گشایش اینوتکس، بزرگترین رویداد نوآوری جنوب غرب آسیا تا ساعاتی دیگر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اینوتکس (INOTEX) ۲۰۲۳ درحالی تا ساعاتی دیگر به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است.

گشایش اینوتکس، بزرگترین رویداد نوآوری جنوب غرب آسیا تا ساعاتی دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه اینوتکس (INOTEX) دوازدهم از ساعت 10 صبح امروز آغاز به کار می کند و آیین افتتاحیه رسمی آن نیز در ساعت 13:30 به همت پارک فناوری پردیس و با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، جمعی از مسوولان کشور و مدیران شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار می شود.

    بزرگترین گردهمایی شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور که از سال 1390 تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده و گفته می شود هر ساله افتخار میزبانی بیش از 70 هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

    توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

    پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکنندگان این نمایشگاه محسوب می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

    چندساعت مانده به برگزاری بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشورمان و البته بزرگترین نمایشگاه نوآورانه جنوب غرب آسیا با سجاد عباسی فشمی دبیر این رویداد بین المللی که تا پیش از این شاهد برگزاری سه نسل مختلف از این رویداد بوده ایم، به گفت و گو نشستیم.

    میزان استقبال از نمایشگاه اینوتکس در ایران و منطقه

    دبیر اینوتکس دوازدهم در خصوص اینکه، پس از چندسال برگزاری نمایشگاه اینوتکس این رویداد چقدر در بین فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشورمان و البته منطقه جنوب غرب آسیا جاافتاده است، اظهار داشت: در طول یازده دوره گذشته از برگزاری نمایشگاه اینوتکس ما شاهد سه نسل مختلف از این رویداد بودیم.

    عباسی فشمی در ادامه هدف از برگزاری نسل اول نمایشگاه نوآوری اینوتکس را انتقال فناوری به داخل کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در دو سه سال نخست اینوتکس بدون حضور داخلی ها و صرفا با حضور شرکت های فناور خارجی برگزار شد.

    وی هدف از نسل دوم اینوتکس را که از سال چهارم تا پنجم برگزاری این رویداد شکل گرفت، تبادل فناوری عنوان کرد و افزود: شرکت های بزرگ فناور خارجی حاضر در ایران برای انتقال فناوری به کشور در کنار تعدادی از شرکت های بزرگ دانش بنیان و فناور داخلی که فناوری آنها با شرکت های خارجی قابل رقابت بود در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

    دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه اظهار داشت: هنگامی که دنیا از جهت رویدادی و نمایشگاهی به سمت برگزاری رویدادهای استارتاپی حرکت کرد و زیست بوم نوآوری کشورها را تحت تاثیر خود قرار داد، ما نیز به سمت حضور همه اجزای زیست بوم نوآوری کشور در اینوتکس حرکت کردیم. یعنی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان گرفته تا شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر یا وی سی و پارک های فناوری و هر مجموعه ای که در حوزه نوآوری کشور نقشی دارد، در نمایشگاه نوآوری اینوتکس جای گرفته اند.

    حضور 450 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در اینوتکس دوازدهم

    دبیر اینوتکس داوزدهم در ادامه با بیان اینکه، این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال نیز با حضور بیش از 450 استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس برگزار می شود،‌ مهمترین دستاورد شرکت در این رویداد ملی را قرار گرفتن ایده های نو و کسب و کارهای نوین در معرض دید سرمایه گذاران و البته جهش در توسعه سرمایه گذاری و در ادامه پیشرفت این شرکت ها دانست.

    وی با بیان اینکه، تاکنون موفق به برگزاری چهار دوره از نسل سوم اینوتکس شده ایم، افزود: این رویداد بزرگ نوآوری خاورمیانه هر سال با روند رو به رشد مخاطبان مواجه شده است به طوری که سال گذشته در پارک فناوری پردیس شاهد بیش از 70 هزار نفر بازدیدکننده حضوری و آنلاین از نمایشگاه بودیم که به نسبت سال گذشته تقریبا 70 درصد تعداد مخاطب و بازدیدکننده افزایش داشت.

    دبیر اینوتکس دوازدهم گفت: این نشان می دهد که نمایشگاه اینوتکس از جهت های مختلف در زیست بوم دانش بنیان کشور جای خود را پیدا کرده است و در حال حاضر بسیاری از شرکت ها برای فرآیند رونمایی از محصولات نوآورانه و تجاری سازی محصولات یا برای جذب سرمایه به نمایشگاه اینوتکس مراجعه می کنند.

    به گفته وی، در دوره دوازدهم که امسال 19 تا 22 اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار می شود، بر اساس نرخ رشدی که سال های گذشته داشته ایم، پیش بینی می کنیم که این نرخ رشد ادامه خواهد یافت و شاهد حضور مناسب شرکت های استارتاپی و دانش بنیان و مخاطبان به عنوان بازدیدکننده خواهیم بود.

    اختصاص 5241 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به فناوران اینوتکس دوازدهم

    عباسی فشمی در ادامه تصریح کرد: برای نمایشگاه اینوتکس فضای نمایشگاهی 5241 هزار مترمربعی در نظر گرفته ایم که در طول چهار روز برگزاری این رویداد در اختیار بیش از 450 شرکت فناور و استارتاپ و سایر فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور قرار خواهد گرفت.

    نمایشگاه اینوتکس محدود به فناوری خاصی نیست

    دبیر اینوتکس دوازدهم درخصوص هزینه ثبت نام فعالان حوزه نوآوری برای حضور در اینوتکس دوازدهم نیز گفت: این بستگی به متراژ مورد درخواست شرکت ها و استارتاپ ها دارد که البته زمان ثبت نام و نوع فعالیت شرکت یا مجموعه نوآور نیز در هزینه ثبت نام تاثیرگزار است. به طور حتم یک استارتاپ یا شرکت دانش بنیان که زودتر ثبت نام کرده است، در پاویون بخش استارتاپ و دانش بنیان ها از جایگاه بهتری برخوردار شده اند.

    عباسی فشمی با تاکید بر اینکه، نمایشگاه اینوتکس محدود به حیطه فناوری خاصی نیست و مشابه نمایشگاه های حوزه نوآوری صرفا محدود به نوآوری است، افزود: هر شرکتی که در حوزه نوآوری در بخش های مختلف از جمله پزشکی، دیجیتال، صنایع غذایی و کشاورزی عملکردی داشته است به طورحتم جای آن در نمایشگاه اینوتکس است.

    دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه در خصوص تخفیف ثبت نام غرفه برای دانش بنیان ها به منظور حضور در اینوتکس دوازدهم نیز توضیح داد: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بواسطه سامانه غزال این صندوق، برای ثبت نام دانش بنیان ها تخفیف 70 درصدی در نمایشگاه اینوتکس در نظر گرفته شده بود که این مبلغ به این شرکت ها عودت داده خواهد شد.

    آیا غیردانش‌بنیان‌ها هم در اینوتکس حضور دارند؟

    دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره شرکت های غیردانش بنیان خصوصی نیز امکان ثبت نام برای حضور داشته اند یا خیر تاکید کرد: نمایشگاه اینوتکس محدود به شرکت های فناور و دانش بنیان نیست و هر مجموعه ای که در حوزه نوآوری ورود کرده باشد ثبت نام شده است و تنها معیاری که روی آن تمرکز کرده ایم این بوده است که متقاضی ثبت نام در حوزه نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

    عباسی فشمی همچنین گفت: حتی اگر شرکتی هنوز دانش بنیانی خود را اخذ نکرده و در حال اقدام است مثل خیلی از استارتاپ ها که هنوز مجوز دانش بنیانی نگرفته اند اما محصول یا خدمات آنها نوآورانه است، در نمایشگاه اینوتکس دوازدهم حضور خواهند داشت و به طورحتم جای آنها در نمایشگاه اینوتکس است.

    استارتاپ ها می‌توانند سرمایه مورد نیاز خود را در اینوتکس تامین کنند

    دبیر اینوتکس دوازدهم در خصوص اینکه، تاثیر نمایشگاه اینوتکس در معرفی فناوری ها و بهره بردای و انتظاری که از دولتی ها برای بهره گیری هرچه بیشتر از فناوری های معرفی شده در این رویداد مهم چه بوده است نیز گفت: سه هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه اینوتکس داریم که نخست گسترش سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و فناوری و البته فرهنگ سازی است.

    عباسی فشمی افزود: برای رسیدن به این هدف در کنار این نمایشگاه برنامه و رویدادهای مختلفی برگزار می کنیم؛ به عنوان مثال برنامه کافه سرمایه اینوتکس که جهت اتصال سرمایه گذار به سرمایه پذیر است، هر سال این کافه سرمایه خروجی های مختلفی داشته است.

    وی گفت: همچنین جدای از رویداد کافه سرمایه بحث تامین مالی جمعی را در اینوتکس داریم تا استارتاپ هایی که حجم سرمایه مورد نیاز آنها زیاد است و صندوق نوآوری و شکوفایی آنها را پایش و بازگشت اصل سرمایه را آنها تضمین کرده است، مخاطبان حتی مخاطبان عادی نمایشگاه اینوتکس بتوانند با پرداخت هر مقدار سهم، بخشی از سهام استارتاپ مورد نظر را در اختیار بگیرند و سهامدار آن کسب و کار نوآورانه شوند.

    به گفته عباسی فشمی، سال گذشته تعدادی از استارتاپ هایی که در بخش تامین مالی جمعی، خود را معرفی و برای پیشبرد طرح خود نیازمند سرمایه چهار و سه میلیارد تومانی بودند در همان چهار روز برگزاری نمایشگاه سرمایه مورد نیاز خود را تامین کردند.

    اینوتکس جایی برای رفع مشکلات فناورانه صنایع مختلف کشور

    دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه اظهار داشت: هدف دوم برگزاری نمایشگاه اینوتکس را ایجاد ارتباط «بی تو بی» بین بنگاه های اقتصادی است به طوری که صنایع مختلف کشور که دارای نیازهای صنعتی هستند و شرکت های دانش بنیان بتوانند این نیازها را برطرف کنند. حال ممکن است آن صنعت در منطقه ای از کشورمان مثل بوشهر و شرکت فناور در تهران یا جای دیگری باشد و یکدیگر نشناسند و اطلاعات و دسترسی به یکدیگر هم نداشته باشند.

    وی اظهار داشت: البته پارک فناوری پردیس برای اتصال بخش صنعت به فناوران صرفا به برگزاری نمایشگاه اینوتکس اکتفا نمی کند بلکه هر سال چهار رویداد ارائه نیاز فناوری برگزار می کند که در دنیا به نام رویدادهای ریورس پیچ شناخته می شوند.

    دبیر اینوتکس دوازدهم اظهار داشت: در این رویدادها بخش صنعت نیازهای فناورانه خود را اعلام می کند و شرکت های حاضر در نمایشگاه این نیازها را برطرف می کنند.

    وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته در این رویدادها اعلام نیازهایی از شرکت های مختلف صنعتی همچون سنگ آهن یا صنایع تجهیزات غذایی را شاهد بودیم که اتفاقا برخی از برندهای مختلف شناخته شده ای بودند که محصولات آنها در بازار وجود دارد و نیازهای فناورانه آنها برای یافتن راهکارهای فناورانه در رویداد ریورس پیچ ارائه و اعلام شد.

    حضور مسوولان در اینوتکس باعث آشنایی مناسب آنها با زیست بوم نوآوری می‌شود

    دبیر اینوتکس دوازدهم همچنین هدف سوم برگزاری اینوتکس را شبکه سازی بین بنگاه های خصوصی با یکدیگر و همچنین بخش خصوصی با دولتی و حاکمیتی دانست و تاکید کرد: حضور مسوولان و حاکمیت در رویدادهای حوزه نوآورانه به طورحتم باعث می شود که بیشتر و دقیق تر با زیست بوم نوآوری و فناوری کشور آشنا شوند.

    عباسی فشمی افزود: چراکه نوآوری یعنی اینکه قبل آن قانونی برای آن نوشته نشده است و فاقد چارچوب مشخص است و طبعتا اگر قانونگذار با فضا و شرایط این حوزه و فعالان آن آشنایی و ارتباط حداقلی نداشته باشد در نحوه مدیریت و حتی قانون گذاری تاثیرات منفی خود را خواهد داشت.

    وی با ذکر مثالی بااشاره به بازدید سال گذشته تمامی اعضای هیات رئیسه و مسوولین کمیسیون های مختلف و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان این نهاد از نمایشگاه اینوتکس یازدهم خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری مجلس شورای اسلامی پس از بازدید نمایندگان مجلس ازنمایشگاه اینوتکس راه اندازی شد.

    مسوولان می‌توانند نیازهای فناورانه خود را در اینوتکس پیگیری کنند

    دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه تاکید کرد: امسال نیز از مسوولان مختلف برای حضور در این گردهمایی بزرگ نوآوری کشور و بازدید از نمایشگاه اینوتکس دعوت کرده ایم تا در کنار بخش خصوصی حضور داشته باشند و دولتی ها می توانند رفع نیازهای فناورانه خود را از دانش بنیان های خصوصی حاضر در نمایشگاه نوآوری اینوتکس پیگیری کنند.

    عباسی فشمی افزود: آنها با حضور در نمایشگاه اینوتکس با فضای نوآوی کشور بیشتر و ملموس تر آشنا شدند و جرقه ایجاد مرکز نوآوری مجلس شورای اسلامی نیز پس از این ارتباط ها و حضور مجلسی ها در نمایشگاه نوآوری اینوتکس زده شد.

    چرا نمایشگاه اینوتکس در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار نمی شود؟

    دبیر اینوتکس دوازدهم در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می شود و ممکن است به دلیل دوری راه بسیاری از علاقمندان قید بازدید از این نمایشگاه مهم را بزنند نیز اظهار داشت: ما در پارک فناوری پردیس برخلاف سایر مراکز از یک فضای بسیار بزرگ و مناسب برای برگزاری انواع رویدادهای جانبی این نمایشگاه برخورداریم که امکان برگزاری این نمایشگاه در مناطق مختلف به دلیل کمبود فضا وجود ندارد.

    عباسی فشمی افزود: نمی خواهیم تنها تعدادی غرفه راه اندازی کنیم و اجاره دهیم و این رویداد و نمایشگاه را به هر شکلی برگزار کنیم و یکسری مخاطب هم بیایند و بازدید کنند و تمام شود بلکه برنامه اصلی ما در نمایشگاه اینوتکس اتصال همه بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری در قالب برنامه های مختلف به یکدیگر است.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر به غیر از فضای پارک فناوری پردیس فضای دیگری که ما بتوانیم همه این بازیگران و بخش های مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری کشور را در یک بستر بزرگ جمع کرده و به یکدیگر متصل کنیم و رویدادهای مختلف مربوطه را برگزار کنیم وجود ندارد.

    دبیر اینوتکس دوازدهم گفت: اگر ما بخواهیم اینوتکس را در نمایشگاهی همچون فضای نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کنیم، حتی برای چیدمان و غرفه هم نمی توانیم پیشنهاد و اظهارنظری داشته باشیم در صورتی که نمایشگاه اینوتکس یک نمایشگاه نوآوری است و خود چیدمان غرفه ها و فضاسازی باید نوآورانه باشد که این امکان در حال حاضر در سایر مراکز نمایشگاهی تهران وجود ندارد و برای همین تصمیم گرفته شد که نمایشگاه نوآوری اینوتکس همچون دوره های گذشته در ناحیه نوآوری پردیس برگزار شود.

    وی ادامه داد: افق دید ناحیه نوآوری پردیس نیز توسعه ناحیه هزار هکتاری است و در این میزان هکتار فضای برگزاری نمایشگاهی پیش بینی شده و تا زمان بهره برداری کامل این فضا که استارت آن نیز زده شده است، فعلا از فضای باز ناحیه نوآوری پردیس برای برگزاری نمایشگاه اینوتکس استفاده می کنیم.

    تدارک کدهای تخفیف از سرویس‌های حمل و نقل آنلاین برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه

    دبیر اینوتکس دوازدهم در پاسخ به این سوال که آیا از شهر تهران سرویس حمل و نقل برای رفت آمد علاقمندان به نمایشگاه اینوتکس تدارکی دیده شده است یا خیر نیز گفت: معمولا با سرویس های حمل و نقل آنلاین همچون اسنپ، تپ سی یا به همراه برای حمل و نقل علاقمندان به نمایشگاه اینوتکس هرسال مذاکراتی داریم و این شرکت ها یکسری کدهای تخفیف را برای بازدید مردم از نمایشگاه اینوتکس در نظر می گیرند و مخاطبین می توانند از منزل به نمایشگاه مراجعه کنند.

    عباسی فشمی بیان کرد: شرکت های حمل و نقل آنلاین همچون اسنپ و تپسی کد تخفیف در نظر می گیرند به طوری که بخشی از هزینه توسط مخاطب پرداخت می شود.

    وی درعین حال تصریح کرد: البته مجموعه حمل و نقل "به همراه" نیز همچون سال گذشته از چندین منطقه از شهر تهران با خودرو ون یا مینی بوس در طول برگزاری ساعات نمایشگاه اینوتکس نسبت به جابجایی علاقمندان بین تهران و پارک فناوری پردیس با هزینه بسیار ناچیز فعالیت خواهد کرد.

    عباسی فشمی همچنین گفت: دو سال است به شهرداری تهران مراجعه کرده ایم تا مجموعه های اتوبوسرانی برای این چهار روز برگزاری اینوتکس مانند بسیاری دیگر از برنامه های بین المللی، تسهیلات حمل و نقل در نظر بگیرند که متاسفانه هنوز موفق نشده ایم رضایت آنها را جلب کنیم.

    بخش های مختلف اینوتکس دوازدهم

    نمایشگاه اینوتکس 2023 بخش‌های مختلفی دارد. اختصاص زمانی برای سخنرانی بانوان کارآفرین با عنوان بانوان پیشگام از بخش‌های اینوتکس 2023 است. در این بخش فضایی فراهم شده تا بانوان کارآفرین با برگزاری نشست‌هایی تجربیات خود را ارائه دهند، ضمن آنکه در این بخش جزییات و چالش‌های کارآفرینی از دیدگاه بانوان مطرح می‌شود.

    افزون بر این، رویداد نکستیشن (NEXTAION ایستگاه آینده) اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2023 در پارک فناوری پردیس با موضوع دگرگونی زندگی مردم متاثر از فناوری‌های جدید برگزار می‌شود. دگرگونی دنیا توسط هوش مصنوعی و حذف مشاغل کنونی از جمله موضوعاتی است که در این بخش از اینوتکس به آن پرداخته می‌شود.

    رویداد 2 ‌روزه ایستگاه آینده که برای سومین سال متوالی در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود، با حضور حدود 40 متخصص در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری، پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی، آینده متأثر از فناوری‌های جدید را بررسی می‌کند. گسترش فناوری‌های دیجیتال، بازسازی جهان فیزیکی با فناوری‌های نو، تغییرات فناورانه در بدن و ذهن انسان و اثرات فناورانه در یکپارچه شدن محیط‌ زیست، محورهایی است که در قالب سخنرانی و پنل توسط کارشناسان و آینده‌پژوهانی از ایران و جهان به آنها پرداخته می شود.

    همچنین نمایش فیلم‌های مستند با موضوعات اعلام شده در برنامه‌های این رویداد قرار دارد. ایستگاه آینده امسال از دریچه دو عنوان اصلی هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال به آینده نگاه می کند و از این طریق به دگرگونی شرکت ها و زندگی ها می پردازد.

    اینوتکس‌پیچ یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس 2023 است و در این رقابت جذاب و هیجان انگیز استارتاپ های مناطق مختلف کشور ایده ها و کسب و کارهای نوین خود را در حضور سرمایه گذاران ارائه می‌کنند. امتیازدهی به استارتاپ های شرکت کننده در این رقابت نیز توسط داوران مطرح ایرانی و بین المللی انجام می‌شود. رقابت اینوتکس پیچ برای ششمین سال متوالی در حال برگزاری است و امسال این رقابت‌ها در پنج استان اصفهان، هرمزگان، خراسان‌رضوی، اردبیل برگزار می شود.

    رویداد بین‌المللی تامین‌مالی نوآوری و فناوری (FINOTEX) از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که اولین دوره آن برگزار می‌شود. یکی از لازمه‌های اساسی برای توسعه محصولات فناورانه و نوآورانه، تجاری‌سازی آنها و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بسترها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف معرفی ظرفیت‌های تامین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد حداکثری تولیدات دانش‌بنیان و جذب منابع مالی جدید به عرصه اقتصاد دانش بنیان، در این دوره برای اولین بار، رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری را با عنوان اختصاری فینوتکس برگزار می‌کند.

    کافه سرمایه اینوتکس نیز به عنوان یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران است. شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران نمایشگاه با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان به سرمایه‌گذاران متناظر معرفی شده و جلسات ویژه‌ای برای آن‌ها ترتیب داده خواهد شد. ثبت‌نام در کافه سرمایه، فقط برای افرادی مجاز است که به عنوان بازدیدکننده یا غرفه‌دار نام‌نویسی کرده باشند. سال گذشته حدود 45 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری موفق در این بخش انجام پذیرفت.

    ارائه نیازهای فناورانه یا ریورس‌پیچ (Reverse Pitch) نیز بخشی از این نمایشگاه است که در آن صنعتگران و شرکت‌های مختلف به بیان نیازهای خود می‌پردازند. در میان حاضران نیز از شرکت‌های فناور و کسانی که توانایی پاسخ دادن به این نیازها را دارند، دعوت می‌شود تا راه‌حل‌های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه دهند. لذا در این بخش از شرکت‌ها، استارپ‌ها و ایده پردازان فعال در حوزه‌های مختلف که می‌توانند پاسخ درخور نیازمندی‌های صنایع را ارائه دهند، از همین طریق دعوت به عمل می‌آید تا در این رویداد شرکت کنند.

    استیج اینوتکس نیز به عنوان بخشی دیگر از نمایشگاه اینوتکس 2023، بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفت‌وگوی هیجان‌انگیز و چالشی با هدف فرهنگ‌سازی کارآفرینی، شنیدن ناشنیده‌ها و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان با محوریت موضوعاتی همچون تاب‌آوری کسب‌وکارها، چالش‌های پیش روی اکوسیستم، فینتک یا فناوری‌های مالی (Fintehch)، فناوری‌های تحول‌ساز، سرمایه‌های انسانی، آنچه دیگر نمی‌توان از آن غافل شد (اهمیت مدیران مالی) و پنجره‌های آینده را دربرمی‌گیرد.

    دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس 2023، 19 تا 22 اردیبهشت 1402 هر روز از ساعت 10 تا 18 در پارک فناوری پردیس میزبان علاقمندان است.

    روند ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه از بهمن گذشته آغاز شده بود و تا 20 فروردین ماه 1402 ادامه داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت