همزمان با هفته دولت صورت می گیرد؛

برگزاری جشنواره سفره ایرانی و چند فستیوال موسیقی دراستان کرمانشاه

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری «جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» و چند فستیوال موسیقی طی هفته دولت در استان کرمانشاه خبرداد.

برگزاری جشنواره سفره ایرانی و چند فستیوال موسیقی دراستان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، جلیل بالایی در خصوص برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه طی هفته دولت از برگزاری چند فیستوال بین المللی موسیقی در استان طی این هفته و در محل کاروانسرای بیستون خبر داد.

    وی افزود: طی این فستیوال های بین المللی، چند گروه موسیقی در سایت جهانی بیستون اجرای برنامه خواهند داشت.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی را آشنایی بیشتر مردم و انس آنها با اماکن تاریخی و گردشگری عنوان کرد.

    وی افزود: هم چنین می توان از این طریق فرهنگ استان کرمانشاه را نیز به مسافرین و کسانی که در این برنامه فرهنگی حضور دارند معرفی کرد.

    بالایی تصریح کرد: تمام هزینه های برگزاری این برنامه که طی 2 تا 7 شهریور و همزمان با هفته دولت برگزار می شود، برعهده بخش خصوصی خواهد بود.

    وی هم چنین از برگزاری جشنواره منطقه ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در استان کرمانشاه و طی دوم تا چهارم شهریور 95 خبر داد و گفت: این جشنواره  در 8 منطقه کشور برگزار می شود و استان کرمانشاه میزبان استان های منطقه 3 کشور است.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این جشنواره استان های منطقه 3 شامل کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان حضور دارند و به ارائه فرهنگ خود می پردازند.

    وی مکان برگزاری این نمایشگاه را محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان کرمانشاه واقع در پارک شاهد اعلام کرد و گفت: به هر استان یک غرفه 100 متری اختصاص داده شده و در مجموع 4 غرفه از 4 استان منطقه 3 دایر خواهد شد.

    بالایی معرفی فرهنگ استان در قالب غذاهای بومی و محلی که یک بخش شاخص از فرهنگ بومی آن است را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تصریح کرد: بسیاری از گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی در سفر به استان هایی چون استان ما به دنبال شاخص های متمایز کننده از سایر نقاط چون غذاهای محلی هستند و این نمایشگاه می تواند فرصتی برای تقویت گردشگری استان محسوب شود.

    وی تصریح کرد: بسیاری از غذاها و شیرینی های محلی استان به عنوان یک برند مطرح است که می تواند در این نمایشگاه به صورت ویژه تری معرفی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت