مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج ا ایران:

شورای شهر صلاحیت پایان دادن به فعالیت یک دستگاه دولتی با ۶۰ سال خدمت بین المللی را ندارد

عصر نمایشگاه- حسن زمانی، مشاور وزیر صمت و رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نسبت به مصوبه اخیر شورای شهر تهران واکنش نشان داد.

شورای شهر صلاحیت پایان دادن به فعالیت یک دستگاه دولتی با ۶۰ سال خدمت بین المللی را ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش نیوز، روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران قید یک‌فوریت را برای اجرای طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب» تصویب کرد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با حسن زمانی، مشاور وزیر صمت و رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران انجام داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

    زمانی در این گفتگو مطرح کرد:‌ پیرامون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره پایان فعالیت بزرگترین سایت نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران نکاتی را لازم به ذکر می دانم.

    اخبار روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز
    دستگیری 4 عضو شورای شهر مهاباد + جزییات
    شورای شهر صلاحیت پایان دادن به فعالیت یک دستگاه دولتی با ٦۰ سال…
    صنعت نمایشگاهی کشور با مصوبه شورای شهر نیامده که با نظر این نهاد…
    اساساً شورای اسلامی شهر تهران صلاحیت لازم را در جهت مسئله فوق ندارد. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یک شرکت 100 درصد دولتی دارای مجمع عمومی به ریاست وزیر محترم صمت و اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی بوده، فلذا هرگونه تغییرات یا نظریه جدیدی باید از مبادی  قانونی آن گذر کند.

    بلیط هواپیما را از بین صدها آژانس جستجو کن
    تور رو دیگه گرون نخر | پیشنهاد ویژه سفرمارکت برای شما!
    میخوای ماشینت رو بفروشی؟فرم رو پر کن و تو 45 دقیقه بفروش
    دیگه تور های مسافرتی رو گرون نخر! باتخفیف از سفرمارکت بخر!
    در سالی که مزین به شعار "تولید پشتیبانی و مانع زدایی" است و دغدغه تمام مجموعه حاکمیت و دولت، مباحث مرتبط با اشتغال، صادرات و بهبود شرایط اقتصادی است، مصوبه فوق الذکر نه تنها باعث ایجاد نگرانی برای فعالان صنعت نمایشگاهی و تجارت ایران اسلامی شده است، بلکه به صورت تماماً در تعارض با منافع کلان ملی است.

    بهتر آن بود که شورای اسلامی شهر تهران قبل از اقدام در جهت بررسی چنین مسائلی و به تصویب رساندن آن در صحن شورای شهر از مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه ‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یا مدیران ارشد وزارت صمت به عنوان ریاست مجمع عمومی شرکت دعوت به عمل می آورد تا شفاف تر و آگاهانه تصمیم گیری کند.

    سایت فعلی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین سایت های نمایشگاهی منطقه است که پشتوانه آن 60 سال خدمت و تلاش صادقانه در جهت بهبود کسب و کار و تجارت ایران بوده است.

    لیکن از منظر شرکت سهامی نمایشگاه ‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان خبره داخلی و بین المللی مکان‌یابی و طراحی سایت شهر آفتاب دارای ایرادات فراوانی است که همین موضوع یکی از دلایل عدم رونق این سایت نمایشگاهی است. همچنین عدم اداره حرفه ای سایت فوق الذکر توسط مجموعه ای که تخصص چندانی در این رابطه ندارد نیز مزید بر علت شده تا این سایت دچار معضلات اساسی و ناکارآمدی شود.

    لازم به ذکر است که در سال های اخیر سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران میزبان نمایشگاه های تخصصی بوده و هیچ نمایشگاه عمومی و پرمخاطبی در این سایت برگزار نمی شود.

    همچنین بنابر نظر پلیس محترم راهنمایی و رانندگی ساعات برگزاری نمایشگاه‌ها نیز به 8 الی 15 تغییر پیدا کرده و این شرکت آمادگی آن را دارد تا بنا به تایید دستگاه‌های ذیربط ساعات برگزاری نمایشگاه‌ها را به 13 الی 21 موکول کند.

    همچنین اشعار می دارد کلان شهرهایی چون تهران نیازمند دو یا چند سایت نمایشگاهی همانند سایر شهرهای بزرگ دنیا هستند و در حال حاضر در راستای حفظ و صیانت از سرمایه هزینه شده مردم شریف تهران در آن مکان، آمادگی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را برای پذیرش مدیریت سایت شهر آفتاب به صورت تخصصی و کارآمد اعلام میدارد تا با تکمیل زیرساخت های آن امکان برگزاری نمایشگاه های عام و پرمخاطب را در آن طی یک بازه زمانی کارشناسی شده و منطقی با قید فوریت به انجام رسانیم تا ضمن بهره برداری در راستای اهداف صنعت نمایشگاهی کشور آن سایت را برای صاحبان سرمایه از جمله شهرداری و ... سود ده کرده و از وضعیت کنونی خارج کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت