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آلمانی : بسیاری از قراردادهای IFFA  برای پروژه های بلند مدت و کلان

    کلاوس شروتر، رئیس گروه دستگاه‌های فرآوری گوشت مربوط به فدراسیون تولید‌کنندگان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آلمانی، وضعیت عضویت خود را به شکل زیر خلاصه کرد: «صنعت ساخت ماشین‌آلات آلمانی، از نتایج امسال IFFA بسیار خرسند و راضی است. ارتباطات بسیاری شکل گرفت و بسیاری از قراردادها منعقد گشت که بسیاری از آن‌ها برای پروژه‌های کلان بود. افزایش مصرف جهانی گوشت، نیروی پیش‌راننده‌ی این امر است. و همچنین این امر در استانداردهای بالای بازدیدکنندگان -اکثر آن‌ها مدیران بین‌المللی بودند- هویداست. مشتریان خارجی ما مشتاق فن‌آوری‌های نوین و سبد گسترده‌ی محصولات هستند؛ و این ویژگی‌ها در IFFA بیش از هر رویداد دیگری در جهان متنوع هستند و همین امر IFFA را بی‌نظیر می‌کند».

    IFFA همچنین برای کار قصاب‌ها که یکی ا بزرگ‌ترین گروه‌های بازدیدکنندگان بودند، یک ضرورت است.

    هانس-وارنر سوس، رئیس انجمن قصاب‌های آلمان:  نمایشگاه IFFA یک موقعیت و فرصت عالی

    هانس-وارنر سوس، رئیس انجمن قصاب‌های آلمان  ازنتایج نمایشگاه راضی بود: «به طور کلی، IFFA برای ما و شریکان‌مان موقعیتی عالی بود تا بتوانیم نقاط قوت خود را نشان دهیم. پس از نمایشگاه 6 روزه، نظر ما تغییری نکرد: این امر ارائه‌ای بسیار قوی از جانب بازدیدکنندگان و نمایندگان حرفه‌ی قصابان آلمانی در نمایشگاه تجاری پیشگام جهانی در تجارت فرآوری گوشت بود».

    غرفه داران ایرانی در IFFA

    در بیست و دومین دوره نمایشگاه ایفا 3 شرکت بصورت مستقیم از ایران حضور داشتند که به ترتیب شامل دروازه تجارت فراسو، پوشش تهران نوید و مجموعه آرتا بود و تعدادی از فعالان صنعتی ایرانی نیز در قالب نمایندگی ها در این نمایشگاه حضور داشتند.

    برنامه‌ی تکمیلی چند وجهی از رویدادها

    علاوه بر محصولات و نوآوری‌های جدید که توسط غرفه‌داران به نمایش گذاشته شد، ویژگی دیگر IFFA برنامه‌ی تکمیلی چند وجهی از رویدادها بود که بر تحولات کنونی در این بخش متمرکز است. سخنرانی‌های کارشناسان در مورد بهترین نمونه‌های کاربردی در انجمن IFFA، ارائه‌های ویژه، میزگرد‌ها مانند بحث و سخنرانی IFFA، و مسابقات بین‌المللی کیفیت، به بازدیدکنندگان فرصتی عالی ارائه داد تا بتوانند اطلاعات جمع‌آوری کنند، وارد بحث شوند و ارتباطات جدید پیدا کنند.

    گزارشی کوتاه از سمینار فرصت های تجاری ایران در IFFA  با محوریت نمایشگاه MEATEX

    سمینار فرصت های تجاری ایران در نمایشگاه شماره 1 صنایع گوشتی جهان در فرانکفورت در تاریخ 11 مه 2016 مطابق با 22 اردیبهشت‌ماه 1395 توسط هلدینگ تجارت فراسو و با همکاری انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران در روز پنجم نمایشگاه صنعت پروتئینی فرانکفورت ایفا (IFFA)  از ساعت 15 تا 17 در سالن Esprit با حضور فعالان تجاری و سرمایه گذاری از کشورهای مختلف برگزار شد.

    این سمینار با خوشآمدگویی آقای ولفگانگ مارتزین (Wolfgang Marzin)، رئیس هیئت رئیسه شرکت نمایشگاه‌های فرانکفورت (Messe Frankfurt)  شروع شده و سپس با معرفی اجمالی برنامه توسط آقای هرمز مهبد، مدیر عامل هلدینگ دروازه تجارت فراسو ادامه یافت.

    پس از آن آخرین اطلاعات دررابطه با صنعت گوشت توسط آقای دکتر افلاکی، دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات گوشتی ایران ارائه گشت و در پایان نمایشگاه بین‌المللی گوشت میت اکس MeatEX توسط خانم سالیا حبیب‌اللهی رئیس هیئت مدیره  هلدینگ تجارت فراسو به حضار معرفی گردید.

    هرمز مهبد مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو دراینباره گفت: " توجه قابل‌ملاحظه ملیت‌های مختلف برای شرکت در نمایشگاه به صورت مستقل، پاویون کشوری ویا غرفه گروهی نشان‌دهنده نیاز فعالان و تولیدکنندگان جهانی این صنعت به بازار رو به رشد منطقه خاورمیانه است."

    وی افزود: " MeatEx به غرفه‌گذران امکان دسترسی مستقیم به بازار خاورمیانه را می‌دهد؛ در این نمایشگاه، تصمیم‌گیرندگان اصلی این صنعت در منطقه به آخرین محصولات و نوآوری‌ها دسترسی می‌یابند. همچنین با ایجاد شبکه‌ای از ارتباطات و فرصت‌های ارزشمند، غرفه‌گذاران می‌توانند وارد بازار منحصر به فرد ایران با 80 ملیون نفر جمعیت شوند، بازاری که با هیچ بازار دیگری در جهان قایل مقایسه نیست.

    برای دسترسی بهتر به این مقصود، تمرکز فعلی تیم اجرایی نمایشگاه MeatEx  بر برگزاری برنامه‌های جانبی پر متحوا در حاشیه نمایشگاه است. این برنامه‌ها شامل سمینارها و کارگاه‌های تخصصی در زمینه‎های مختلف مانند چگونگی ورود به بازارهای ذکر شده، تثبیت موقعیت در آن‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان می‌شود. همچنین در طی نمایشگاه جلسات تجاری B2B با فعالان، متخصصین، شرکتها و انجمن های ذیربط برگزار خواهد شد."

    MeatEx، برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشگام صنعت پروتئینی در جهان، مکانی بی‎نظیر برای ایجاد ارتباطات تجاری بلندمدت با خریداران و توزیع‌کنندگان کشورهای خاورمیانه است. ارائه جدیدترین محصولات، حضور خریداران بالقوه و معرفی آخرین نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های این صنعت در مدت 4 روز، این نمایشگاه را به کانون توجه تمامی متخصصان، فعالان و علاقمندان صنایع ذکر شده تبدیل خواهد کرد.


    سالیا حبیب الهی رییس هیات مدیره دروازه تجارت فراسو:

    نمایشگاه meatex ایران تنها نمایشگاه صنایع گوشتی منطقه است / غرفه MEATEX ایران در آلمان با استقبال از سراسر دنیا همراه شد

    گفتنی است ،در نمایشگاه IFFA آلمان، مدیر اجرایی نمایشگاه MEATEX ایران در سمینار فرصت های سرمایه گذاری صنایع گوشتی در ایران در بین حاضران از سراسر جهان گفت: نمایشگاه Meatex با توجه به اینکه تنها نمایشگاه صنایع گوشتی منطقه است بلکه یک فرصت ویژه برای همه ی سرمایه گذاران و صاحبان صنعت فراورده های گوشتی است که در ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار حضور پیدا کنند و از فرصت ویژه اقتصادی ایران و منطقه از این نمایشگاه استفاده کنند

    رییس هیت مدیره هلدینگ دروازه تجارت فراسو درباره اهمیت نمایشگاه گفت: نمایشگاه  MEATEX تنها نمایشگاه صنعت گوشت منطقه و تنها نمایشگاه صنعت گوشت حلال در سراسر جهان است لازم می دانم که استقبال بازدید کنندگان از  غرفه MEATEX را بسیار عالی ارزیابی کنم و باید بگویم نمایشگاه meatex  از 15 الی 18 آبان برگزار می شود و تا کنون ظرفیت نمایشگاه با استقبال صنعتگران ایران و جهان پر شده است و در حال رایزنی برای افزایش فضای نمایشگاه هستیم.

    حبیب الهی در ادامه درباره سمینار جانبی نمایشگاه  IFFA  آلمان به خبرنگار فودنا گفت: این سمینار برای معرفی صنعت گوشت ایران و همچنین اهمیت نمایشگاه صنایع گوشتی ایران بود که در جمع تجار ، خبرنگاران، صاحبان صنایع و کلیه علاقمندان برگزار شد.

    رییس هیات مدیره هلدینگ دروازه تجارت فراسو درباره استقبال بازدیدکنندگان و علاقمندان در این نمایشگاه ادامه داد: در این چند روز نمایشگاه صنایع گوشت فرانکفورت تقریبا از تمامی کشورها علاقمند به حضور در ایران و نمایشگاه  MEATEX  را داشتیم .

    در حاشیه برگزاری نمایشگاه شماره 1 صنایع گوشتی جهان در فرانکفورت،

      IFFAو نمایشگاه فرآوری  PROCESS EXPO ایالات متحده یک اتحاد بازاریابی استراتژیک را آغاز کرده‌اند

    نمایشگاه فرانکفورت و انجمن تأمین فرآوری مواد غذایی -ایالات متحده- یک اتحاد بازاریابی استراتژیک را آغاز کرده‌اند. هر دوی این سازمان‌ها، نمایشگا‌ه‌های بازرگانی پیشرو در بخش فرآوری مواد غذایی را برگزار می‌کنند. نمایشگاه فرانکفورت، به واسطه‌ی IFFA –نفر اول در صنعت گوشت- نمایشگاه‌های بازرگانی بین‌المللی پیشتاز در مورد صنعت گوشت را در فرانکفورت در 45 سال گذشته برنامه‌ریزی می‌کند. انجمن تأمین فرآوری مواد غذایی نمایشگاه فرآوری را راه‌اندازی کرد: نمایشگاه صنعت و تجهیزات غذایی جهانی در شیکاگو در سال 2011. هر دوی این سازمان‌ها می‌خواهند که در آینده همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشند؛ تا بتوانند بازار بین‌المللی در حال گسترش و بالقوه‌ی صنعت غذایی را ارتقا بخشند و اثرات هم‌افزایی ایجاد کنند.

    وولفگانگ مارزین، مدیر اجرایی و سرپرست نمایشگاه فرانکفورت: «من خوشحالم که قادر بوده‌ایم به یک توافق مبنی بر همکاری با انجمن تأمین فرآوری مواد غذایی (FPSA) دست یابیم. اتحاد بازاریابی استراتژیک ما به تمامی بخش سود خواهد رساند. هدف ما توسعه‌ی بیشتر نمایشگاه‌های بازرگانی تثبیت شده‌مان هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی است. علاوه بر شماری از اقدامات بازاریابی هماهنگ‌شده، فعالیت‌های مشترکی در کشورهای دیگر به شکل رویدادهای بزرگ، با هدف ارتقای توسعه‌ی پویای صنعت غذایی در سطح جهان، برنامه‌ریزی می‌شود.  برای ما، نمایشگاه بازرگانی پیشگام برای بخش ایالات متحده –نمایشگاه فرآوری- بنیادی ایده‌آل است که می‌توان بر اساس آن تبادل اطلاعات و اندیشه را با بازارهای مهم آمریکایی و مشتریان تقویت کرد».

    تام کیتل، رئیس انجمن تأمین فرآوری مواد غذایی و رئیس شرکت هانتمان و هانتمان محدود به کانادا: «ما به عنوان سازمان‌دهندگان نمایشگاه فرآوری، در مورد اتحاد استراتژیک مشترک خود با نمایشگاه فرانکفورت IFFA که نمایشگاه بازرگانی برتر جهانی برای فرآوری گوشت است، هیجان زده هستیم. حمایت و ترفیع ما در مورد نمایشگاه‌های یکدیگر، نفوذ بین‌المللی و همچنین آگاهی از نام تجاری هر دو رویداد را افزایش خواهد داد و به میزان زیادی به نفع هر دو شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران خواهد شد».

    نمایشگاه فرآوری از سال 2011 هر دو سال یک بار در شیکاگو برگزار می‌شود. در آخرین رویداد در پاییز سال 2015، 914 غرفه‌دار نوآوری‌های خود را به مخاطبین و بازدیدکنندگان از تجارت با تعداد تقریبی 20000 نفر نمایش دادند. نمایشگاه فرآوری طیف وسیعی از محصولات را پوشش می‌دهد؛ این امر شامل موارد زیر است: راه‌حل‌های فنی برای فرآوری و بسته‌بندی گوشت و ماهی، محصولات نانوایی، نوشیدنی‌ها، محصولات شیری، میوه و سبزیجات. نمایشگاه فرآوری بعدی از 19ام تا 22م سپتامبر سال 2017 برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سایت زیر به دست آورید:

    www.myprocessexpo.com

    نمایشگاه Iffa به عنوان نمایشگاه شماره 1 جهان یک همنشینی صنعتی در صنعت گوشت است که می تواند تاثیر بالایی را در صنعت مذکور در دنیا داشته باشد، IFFA صرفا یک رویداد نمایشگاهی نیست بلکه یک تصمیم جهانی برای ارتقا و رشد و شکوفای صنعتی است که در تمامی زمینه ها با نگاهی دقیق برنامه ریزی و اجرا می شود.

    نمایشگاهی که برگزار شد، با توجه به  اینکه بازدید کنندگان را از نوآوری ها و دستاوردهای صنعتی مطلع ساخت، بلکه ما و همه ی آنانکه در نمایشگاه بودند و آنانکه در باره ی این نمایشگاه اطلاعات کسب می کنند را تشنه حضور در رویداد بعدی IFFA  در سال 2019 کرده است.( IFFA بعدی در فرانکفورت از 4 تا 9 می در سال 2019 برگزار خواهد شد).

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت