برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲

عصر نمایشگاه- شرکت‌های فناوری امسال نیز مانند سال‌های گذشته از برترین محصولات خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES لاس‌ وگاس رونمایی کردند.

برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه CES 2022 مطابق با رویه سال‌های قبل، به شکل یک نمایشگاه تجاری ترکیبی برگزار شد که دربرگیرنده غرفه‌های حضوری و آنلاین بود. به دلایل متعددی از اختلال در زنجیره تامین گرفته تا کمبود نیروی کاری، نمایشگاه امسال کم‌رونق‌تر از سال‌های گذشته بود. در این گزارش مهم‌ترین محصولات و فناوری‌های عرضه شده در این نمایشگاه معرفی شده است.

    خودرو iX Flow محصول شرکت BMW
    این خودرو الکتریکی با استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی قادر است رنگ خود را به طور کامل از سیاه به سفید و تمام طیف‌های بین این دو رنگ، تغییر داده و حتی الگوهای رنگی مختلف را روی بدنه خود ایجاد کند.

    روتر AXE 200 محصول شرکت TP-Link
    این روتر جدید قادر است هر چهار آنتن خود را به طور خودکار برای دریافت بهترین سیگنال حرکت دهد. همچنین از سه باند مختلف 5، 2.4 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این قابلیت استفاده در شبکه‌های مش را دارد، از جدیدترین استاندارد وای فای یعنی 6E بهره می‌برد و سرعت اتصال را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.

    پلتفرم PlayStation VR2 محصول شرکت سونی
    این پلتفرم واقعیت مجازی که برای دستگاه بازی PlayStation 5 ساخته شده است، متشکل از یک هدست و یک کنترل‌کننده احساس است که با بهره‌گیری از توان پردازشی بالای دستگاه بازی، تجربه‌ای واقعی‌تر و باکیفیت بالاتر برای کاربر ایجاد می‌کند. این هدست دارای ویژگی‌های بسیار پیشرفته ای مانند نمایشگر4K OLED HDR و ردگیر حرکت چشم است.

    کامپیوتر شخصی Project Sophia محصول شرکت Razer
    این ابزار به شکل یک میز است که مولفه‌های یک کامپیوتر شخصی درون آن تعبیه شده است. کاربر می‌تواند هریک از این مولفه‌ها شامل نمایشگر، هاب USB یا شارژر بی‌سیم آن را به راحتی تعویض کند. البته این کامپیوتر فعلا یک طرح مفهومی است و به این زودی‌ها قرار نیست به تولید انبوه برسد.

    خودروهای الکتریکی شرکت جنرال موتورز
    شرکت جنرال موتورز مدل الکتریکی سه خودرو Silverado ، Equinox  و Blazer  را در نمایشگاه CES 2022رونمایی کرد. به گفته مدیرعامل این شرکت، هرسه خودرو با ظاهر مشابه مدل‌های بنزینی و با قیمت معقول عرضه خواهند شد. همچنین این خودروها با هر بار شارژ قادرند مسافتی را طی کنند که مدل‌های بنزینی آن‌ها با هربار سوخت‌گیری، طی می‌کند.

    کامپیوتر Zenbook 17 محصول شرکت Asus
    هنوز مشخص نیست که این کامپیوتر یک تبلت است یا یک لپ‌تاپ محسوب می‌شود. اما به یک نمایشگر 17 اینچی تمام OLED و انعطاف‌پذیر  مجهز است که می‌توان آن را در هرجهت خم کرد یا تا زد. صفحه‌کلید این کامپیوتر به سادگی از آن جدا می‌شود، اما کارآیی آن به‌اندازه‌ای است که تجربه کار با یک کامپیوتر رومیزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    کارت گرافیکی RTX 3050 محصول شرکت NVIDIA
    شرکت Nvidia که کارت‌های گرافیکی ساخت آن در انواع تجهیزات الکترونیکی از کنسول‌های بازی گرفته تا خودروهای بدون راننده کاربرد دارند، در نمایشگاه CES ‌امسال از یک کارت گرافیکی جدید رونمایی کرده است. این کارت گرافیکی که با قیمت مناسب 249 دلار عرضه شده، شکاف بزرگ موجود بین محصولات Nvidia را پر می‌کند و فناوری‌های گرافیکی پیشرفته مانند رهگیری نور را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که توان پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید کارت‌های گرافیکی پیشرفته را ندارند.

    تلویزیون‌های NFT محصول شرکت سامسونگ
    رمز کلید یکتا (Non-fungible token) یا ان‌اف‌تی، اساسا نوعی رمزنگاری است که نمای یک شی منحصر به فرد محسوب می‌شود. در حال حاضر ان‌اف‌تی‌ها به عنوان هنرهای دیجیتالی در زنجیره بلوکی خرید و  فروش می‌شوند. اما اکنون سامسونگ توانسته است این مفهوم را به دنیای واقعی وارد کند. نسل جدید تلویزیون‌های این شرکت دارای به یک مرورگر ان‌اف‌تی مجهز هستند که امکان گشت و گذار بین اقلام عرضه شده برای فروش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    تلویزیون OLED EX محصول شرکت ال جی
    شرکت ال جی نسل جدید تلویزیون‌های خود را با استفاده از دوتریوم یا آب سنگین تولید کرده است تا کیفیت  فناوری OLED را ارتقا داده و تصاویری یا کیفیت و شفافیت بالاتر نمایش دهد. این فناوری موجب کاهش توان مصرفی تلویزیون‌های جدید ال جی نیز شده است.

    پروژکتور Nebula Cosmos Laser 4K محصول شرکت Anker
    این پروژکتور برای افرادی مناسب است که هرگز تمایلی به نشستن در سالن‌های سینما ندارد. پروژکتور Nebula Cosmos Laser 4K دارای روشنایی 2400 لومن است و به بلندگوهای توکار 30 واتی مجهز است که نیاز کاربر را به طور کامل رفع می‌کنند. این پروژکتور دارای سیستم عامل اندروید است و امکان پخش محتوای آنلاین را به طور مستقیم روی پروژکتور فراهم می‌کند.  پروژکتور Nebula Cosmos Laser 4K با قیمت 2200 دلار به بازار عرضه شده است.

    نمایشگاه Consumer Electronics Show  یا CES که بزرگترین نمایشگاه فناوری‌های مصرفی جهان است، از سال 1967 میلادی تا کنون هر سال در ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا به صورت حضوری و فیزیکی برگزار شده است.
    در این نمایشگاه هرنوع فناوری جدید مورد استفاده مصرف کنندگان از یخچال و فریزر گرفته تا هدست‌های واقعیت مجازی در معرض نمایش گذاشته می‌شود و غول‌های فناوری مانند گوگل، سامسونگ، ال جی، سونی و دل جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود را رونمایی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت