رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی اصفهان بیان کرد

رونق فرش ماشینی اصفهان نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند بسترهای لازم به منظور رونق صنعت فرش ماشینی در اصفهان، را فراهم سازد.

رونق فرش ماشینی اصفهان نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حبیب پوستین دوز اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کفپوش اصفهان برای رونق این صنعت در شهر و استان اصفهان مفید است به علاوه اینکه با کاهش میزان فروش این صنف با توجه به مسایل اقتصادی مردم، انتظار می‌رود مشارکت کنندگان در نمایشگاه بهره کافی را برده باشند.

    وی با اشاره به اینکه  تولید فرش ماشینی در سال‌های اخیر با وجود مشکلات کمی و کیفی، پیشرفت قابل توجهی داشته  است، اعلام کرد: رونق این صنعت در صورت توجه و برنامه‌ریزی، علاوه بر اشتغال زایی، ظرفیت بالایی در افزایش صادرات غیرنفتی کشور و ارزآوری ایجاد می کند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی اصفهان با بیان اینکه این استان از نظر میزان تولید، کیفیت و طراحی فرش ماشینی در کشور حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: کارخانه‌های تولید فرش ماشینی اصفهان امکان تولید فرش از کوچکترین ابعاد مانند 50 در 80 سانتیمتر تا بزرگترین ابعاد از پنج متر در عرض تا هر اندازه از نظر طول را دارند.

    وی تاکید کرد: هم اینک 75 درصد تولید فرش ماشینی کشور به استان اصفهان تعلق دارد و خوشه فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل سالانه حدود 60 میلیون مترمربع فرش تولید میکند که ارزش آن به یک هزار میلیون دلار میرسد و این میزان 60 درصد از کل ظرفیت تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل میدهد.

    پوستین دوز گفت: خوشه فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل صاحب سهمی 65 درصدی در صادرات فرش ماشینی کشور است. در این خوشه در سال گذشته 52 شرکت فعال صادرات داشته اند که ارزش آن بالغ بر 1000 میلیون دلار (10 درصد از کل تولید) بوده است.

    وی با اشاره به اینکه 80 درصد کل صادرات فرش ماشینی، به دو کشور عراق و افغانستان انجام شده و 20 درصد بقیه به 42 کشور دیگر از جمله آلمان، آمریکا، سوئد، ‌استرالیا و کانادا صادر شده است، گفت: بدون شک شتاب گرفتن تولید فرش ماشینی به ارزآوری بیشتر و در مرحله بعد رونق صادرات غیر‌نفتی خواهد انجامید.

    وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این محصول در انتهای زنجیره تولید قرار دارد، از ارزش‌افزوده بالایی برخوردار است و توسعه آن بسیاری از صنایع جانبی را نیز فعال می‌کند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی اصفهان اظهار داشت: اغلب دست ‌اندرکاران صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته معتقدند، چنانچه بستر تولید و صادرات فرش ماشینی بیش از گذشته فراهم شود، می‌توان صادرات فرش ماشینی را در دو سال آینده، دو برابر کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت