معاون وزیر علوم خبر داد:

رونمایی از ۸۸ فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش

دستاوردهای پژوهشی را به صورت مجازی ببینید

عصر نمایشگاه- معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب ۸۸ طرح از میان ۲۶۰۰ فناوری برای رونمایی در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۶ طرح از سوی شرکت های خصوصی، ۵۴۰ طرح از سوی پارک ها و ۳۸۶ طرح از سوی مراکز رشد ارائه شده است.

رونمایی از ۸۸ فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین رحیمی در نشست خبری امروز برگزاری نمایشگاه های هفته پژوهش و فناوری را فعالیت مستمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری دانست و افزود: در این هفته ما کامیابی ها و توفیقات خود را در حوزه های پژوهش، فناوری و نوآوری مورد ارزیابی قرار می دهیم و در صورت وجود ضعف آن را برای سال های بعد مرتفع خواهیم کرد.

    وی با تاکید بر اینکه بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در وضعیت حاد کرونایی آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: ما تصمیم بر برگزاری حضوری این نمایشگاه را داشتیم، ولی به دلیل شدت یافتن این بیماری تصمیم گرفتیم که به صورت مجازی اقدام به برگزاری این دوره از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کنیم.

    رحیمی با تاکید بر اینکه در این دوره تلاش شد که از رونق این هفته به دلیل مجازی بودن آن کاسته نشود، یادآور شد: در سامانه ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، 2600 فناوری در آن بارگذاری شد که پس از داوری های اولیه 1400 طرح شایسته ارزیابی های دقیق تر شدند.

    معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم یادآور شد: پس از ارزیابی ها در مرحله دوم از میان 1400 طرح، 88 طرح برای رونمایی انتخاب شدند.

    به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری 69 دانشگاه، 35 پارک علم و فناوری، 18 پژوهشگاه، 15 مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی حضور دارند.

    وی اضافه کرد: در بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری 126 طرح از سوی شرکت های خصوصی، 1287 طرح از سوی دانشگاه ها، 540 طرح از سوی پارک های علم و فناوری، 386 طرح از سوی مراکز رشد و 248 طرح از سوی پژوهشگاه ها ارائه شده است.

    رحیمی اضافه کرد: بیشترین طرح های ارسال شده به این دوره از نمایشگاه، استان تهران با 212 طرح و پس از آن استان مازندران با 222 طرح و استان گیلان با 214 طرح قرار دارند. استان های اصفهان، اردبیل، گلستان و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

    معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم شناسایی و شناساندن نخبگان و پژوهشگرانی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت داشته اند را از برنامه های جدید بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نام برد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ما در هفته پژوهش و فناوری سال جاری بیشترین توجه را به حوزه علوم انسانی داشتیم و برنامه های متعددی از پنجشنبه هفته گذشته تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.

    به گفته وی این نمایشگاه از روز 27 تا 30 آذر ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت