مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان

نمایشگاه و افزایش ضریب ماندگاری گردشگران

مشکل اصلی هتل‌ها چیست؟

عصر نمایشگاه- رابطه صنعت نمایشگاه و صنعت گردشگری، رابطه‌ای مستقیم است. به این معنا که هر‌قدر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری یک شهر، قوی‌تر باشد، امکان توسعه صنعت نمایشگاهی نیز در آن شهر بیشتر است و در سوی دیگر، هر قدر نمایشگاه‌های قوی‌تر و کیفی‌تری در یک شهر برگزار شود، زیرساخت‌های گردشگری نیز توسعه‌یافته و همپای نمایشگاه رشد خواهند کرد.

نمایشگاه و افزایش ضریب ماندگاری گردشگران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر نمایشگاه»، از این رو صنعت نمایشگاه و صنعت گردشگری که هر دو از شاخصه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شوند، از مشکلات هم تأثیر پذیرفته و یا از افزایش توان یکدیگر، قوت می‌گیرند. گردشگری که به قصد بازدید از نمایشگاه سفر می‌کند، در ردیف گردشگران تجاری و یا فرهنگی قرار می‌گیرد. 
    یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های جذب بازدیدکننده متخصص نمایشگاهی از دیگر استان‌ها و کشورها، هتلینگ است که در واقع مهم‌ترین بخش صنعت گردشگری نیز محسوب می‌شود. اما در بخش هتلداری مشکلات زیادی وجود دارد. تعداد هتل‌های جامع و تجاری در بسیاری از شهرهای کشور، اندک و به تبع آن ضریب ماندگاری گردشگر نیز کم است. در واقع، به دلیل دارا نبودن امکانات زیرساختی و استاندارد در هتل‌ها، این هتل‌ها بیشتر کاربرد هتل‌های شب‌خواب را داشته و گردشگر تنها به عنوان محل خواب از آنها استفاده می‌کند. این در حالی است که اقامت یک‌شبه گردشگر، تنها به معنای تحمیل هزینه به مدیریت شهری است و چنانچه زیرساخت‌های هتلینگ فراهم شود، می‌توان میزان حضور و ضریب اقامت گردشگر را تا چند شب افزایش داد. در شهری مانند اصفهان با داشتن هتل‌های جامع، هتل‌های تجاری (Commercial Hotels)، ریزورت هتل‌ها و هتل‌های شهری، می‌توان گردشگر را ماندگار و سرریز منافع اقتصادی و تجاری حاصل از آن را به شهر تزریق کرد.  اعلام این موضوع که ظرفیت هتل‌ها تا چندین ماه آینده تکمیل است، افتخار نیست بلکه نشان از ضعف زیرساختی یک استان در موضوع هتلینگ دارد. از سوی دیگر، دیدگاه حرفه‌ای صنعت گردشگری اصراری بر احداث هتل‌ها در مرکز شهر ندارد چرا که شبکه زیرساختی و امکانات شهری باید آنچنان متصل و قوی باشد که امکان انتقال امکانات مهیا بوده و هتل‌های غیر مرکزی دور‌بودن از مرکز را احساس نکنند.  از سوی دیگر متأسفانه در شهری مانند اصفهان که ظرفیت‌های وسیعی در گردشگری وجود دارد، تعداد آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی و خدمات هوایی مستقل، بسیار اندک بوده و بیشترِ این دفاتر، نماینده و agent برگزارکننده تورها در پایتخت هستند.
    احداث پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، خود زیرساختی قوی برای رونق بخشی به موضوع گردشگری تجاری محسوب می‌شود و ضریب اقامت گردشگران این بخش را تا چند روز افزایش خواهد داد. امیدواریم با احداث این پروژه، بتوانیم صنعت گردشگری و زیرساخت‌های آن را نیز رونق دهیم‌ چرا که زمانی که بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان متعدد بین‌المللی پس از احداث این مرکز به اصفهان می‌آیند، به رونقی اینچنین نیاز خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت