نگارخانه کوثر تهران برگزار می کند

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «سونات طبیعت»

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار تنی چند از عکاسان حوزه محیط زیست با عنوان « سونات طبیعت » از روز شنبه ۲۶ دی ماه جاری در نگارخانه کوثر سازمان صدا و سیما برگزار می شود .

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «سونات طبیعت»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از عصرایران ،در این نمایشگاه که با همکاری دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) برپا می شود تعداد 35قطعه عکس رنگی در اندازه 40 در 60 سانتیمتر با موضوع های مرتبط با حوزه مسایل زیست محیطی و طبیعت به نمایش گذاشته می شود .

    آثار نمایشگاهی « سونات طبیعت » چکیده ای از مجموعه عکس های نمایشگاهی «نگذاریم! خاطره شود… » و « تنوع زیستی، شریان زندگی » است که چندی پیش به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی محیط زیست با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت عکاسان فعال در حوزه محیط زیست گردآوری و مهیای نمایش عمومی شد .

    مهدی سروری، دبیر برگزاری این نمایشگاه ، هدف از نمایش عکس هایی با مضامین محیط زیستی را در برابر نگاه کارشناسان رسانه تذکری تصویری و تلنگری هنری برشمرد و اظهار کرد: پرداختن به موضوع طبیعت و مضامین محیط زیستی مناسبت و تقویم نمی شناسد.

    وی ضمن تقدیر از متولیان برگزاری این رویداد گروهی، پشتیبانی از عکاسان جوان صاحب نگاه را در تمامی حوزه های عکاسی به ویژه طبیعت، مستلزم بیک باور عمیق به نیروی جوان دانست و تاکید کرد: نگاه جوان است که فارغ از پرداختن به حواشی، ذات طبیعت را حس کرده و آسیب های دردناک این حوزه را درک می کند. جسارت جوان در انبوه حصارها و آلاینده هاست که زیبایی را به هر بهانه ای به تصویر می کشد و به عکس تبدیل می کند تا برای اهالی تاریخ فردای این سرزمین سندی قوی و گواهی مطمئن داشته باشد.

    همچنین در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه آمده است: عکس های نمایشگاه مستند بوده و رویکردی فرمالیستی و زیبایی شناسانه دارند و اغلب به نمایش جاذبه های گردشگری مناظر و طبیعت و حیات وحش استان های گوناگونی از سراسر کشور همچون: گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گلستان، هرمزگان، فارس، مازندران، اردبیل، لرستان، اصفهان، مرکزی و … پرداخته است .

    و در ادامه اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب است: نیلوفر زارعی، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، نسرین رستمی، محمدرضا(امید) آقایی، مهری راستقدم، محمدرضا رحیمی، فاطمه سادات(هانیه) حجازی، محمدرضا زارع، سمانه میلانلو، منوچهر(امید) صرامی، زهرا(نهلا) نیاورانی، مریم خداوردی، حسین عصاری، ابراهیم باقرلو، قاسمی، خرازی، خالدی کیا، کاظمی خالدی، موسوی، فاطمه ندیمی، سیدایمان میری، سهیلا(طلا) خان میرزایی، محمد کیانی، میترا محمدی، حسین خادمی، جواد میرزاپور، فریدرضا صدیقی، سیدعرفان علیپور، نرجس خاتون اندرواژ، معصومه زلیکانی، گل گونه نجفی، رضا بهادری، لادن شجاع، مجتبی محسنی و مهدی سروری.

    شایان ذکر است ؛نمایشگاه گروهی عکس « سونات طبیعت » ظهر روز شنبه 26 دی ماه با حضور مدیران و کارمندان سازمان صداوسیما گشایش یافته و کارمندان سازمان صداوسیما در رده های مختلف می توانند تا پایان روز دوشنبه 5 بهمن ماه همه روزه از ساعت 8 تا 18 از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه گروهی دیدن کنند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت