حضور ۳۵ مهمان خارجی در نمایشگاه گیاهان دارویی

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه طی ۷ سال گذشته بالغ بر۳ هزار مهمان خارجی را میزبانی کردیم، گفت: تمرکز ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی بر بخش بین المللی است و بر این اساس برنامه‌هایی برای میزبانی از هیات‌های تجاری در دستور کار این نمایشگاه قرار گرفته است.

حضور ۳۵ مهمان خارجی در نمایشگاه گیاهان دارویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، روح الله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص‌ برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه سیاست ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی تقویت بخش بین‌المللی نمایشگاه امسال بود، برنامه‌ریزی این بود که تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش‌های خصوصی و دولتی برخی کشورها دعوت به این نمایشگاه شوند تا از نزدیک با دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان آشنا شوند.

    استیری با بیان اینکه این کشورها می‌توانند نشست‌های تجاری با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی داشته باشند، اظهار کرد: از 3 ماه گذشته برنامه ریزی برای حضور برخی کشورها به این‌ نمایشگاه توسط مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و مکاتبه با وزارت امور خارجه آغاز شد.

    به گفته وی کشورهای همسایه، حوزه آسیای میانه، جنوب شرق آسیا، هند، چین، روسیه و کنیا، ترکیه، آفریقا و ونزوئلا از جمله کشورها و مناطقی هستند که مکاتباتی برای حضور آنها در نمایشگاه صورت گرفته است.

    مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی، خاطر نشان کرد: تحت شرایط خاص کشور حدود 35مهمان خارجی، تاجر، بازرگان، سرمایه گذار دولتی و خصوصی به صورت قطعی در نمایشگاه امسال حضور می‌یابند. بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست با شرکت‌های ایرانی و بازدید از واحدهای تولیدی شرکت‌ها از جمله سرفصل‌های برنامه مهمانان خارجی طی 4 روز نمایشگاه به شمار می‌رود.

    به نقل از ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، وی یادآور شد: میزبانی از هیات‌های تجاری و سرمایه گذاری، از برنامه‌های مرکز تعاملات بوده و در این راستا طی 7 سال گذشته بالغ بر3 هزار مهمان خارجی را میزبانی کردیم. این مهمانان از کشورهای مقاصد صادراتی ایران شامل 15 کشور هستند.

    استیری ادامه داد: در کنار سایر دستورالعمل‌های حمایتی، هیات‌ها میزبانی می‌شوند و تقبل هزینه‌های این هیات‌ها از فرودگاه تا فرودگاه بر عهده معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری است. این اقدامات در راستای ایجاد زمینه‌های همکاری با کشورها و صادرات محصولات دانش بنیان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت