نمایشگاه کتاب کجا برگزار می شود؟

عصر نمایشگاه- بر اساس مصوبه شورای شهر باید تمامی نمایشگاه پرمخاطب از تهران منتقل شود. زیرساخت ها در شهر آفتاب در حال آماده شدن است .به گفته برخی از مسوولان سال آینده می توان نمایشگاه کتاب را در شهر افتاب برگزار کرد.

نمایشگاه کتاب کجا برگزار می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، ماجرای انتقال نمایشگاه‌ها از سطح شهر تهران به شهر آفتاب از سال گذشته مطرح و شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه مصوبه‌ای داشت و قرار شد تمامی نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل شود اما و اگرهای زیادی در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها مطرح است برخی می‌گویند که زیرساخت‌ها لازم فراهم نیست و برخی نظر عکس دارند و می‌گویند نمایشگاه‌های بزرگی در آنجا برگزار شده و مشکلی هم ایجاد نشده و استقبال خوب بوده است.

    در سال جاری قرار بود نمایشگاه کتاب هم در شهر آفتاب برگزار شود اما برخی مسؤولین تأکید کردند به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شود.

    از ظرفیت حضور زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب استفاده می‌شود/از مسأله انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب عقب‌نشینی نمی‌کنیم/ برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باعث بروز ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران می‌شود

    اخباری مبنی به انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب شنیده شده است و قرار است کمک های از دولت در این زمینه درخواست کنند. پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید از ظرفیت حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب استفاده می‌شود. انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب یک مطالبه مردمی است چرا که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باعث بروز ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران می‌شود. باید با استفاده از ظرفیت موجود برای راضی و قانع کردن دولت استفاده کنیم و از آقای زاکانی هم می‌خواهیم با توجه به حضورشان در جلسات هیأت دولت این مسائل را با رئیس‌جمهور مطرح کنند از مسأله انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

    گرفتار شدن شهروندان در ترافیک چمران در زمان برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب/در دوره قبلی مدیریت شهری نمایشگاه شهر افتاب رها شد

    هر زمان که نمایشگاه پرمخاطبی در شهر تهران به خصوص در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می شود باعث بروز ترافیک سنگین در بزرگراه چمران می‌شود و شهروندان ساعات زیادی را در ترافیک گرفتار می‌شوند. نمایشگاه شهر آفتاب در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف ساخته شد اما باید بخش‌هایی از آن باید تکمیل می‌شد در دوره مدیریت قبلی شهری هیچ بخشی از آن تکمیل نشد و شاهد عقب‌ماندگی‌های جدی هستیم.

    چمران: باید نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود/ در اردیبهشت سال آینده می‌توان نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کرد

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران می‌گوید یکبار نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد و بازدیدکنندگان زیادی هم داشت و باید نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود. البته ما اعلام می‌کنیم در اردیبهشت سال آینده می‌توان نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کرد. البته باید این مکان را هم آماده کنیم تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

    از راه اندازی ایستگاه مترو در شهر آفتاب تا پیش بینی خط اتوبوسرانی/ وجود فرودگاه بین‌المللی امام در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حمل و نقل مسافر خارجی تأثیرگذار است

    بر اساس این گزارش، در مجاورت شهر آفتاب ایستگاه مترو ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب استفاده کنند و همین امر باعث کاهش ترافیک می‌شود خط اتوبوسرانی خاصی هم پیش‌بینی شده است و بزرگراه‌هایی که در آن اطراف وجود دارد باعث حمل و نقل آسان می‌شود. همچنین وجود فرودگاه بین‌المللی امام در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حمل و نقل مسافر خارجی تأثیرگذار است و قطعا مشکلات ترافیکی و تردد بسیار کمتر از نمایشگاه بین‌المللی است.

    برگزاری نمایشگاه تخصصی با مخاطب کم در داخل شهر مشکلی ندارد/نمایشگاه‌های تخصصی باعث بروز ترافیک و ازدحام نمی‌شوند

    البته مسؤولین شهری نگفته‌اند که نمایشگاه سئول به طور کامل  تعطیل شود و قرار شد که نمایشگاه‌های پرازدحام در آنجا برگزار نشود. برگزاری نمایشگاه تخصصی با مخاطب کم مشکلی ندارد چرا که نمایشگاه‌های تخصصی باعث بروز ترافیک و ازدحام نمی‌شوند اما نمایشگاه‌های پرمخاطب مشکلات شدیدی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. همچنین باید زیرساخت‌های لازم هم در شهر آفتاب فراهم شود.

    از اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی تا برگزاری بیش از 10 نمایشگاه در شهر آفتاب

    سرمایه‌گذارانی برای توسعه شهر آفتاب اعلام آمادگی کردند .تقدسی‌نژاد مدیرعامل شهر آفتاب می‌گوید در سال جاری با تلاش و کمک همکاران در مجموعه شهر آفتاب در دوره کوتاه مدیریتی بیش از 10 نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شده است هزینه زیادی از بیت‌المال برای ایجاد بستر نمایشگاهی صرف شده است و باید از ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب استفاده شود.

    برای توسعه و راه‌اندازی مجموعه شهر آفتاب در دوره قبل مدیریت شهری با غفلت مواجه شدیم

    وی ادامه داد:‌در دوره قبلی مدیریت شهری چون با جریان قبل از خود همراستا نبوده لذا برای توسعه و راه‌اندازی این مجموعه با غفلت مواجه شدیم اما در دوره جدید با همکاری که شکل گرفته شاهد فعال شدن دوباره نمایشگاه‌ هستیم و همچنین در شهر آفتاب 70 سرمایه‌گذار حضور پیدا کرده و برای توسعه این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند.

    برخی از نهادها از مصوبات شورا در زمینه خروج نمایشگاه ها تمکین نمی کنند

    همچنین برخی از نهادها از مصوبات شورا در زمینه خروج نمایشگاه ها تمکین نمی کنند و عضو شورای شهر تهران معتقد است که باید این افراد  مورد شکایت کیفری و حقوقی قرار گیرند. احمد صادقی می گوید که بحث آمادگی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب است، واقعا اگر بخواهند نمایشگاه‌ها را در این فضا برگزار کنند آیا آمادگی این ظرفیت وجود دارد که باید این موضوع باید بررسی شود.

    قرار است در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به شهر آفتاب شود

    بر اساس این گزارش شهر آفتاب نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است و اقداماتی صورت گرفته و قرار است در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به آن شود. باید فعالیت‌های عمرانی هم انجام شود همچنین نمایشگاه‌هایی که تا کنون در آنجا برگزار شده از استقبال خوبی برخوردار بوده است مدیران شهری تأکید دارند باید برای انتقال نمایشگاه‌ها از دولت هم کمک گرفته و از ظرفیت شهردار در جلسات هیأت دولت در این زمینه استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت