مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه مد و لباس سنتی زاهدان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: نخستین نمایشگاه مد و لباس سنتی از ۳ تا ۸ بهمن‌ماه درزاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مد و لباس سنتی زاهدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حسین مسگرانی اظهار داشت: پوشاک نماد تاریخ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروز در زمره صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش، خلاقیت های هنری را به نمایش می‌گذارد.

    وی گفت: این نمایشگاه با همکاری بنیادملی مد و لباس کشور و دبیرخانه کارگروه مدو لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

    مسگرانی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه سنت و آداب پوشش مردم، استعدادهای نو در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس در منطقه شناسایی و معرفی می‌شود.

    وی تصریح کرد: جمع آوری و ثبت آثار ابداعی در زمینه طراحی، دوخت و تزئین لباس الهام گرفته از سنت و خلاقیت در راستای پوشش اسلامی از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه فوق است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: زنان سیستانی و بلوچستانی با آفتاب و نخل زیسته و آموخته‌اند تنوع‌رنگ و خلق طرح‌بدیع استفاده از ابزار ساده و پدیدآوری نقش‌های بی‌نظیر در سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی و هنرهای‌دستی تجلی می‌یابد.

    وی تصریح کرد: 2 بخش مسابقه نیز برای نمایشگاه برنامه‌ریزی شده که بخش اول مربوط به طراحی لباس بانوان شامل مانتو اجتماع، مانتو مشاغل، مانتو مجلسی است و بخش دوم نیز شامل طراحی لباس سنتی بانوان سیستانی و بلوچستانی است.

    مسگرانی گفت: به نفر اول هر بخش جایزه‌ای به مبلغ 5 میلیون ریال، نفر دوم 4 میلیون ریال و نفر سوم هر بخش جایزه ای به مبلغ 3 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

    شایان ذکر است ؛ نمایشگاه مد و لباس‌سنتی استان در نگارخانه زیور شرق زاهدان دایر بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند در2 نوبت صبح و عصر در ساعات 9 الی12  و 17 الی 22 از این نمایشگاه دیدن کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت