در حاشیه ششمین جشنواره فرهنگی «السفیر» ؛

درخشش خوشنویسان ایرانی در نمایشگاه خوشنویسی کوفه

عصر نمایشگاه- خوشنویسان ایرانی در نمایشگاه خوشنویسی کوفه که در حاشیه ششمین جشنواره فرهنگی «السفیر» برگزار شد، خوش درخشیدند و بسیاری از رتبه‌های برتر را کسب کردند.

درخشش خوشنویسان ایرانی در نمایشگاه خوشنویسی کوفه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ،در نمایشگاه خوشنویسی کوفه که در حاشیه ششمین جشنواره فرهنگی «السفیر» در مسجد کوفه برگزار شد، 90 خطاط از 23 کشور جهان آثار هنری و خوشنویسی خود را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دادند.

    آثار عرضه‌شده در این نمایشگاه به خطوط کوفی، ثلث، نسخ و نستعلیق بود که جایزه نخست در خط کوفی نصیب «فرهاد یاسین»، خوشنویس عراقی شد و جایزه دوم این خط به «ریحانه رحمتی»، بانوی خوشنویس کشورمان رسید و «صابر صفایی» از جمهوری اسلامی ایران نیز توانست رتبه سوم خط کوفی را کسب کند.

    در بخش خط ثلث، «هدی فورناوادی» از اندونزی، «أصیب مصباح» از اندونزی و «علی الحسانی» از عراق رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و جوایز اول تا سوم خط نسخ به «هادی الدراجی» از عراق، «نبیل المعموری» از نجف اشرف و «سامان کاکه دیوان» از اربیل عراق اعطا شد.

    همچنین، در بخش خط نستعلیق این نمایشگاه، رتبه‌های اول تا سوم را «سیدمحمد فتاح»، «صفر کاشی» و «هادی پناهی» از جمهوری اسلامی ایران کسب کردند.

    برپایی همایش «پژوهش‌های قرآنی» در حاشیه جشنواره «السفیر» کوفه

    بر اساس این گزارش، همایش پژوهش‌های قرآنی نیز دیروز، سوم مردادماه، در حاشیه ششمین جشنواره فرهنگی «السفیر» در مسجد کوفه برگزار شد.

    «سیدعادل الیاسری»، مسئول واحد قرآن مسجد کوفه ضمن سخنانی در این همایش گفت: قرآن کریم تنها کتابی برای قرائت و حفظ آیات آن نیست، بلکه باید به دستورات و تعالیم این کتاب الهی عمل کنیم.

    در ادامه این همایش، پژوهش «محمد مطر الشریفی» با عنوان «عقلانیة المعجزة القرآنیة»(عقلانیت معجزه قرآن)، پژوهش «کاطع جارالله سلطام» با عنوان «صیغه فُعیل فی القرآن الکریم»(صیغه فُعیل در قرآن) و مقاله «خولة‌ مهدی شاکر» با عنوان «التحدی فی القرآن الکریم عند السید الطباطبائی فی نقد آراء المتقدمین»(نظر علامه طباطبائی درباره تحدی در قرآن در نقد آراء متقدمان) رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

    ششمین جشنواره فرهنگی «السفیر» با هدف گرامیداشت سالروز ورود مسلم بن عقیل(ع) به کوفه روزهای شنبه و یکشنبه، دوم و سوم مردادماه، در مسجد کوفه برگزار شد و شامل برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه عکس و خوشنویسی، نمایشگاه آثار و کلکسیون مسجد کوفه، همایش «امام مهدی(عج)» و همایش پژوهش‌های قرآنی بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت