دبیرجشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر خبر داد

انتخاب ۲۰۵ اثر برای ورود به نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر

عصر نمایشگاه- طی ۲ مرحله ارزیابی آثار رسیده به هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، ۲۰۵ اثر و پروژه هنری برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد.

انتخاب ۲۰۵ اثر برای ورود به نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، شورای هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر،  طی 2 مرحله ارزیابی آثار رسیده به این رویداد هنری، 205 اثر و پروژه هنری را برای حضور در نمایشگاه این دوره از جشنواره انتخاب کردند.

    شورای هنری این دوره از جشنواره متشکل از جمشید حقیقت‌شناس، بهرام کلهرنیا، رضا یساولی، بهمن عبدی، مهنوش مشیری، اصغر کفشچیان‌مقدم، ایرج نعیمایی، مهران هوشیار، محمدمهدی رحیمیان و پریسا خضابی، طی بررسی دو مرحله‌ای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره؛ 205 اثر را برای حضور در نمایشگاه جشنواره هشتم تجسمی فجر انتخاب کردند.

    هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با استقبال هنرمندان داخلی و 40 کشور جهان روبرو شد و 9230 اثر از سوی 4915 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در مرحله انتخاب اولیه، شورای هنری بر اساس عکس و استیتمنت هنرمندان اقدام به ارزیابی آثار کردند و 378 اثر از 330 هنرمند را برای مرحله دوم ارزیابی آثار انتخاب کردند.

    بر همین اساس در مرحله دوم ارزیابی آثار، شورای هنری بر اساس رویت اصل آثار به ارزیابی پرداختند و طی جلسات مختلف با بررسی آثار از جهت غنای مفهومی و شاخصه‌های تکنیکی، مبتنی بر گفتمان و مؤلفه‌های هنر معاصر، آثار را گزینش کردند و 205 اثر و پروژه هنری از 205 هنرمند را برای نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر انتخاب کردند.

    گفتنی است، هنرمندانی که اصل آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سایت این رویداد هنری به نشانی: www.ivafestival.ir از نتیجه قطعی پذیرش آثار و حضور در نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اطلاع کسب نمایند.

    هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 9 بهمن تا 17 اسفندماه سال جاری به دبیری مجتبی آقایی برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت