منطقه آزاد اروند پیشگام درجذب سرمایه گذار

عصر نمایشگاه- اکونیوز:معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها گفت: مشترکات فرهنگی و دینی زیادی میان ما و مردم کشور عراق وجود دارد و همین عامل می تواند به لحاظ اقتصادی در روند رشد و توسعه همکاری های دو جانبه موثر باشد.

منطقه آزاد اروند پیشگام درجذب سرمایه گذار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از اقتصادایران، در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته و حضور تجار و بازرگانان این حوزه از کشور عراق، نشستی مشترک میان محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان، رئیس اتاق بازرگانی استانی بصره و رئیس اتاق صنایع در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.
    در این نشست، معتمدی، ضمن تاکید بر همکاری های دو جانبه، به برخی مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: زمینه ها برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند فراهم می باشد چرا که وجود مزیت هایی نظیر حمل و نقل چهار وجهی، زیرساخت های صنعتی و خدمات تجاری و بازرگانی و موقعیت منحصر به فرد توریستی و گردشگری می تواند زمینه فعالیت مشترک بین ما و کشورهای همسایه به ویژه عراق باشد. برخی از کشورهای همسایه نیز در این زمینه و برای تعامل مشترک نظیر کویت، اعلام آمادگی کرده اند.
    معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها افزود: مشترکات فرهنگی و دینی زیادی میان ما و مردم کشور عراق وجود دارد و همین عامل می تواند به لحاظ اقتصادی در روند رشد و توسعه همکاری های دو جانبه موثر باشد.
    نشست های مشترک چنانچه به طور مستمر باشد می تواند عملکردی قابل قبول را در ترسیم روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کند.
    در بخشی دیگر، رئیس اتاق صنایع استان بصره نیز، منطقه آزاد اروند را منطقه ای توصیف کرد که در حال رشد و شکوفایی در منطقه است و وجود قابلیت های توانا از قبیل نیروی متخصص توانا و ماهر و ظرفیت های تولید بالا را از مزایای منحصر به فرد منطقه آزاد اروند قلمداد کرد.
    ما با توجه به موفقیت های اروند در فعالیت های اقتصادی و صنعتی خود و جذب سرمایه گذار، دست همیاری و کمک را به سوی دوستان و برادران ایرانی در منطقه آزاد اروند دراز می کنیم و انتظار داریم زمینه فعالیت های مشترک در تمام زمینه ها بیشتر شود.
    در پایان، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند و رئوسای اتاق های بازرگانی و صنایع بصره از نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان و رئیس هیئت مدیره سازمان بازدید به عمل آوردند و با آخرین دستاوردها و تولیدات وابسته به صنعت ساختمان آشنا شدند.
    در این بازدید، زمانی، بر لزوم ایجاد همکاری های فرهنگی و اجتماعی به منظور استحکام پیوندهای تجاری و اقتصادی تاکید کرد که از جمله آنها بررسی و مطالعه تاسیس مدرسه دو زبانه فارسی-عربی در منطقه آزاد اروند است

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت