مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازگشایی موزه هنرهای معاصر با دو نمایشگاه

عصر نمایشگاه- مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از حدود ٣٢ ماه پنجشنبه پیش‌رو (نهم بهمن ١٣٩٩) موزه هنر‌های معاصر با حضور تعداد محدودی از هنرمندان و خبرنگاران رسما بازگشایی می‌شود.

بازگشایی موزه هنرهای معاصر با دو نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آقای هادی مظفری در نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وعده‌ای که پیشتر اعلام کرده بودیم ٩ روز تاخیر داریم، اما این موزه روز پنجشنبه با حضور تعداد محدودی از خبرنگاران و هنرمندان بازگشایی می شود و پس از آن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای بازدید عمومی روی علاقه مندان گشوده می شود.
    مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ گفت: در چهل سال گذشته امکان دسترسی با اطلاعات آثار گنجینه موزه فراهم نبود که با طراحی بانک اطلاعاتی و برنامه ریزی، اکنون ٣ هزار و ٢٨٢ اثر موزه شناسنامه دار شد و  در قالب بانک اطلاعات آن در سامانه این موزه در دسترس قرار گرفت.

    در این شناسنامه ها آثار دارای شماره اموال دولتی، نام و نوع اثر و تصویر و ابعاد نامدهنرمند و تاریخ ویرایش در این سامانه برای جامعه هنری و علاقه مندان قابل ملاحظه است که روی سایت موزه بارگذاری شده و طی روزها و ماه های آینده تکمیل خواهد شد. همزمان با بازگشایی رسمی موزه، ٧۰5 اثر ارزشمند از هنر معاصر ایران به گنجینه موزه هنرهای معاصر افزوده شد. آثاری از مجموعه اموال مرحوم خانم منیژه میرعمادی همسر «جمشید ناصری» که در این نشست حضور دارند و از معتبرترین مجموعه های  کشور به این موزه اهدا شد  تا در گنجینه امن  موزه و در معرض دید عمومی قرار گیرد.

    بازگشایی موزه هنرهای معاصر با دو نمایشگاه

    وی گفت: تعدادی از این آثار در موزه های دارای اعتبار و شناسنامه هم در آینده در موزه های معتبر کشور به صورت موقت به نام اهدا کننده نمایش گذاشته خواهد شد. آثار تعدادی از هنرمندان از جمله احمد اسفندیاری، محمد جوادی پور، منوچهر یکتایی، حسین زنده رودی، مسعود عربشاهی، ژازه تباتبایی، ناصر اویسی، پرویز اویسی، پرویز تناولی، صادق تبریزی، علیرضا اسپهبد، قاسم حاجی زاده پروانه اعتمادی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، محمد احصایی، رضا مافی، فریده لاشایی، کامران کاتوزیان، عباس کیارستمی، رضا بانکی، فرهاد مشیری و مهدی سحابی به موزه اهدا شده است.
    مظفری افزود: گنجینه های شخصی مادر گنجینه های ملی هستند  و قدمی دکتر ناصری برداشتند و شاید به وصیت مرحومه میرعمادی اجرا کردند، راهی تازه برای همیشه به آثار هنری به عنوان ارزش فکر کنیم و اقداماتی برای ماندگاری آثار انجام دهیم. کار تولید6 عنوان کتاب انجام شد، که یک عنوان همزمان با روز بازگشایی موزه و بقیه کتاب ها به مرور رونمایی می شود.

    آقای مظفری تصریح کرد: گندزدایی و رسوب از مجسمه های آثار باغ مجسمه انجام شده است که سال‌ها بود در مجاورت باد و باران و فضای محیطی قرار داشت و برای ماندگاری بیشتر این دوره بازسازی  انجام شد. پنجشنبه پیش‌رو موزه با دو نمایشگاه بازگشایی و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله کرونا امکان بازدید عمومی در روز های آینده برای همه علاقه مندان فراهم خواهد شد.

    موزه هنرهای معاصر از اردیبهشت 97 برای مرمت و بازسازی تعطیل شد. به گفته مظفری موزه با دو نمایشگاه بازگشایی خواهد شد، نمایشگاه اول با 135 اثر از مجموعه میرعمادی به همراه 26 اثر از گنجینه و نمایشگاه دوم مجموعه ای عکس خواهد بود. همچنین موزه از 15 بهمن به روی همه علاقه‌مندان به هنر معاصر باز خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت