Kish Invex ۲۰۱۵

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

عصر نمایشگاه: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، بهزاد سلطانی، در پنل نقش صندوق های سرمایه گذاری کار آفرینی یا سرمایه گذاری مخاطره آمیز در توسعه اقتصاد پساتحریم بیان کرد: تنها با آوردن پول نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت و این مهم نیاز به موارد دیگری مانند ایجاد موسسات رتبه بندی و استاندارد سازی بین اللمللی دارد . در این میان نقش اصلی را شرکت ها ایفا می کنند. البته وضعیت شرکت های داخلی نسبت به همتایان خارجی خود این است که داخلی ها می توانند سرمایه را در داخل کشور حفظ کنند.
    وی به دسته بندی شرکت های موجود در ایران اشاره و تشریح کرد : شرکت ها در ایران یا نوپا و کوچک هستند ،یا متوسط و بزرگ. معمولا شرکت های بزرگ در ایران دارای فناوری متوسط هستند و با شرکت های خارجی همکاری می کنند.
    بخش دیگری از این شرکت ها را شرکت های نوپا و کوچک تشکیل می دهند که باید نظام تامین مالی بزرگی، بتواند این شرکتها را تغذیه و آن ها را به رشد شکوفایی برسانند.
    سلطانی، با اشاره به اینکه رشد اقتصادی می تواند مبتی بر منابع طبیعی یا افزایش بهره وری باشد، افزود : روش دیگری از به دست آوردن رشد اقتصادی استفاده از فن آوری است .ما در بحث شرکت های کوچک و نوپا تجربه کشور های دیگر را در اختیار داریم که این مهم نشان می دهد این دسته از شرکت ها نقش بزرگی در اشتغال زایی دارند و بخشی از اقتصاد را در اختیار خود گرفته اند .
    وی همچنین بیان کرد: در ایران عملا در ابتدای سال 93، صندوق نوآوری و شکوفایی شروع به کار کرد و به علت انباشت تقاضا  به سمت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان رفت . این در حالی است که این صندوق 3 هزار میلیارد تومان و نیم درصد از بودجه عمومی کشور را در اختیار دارد . به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون 240 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است و 420 میلیارد تومان تقاضا برای پرداخت تسهیلات به دست این صندوق رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت