رئیس انجمن خوشنویسان :

برگزاری دوسالانه خوشنویسی بزرگترین رویداد این هنر در کشور

عصر نمایشگاه- رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین گفت: برگزاری دو سالانه خوشنویسی بزرگترین رویداد این هنر در کشور است که برای چهارمین دوره پیاپی در قزوین، به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران برگزار می شود.

برگزاری دوسالانه خوشنویسی بزرگترین رویداد این هنر در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از  ایرنا، مهرزاد محصص مستشاری در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران افزود: بهره مندی از استادان بزرگ، ایجاد شرایط مناسب و حمایت های لازم برای برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد می تواند به پیشرفت هنر خوشنویسی در کشور و استان کمک کند.
    وی یکی از مسایل مثبت برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین را تبیین جایگاه استان به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور دانست و ادامه داد: علاوه بر سابقه عظیم تاریخی، دلایل متعددی وجود دارد که قزوین همواره پایتخت این هنر برجسته باشد.
    این استاد خوشنویسی تاکید کرد: در دو سال اخیر دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه هنر خوشنویسی داشته ایم و در نخستین گام نیز مرکز رشد هنر توسط پارک علم و فنآوری قزوین راه اندازی خواهد شد.
    محصص مستشاری اضافه کرد: همچنین مدرسه خوشنویسی با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان آغاز به کار کرده و با به صدا درآمدن زنگ خوشنویسی در سال گذشته، زمینه آموزش دانش آموزان در عرصه خط فراهم شده است.
    یکی از استادان هنر خوشنویس استان قزوین نیز در این نشست گفت: قزوین از دیرباز مهد پرورش هنرمندان بزرگ در رشته های مختلف از جمله خوشنویسی بوده و بزرگترین خوشنویسان تاریخ این هنر را معرفی کرده است.
    احمد پیله چی قزوینی با اشاره به اینکه مرحوم میرعماد حسنی قزوینی بزرگ ترین خوشنویس تاریخ از این شهر برخاسته و این هنر را به عالم نیز عرضه کرد، یادآور شد: این در حالی است که قزوین در دوره معاصر هم خوشنویسان به نامی دارد.
    وی با بیان اینکه قزوین به لحاظ داشتن هنرمندان بزرگ در طول تاریخ همیشه محور و پایتخت خوشنویسی کشور بوده، ادامه داد: هیچ شهری را در ایران نمی توان یافت که سه قله بزرگ خوشنویسی از آن برخاسته باشند.
    به گفته وی، در خط نستعلیق میرعماد حسنی قزوینی در عصر صفویه، در خط شکسته نستعلیق مرحوم عبدالمجید طالقانی قزوینی که بیش از 100 سال پس از میرعماد می زیسته و در خط تزئینی نیز مرحوم ملک محمد قزوینی حاضر در عصر فتحعلی شاه که حرف نخست را در این هنر زده است.
    وی خوشنویسی را نیازی جوهری و ذاتی دانست که تامین کننده نیاز، حس زیبا خواهی خوشنویس و بیننده اثر بوده و انسان را به تعادل و آرامش روحی دعوت می کند.
    پیله چی، رمز ماندگاری هنر خوشنویسی را زیبایی های معنوی و جاودانگی آثار را هم مدیون دسترنج نوابغ و هنرمندان برجسته ای می داند که سالیان طولانی در حفظ آن کوشا بوده اند.
    چهارمین دو سالانه خوشنویسی ایران از ششم الی 26 شهریور ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت